כנישתא חדא - האתר הרשמי - מהנעשה בעולמו של הרב אליעזר ברלנד שליט"א Rav Eliezer Berland Shlit"a

כנישתא חדא - האתר הרשמי מהנעשה בעולמו של הרב אליעזר ברלנד שליט"א - דיווחים שוטפים 24 שעות, חדשות, תמונות, וידאו, שיעורים, שידורים חיים, סיפורים, ועוד

יום חמישי, 19 בדצמבר 2013

הרב אליעזר ברלנד שובר את הקרח כדי לטבול בנהר - "לא תירא לביתה משלג כי כל ביתה לבוש שנים"

הרב אליעזר ברלנד

ירד שלג כבד בירושלים בדיוק ביארצייט של רבי נתן והרב אליעזר ברלנד נתן שיעור בשידור ישיר מדרום אפריקה ואמר "הכל נהיה לבן לבן, כל העוונות נמחלים כמו יום כיפור". כתוב "אם יהיו חטאיכם כשנים כשלג ילבינו" והרב אמר באחד משיחותיו שלעבוד את ה' בשלג זה שווה עשרות מונים מיום רגיל, ויורד השפע גם ברוחניות וגם בגשמיות. הרב סיפר שלפני כמה שנים גם ירד שלג כבד בירושלים ויהודי אחד שהיה הולך כל יום לכותל וחצי שעה הוא מתלבט אם ללכת לכותל בשלג ובסוף החליט ללכת וכשהגיע ראה יהודי עשיר שם בקופה סכומי דולרים וביקש ממנו גם תרומה והוא נתן לו סכום עצום מאוד ואמר לו, "אם היית בא לפני חצי שעה היית מקבל גם את החצי השני ששמתי בקופה, כי חפשתי למי לתת". רואים מכאן שעבודת ה' בשלג זוכים ליותר מיום רגיל אפילו בגשמיות. ומספרים שבאחד הנסיעות לאומן לפני הרבה שנים, ברוסיה ירד שלג כבד והיה קר מאוד, הרב הלך אעפ"כ לטבול בנהר ושהגיע לשם ראה שהנהר קפא לגמרי, והוא לא ויתר שבר את הקרח וטבל, והרב קיים "לא תירא לביתה משלג".

בשיעור הרב אמר שכל שנה כל הצרות של עשרה בטבת חוזרים מחדש. אז ראינו שירד משמים מצור על ירושלים עוד פעם בעשרה בטבת, באותו יום שלמדנו בדף היומי על השלג ש'ירד משמים' על הלל הזקן, הרבה נשארו בלי חשמל ונזקים כבדים, לא היו יכולים לצאת מהבית, כל הכבישים בירושלים נסגרו והיה ממש כעין מצור לכל העניינים, ובאותו זמן שכל הבתי ספר נסגרו מאות תלמידי הרב הלכו כהלל הזקן בתוך השלג והקור כדי להקשיב לשיעור מהרב. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה