כנישתא חדא - האתר הרשמי - מהנעשה בעולמו של הרב אליעזר ברלנד שליט"א Rav Eliezer Berland Shlit"a

כנישתא חדא - האתר הרשמי מהנעשה בעולמו של הרב אליעזר ברלנד שליט"א - דיווחים שוטפים 24 שעות, חדשות, תמונות, וידאו, שיעורים, שידורים חיים, סיפורים, ועוד

יום רביעי, 23 באוקטובר 2013

מה עשה הרב אליעזר ברלנד בימי "מנוחה" שלו בקזבלנקה?

מה עשה הרב אליעזר ברלנד בימי "מנוחה" שלו בקזבלנקה? 



מה בדיוק הרב אליעזר ברלנד עשה
הרב אליעזר ברלנד בקבר רבי דוד ומשה
כמעט כל חודש תשרי הרב היה עם תלמידיו ללא הפסק, תפילות עם התלהבות גדול שאי אפשר לתאר, שמחה וריקודים מעל דרך הטבע, ימים ולילות שלמים התלמידים היו עם הרב ובהתעוררות גדול. כששואלים אחד מהם "איך היה" הדבר היחיד שמצליחים להגיד זה "גן עדן", פשוט גן עדן. אחרי החגים הרב עזב את תלמידיו במרקש והלך לכמה ימי "מנוחה" בקזבלנקה. לפני שהרב עזב הוא פתח כולל במרקש ואמר לכל מי שנשאר במרוקו לשבת וללמוד בלי הפסק ולא לקום מהספר עד שהוא חוזר, גם פתחו שם חיידר לילדים. חלק מתלמידיו לפני שחזרו לארץ הלכו לטייל בקברי צדיקים במרוקו, ועצרו אצל קבר הצדיק רבי דוד ומשה בר"ח חשוון, יום ההילולא, בעיר בווראזאזאט. היו שם אלפי אנשים שהגיעו מכל רחבי העולם ומתוכם עשירים ונגידים גדולים מצרפת ומרוקו המגיעים למקום במסוקים ומטוסים פרטיים. וכשתלמידי הרב הגיעו לשם ונכנסו פנימה לגשת לציון הצדיק, פתאום ראו את הרב שליט"א לבד סגור בתוך חדר ליד הציון, יושב ולומד בשקט מנותק מכל הבלגן שיש בחוץ (רואים את זה בתמונה).

שבת פרשת לך לך הרב היה בקזבלנקה אצל אחד הנגידים שם. במהלך השבת הגיעו הרבה עשירים גבירים ועסקנים מהעיר קזבלנקה להיות במחיצת הצדיק ולהכיר את הרב יותר לעומק (ולא דרך ידיעות ודיווחים שקרים), ולראות מי זה הרב שאפילו הערבים במרוקו עוצרים אותו ברחוב לקבל את ברכתו. המקומיים שם היו עם הרב כל השבת ומאוד התלהבו מהרב, בקשו ממנו להישאר בקזבלנקה ולהיות איתם בשבתות הבאות. גם היו שם כמה מתלמידי הרב שהגיעו למרוקו אחרי החגים, וסיפרו שהיה שבת מעין עולם הבא, כל התפילות וסעודות עם הרב, והרבה שיעורים של הרב. בקבלת שבת המרוקאים התחילו עם הניגונים המרוקאים והרב שר איתם ביחד. וכשהגיעו ל"אנא בכח גדולת ימינך," שתי מתלמידי הרב התחילו לשיר עם הניגון הידוע של הרב, ואז הרב קם ובשיא החיות שר איתם את כל התפילה בניגונים של ברסלב וכל המרוקאים הצטרפו יחד. ובמשך כל השבת הרב נתן להם חוויה שלא ישכחו לעולם. סעודת שלישית הסתיימה ב10 וחצי בלילה, ואחר כך מעריב עם ניגונים והבדלה, ועלו למרפסת לעשות קידוש לבנה בהתלהבות גדול ובריקודים, ואחר כך ירדו לעשות סעודת רביעית שנערכה שם כיד המלך, והמשיכו עד השעות הקטנות של הלילה. אז הרב למד איתם שנים מקרא ואחד תרגום עד כמעט הנ"ץ, וב-5:30 בבוקר הרב ירד למקווה שבנו לכבודו מבריכה שהיה בבית, ולאחר מכן התחיל תפילת שחרית בשיא האור, והרב נתן להם גם לטעום מהאור.

הרב אליעזר ברלנד בבית חב"ד בקזבלנקה
כל השבוע הרב היה בקזבלנקה והתפלל אצל הרב איידלמן בחב"ד. ביום רביעי בלילה הגיע חתן וכלה עם ההורים שלהם מהארץ, ושברו צלחת עם הרב בסימן טוב ובמזל טוב. הרב אמר שהוא יארגן להם את החתונה באולם הסמוך לציון רבי יחיא בן ברוך בווראזאזאט בחנוכה בעז"ה, הנגיד הנ"ל שהיה נכח באירוע המרגש מיד אמר שהוא לוקח על עצמו כל ההוצאות של החתונה. זהו קצת תיאור ממה שהרב ברלנד עשה ב"ימי מנוחה" שלו בקזבלנקה. ובסוף שבוע שעבר הרב כבר חזר למרקש, ולשבת פרשת וירא הנגיד שהיה עם הרב בקזבלנקה בא למרקש לחוות שוב שבת עם הצדיק.

אחד מבני הצדיק רבי אלעזר אבוחצירא זי"ע (שידוע צדקותו בשמירת עיניים, שהוא אף פעם לא הסתכל על אישה), סיפר שבהילולא של רבי דוד ומשה הוא נכנס לרב שליט"א וישב איתו ביחידות כשעתיים, ואמר שהוא התפעל מאוד מגאונותו וצדקותו של הרב. 

http://bshch.blogspot.co.il/2013/10/blog-post_552.html

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה