כנישתא חדא - האתר הרשמי - מהנעשה בעולמו של הרב אליעזר ברלנד שליט"א Rav Eliezer Berland Shlit"a

כנישתא חדא - האתר הרשמי מהנעשה בעולמו של הרב אליעזר ברלנד שליט"א - דיווחים שוטפים 24 שעות, חדשות, תמונות, וידאו, שיעורים, שידורים חיים, סיפורים, ועוד

יום שני, 6 בינואר 2014

יום הולדת של מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א

יום חמישי כ"ג טבת מורינו הרב שליט"א השלים שנת ה-76 לחייו, שיזכה לאריכות ימים ושנים.
אנחנו זכינו באותו יום לשיעור נפלא בשידור ישיר דרך הטלפון לישיבת נחלי נצח בירושלים. השיעור לא היה מתוכנן מראש והשמועה על השיעור הגיע לרוב הציבור רק אחרי שהשיעור כבר התחיל. ולמרות זאת כשהגענו לשם המקום היה מפוצץ עד אפס מקום. אנשים עמדו בחוץ והצמידו את אוזנם לחלונות כדי לשמוע דברי קדשו של מורינו הרב שליט"א. היתה הרגשה בדיוק כמו בפעם האחרונה שהרב התפלל שם ומסר שיעור לפני עזיבתו את הארץ. כל מילה נכנסה לעומק נשמתו של כל אחד ואחד והחיתה אותו בהתלהבות נוראה לה' יתברך. וכנראה גם הרב הרגיש זאת ואמר: "איך אפשר לישון אחרי כזה שיעור, צריך ללכת לשדות לצעוק לה', ללכת לכותל, לשמעון הצדיק, קבר רחל, חברון, הלב לא נותן לך להירדם...". ובאמת אם אנו זוכים לאיזשהו ניצוץ מנשמת הצדיק כמו שרבינו מסביר שע"י ששומעים דברי תורה מצדיק שנאמרו בהתלהבות לה' יתברך, אפשר לזכות לניצוצי נשמתו הקדושה. אז באמת לא יכולנו לישון.
הרב שלום ארוש עם מורנו הרב אליעזר ברלנד שליט"א
 הרב שלום ארוש עם מורנו הרב אליעזר ברלנד שליט"א
כמו שהרב אף פעם לא ישֵן בלילות, ורק ביום הוא נח כמה שעות בודדות. כבר מגיל צעיר המשגיחים בישיבת כנסת חזקיהו בכפר חסידים היו מספרים איך שבכל שעות היום והלילה היו רואים את הרב עומד על הסטנדר כולו שקוע בתורה ובעבודת ה'. ועדיין עד היום בלעה"ר הרב עומד ועובד את ה' בכוחות בלתי נתפסים ובהתלהבות נוראה 24 שעות ביממה, ובכל יום מוסיף ביתר שאת וביתר עוז. פעם הרב שלום ארוש שליט"א סיפר איך שהוא היה משמש את הרב והרב היה הולך ימים על ימים בעבודת ה' בלי שינה, ורק מידי פעם כשהרב שלום חיכה לו במקווה וכדומה הרב שלום התנמנם לכמה שניות אבל הרב רק המשיך. אחרי הרב שלום הם היו צריכים להביא לרב כל פעם שני משמשים אחד ליום ואחד ללילה כי לא היה אחד שיכול להחזיק מעמד 24 שעות עם הרב ללא שינה. 
אלו שהיו עם הרב במרוקו בחגים ראו שאפילו בגיל הזה הכוחות שלו עוברים על כולם כשהוא היה ממשיך יום אחר יום בתפילות ובריקודים ואף אחד מתלמידיו הצעירים לא יכול היה לעמוד בקצב שלו, וכל אחד מידי פעם היה צריך להפסיק ולנוח קצת. בשיעור אחרון שהיה בעיר העתיקה ח' טבת הרב אמר, "אני עכשיו כמו ילד בגיל שלוש ובעזרת ה' אני יכול לחיות עוד שבעים שנה". ובמרוקו הרב אמר שאם יש לאדם ענווה ושפלות באמת ומקבל ביזיונות באהבה הוא יכול לחיות יותר ממאה ועשרים שנה. והרב ראה מישהו שמקבל ביזיון ואמר לו "בזכות זה אתה יכול לחיות עד 147 שנה".


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה