כנישתא חדא - האתר הרשמי - מהנעשה בעולמו של הרב אליעזר ברלנד שליט"א Rav Eliezer Berland Shlit"a

כנישתא חדא - האתר הרשמי מהנעשה בעולמו של הרב אליעזר ברלנד שליט"א - דיווחים שוטפים 24 שעות, חדשות, תמונות, וידאו, שיעורים, שידורים חיים, סיפורים, ועוד

יום שני, 6 בינואר 2014

הרב אמר לה את הכתובת המדויקת שבעלה נמצא

לפני כמה חודשים התקשרתי לאחד החברים אך הוא לא ענה לי. פתאום, אחרי שלושה שבועות הוא התקשר אלי ושאלתי אותו 'איפה היית ומדוע לא ענית לי' אז הוא אמר לי שהוא נסע לרב למרוקו שאלתי אותו נו.. אולי יש לך איזה סיפור בשביל "כנישתא חדא" אז הוא סיפר לי כך:
באחת הפעמים כשהרב יצא מביתו אנ''ש היו ליד הבית שבו הרב התארח שם. ומיד כשהרב יצא ניגשה אליו אישה אחת ואמרה לו אתה מכיר אותי? ענה לה הרב: כן את באת אלי בארץ וביקשת ממני ברכה שתמצאי את בעלך שנעדר כמה שנים בגלל קשיים כלכליים וכו' ואני אמרתי לך באיזו ארץ הוא ובאיזו מדינה ואמרתי לך את שם העיר והרחוב ומס' הבית ששם הוא נמצא. ענתה האישה שכך בדיוק היה. היא באמת נסעה לשם ועודדה אותו וב''ה הוא חזר אתה לארץ ושבו לחיות בשלום. אז הרב אמר לאנ''ש אתם רואים אני יכול לגלות איפה נמצא כל אחד ואחד ואני יכול גם לגלות מי עושה בעיות לאשתו ונוסע אליי בלי רשות מאשתו.
באחד השיעורים של מורינו הרב שליט"א בישיבה בעיר העתיקה הרב אמר אני יודע בדיוק איפה כל אחד ואחד אוחז בעניין שלום בית, והיו אנשים שרבו עם נשותיהם ואח''כ כשהיו אצל הרב הוא רימז להם בתוך דבריו שהם מתווכחים או רבים עם האשה והם צריכים להשלים אתה. היה אחד שנסע עם אשתו למרוקו ויום אחד הוא רב אתה וסיפר את זה לרב והרב אמר לו שישלים אתה אך הוא לא שמע לרב והלך לישון בלי לדבר אתה. הוא סיפר שהרב בא אליו בחלום ואמר לו בכעס שישלים אתה מיד והוא התעורר בבהלה והשלים אתה. וכך תמיד הרב מדבר ששלום בית זה מעל הכול ושנים על גבי שנים הרב אומר שאם היו עשר אנשים או אפילו אדם אחד שיחיה בשלום בית אמיתי מיד יבוא המשיח. וזה מרומז בליקו''מ תורה ז' שאיש ואשה זה בחינה של אמת ואמונה וכשיהיה חיבור של אמת ואמונה אז תבוא הגאולה. וכן ע''י שלום בית אפשר לעוף באויר, כמו שאמר הבעל שם טוב שאם היה לו את אשתו הראשונה הוא היה עולה אתה לשמיים באמצע שוק מז'בוז' כי אליהו הנביא עלה בסערה השמיימה במדבר ורק לתלמידים שלו היתה רשות לראות את זה. אך הבעש''ט אמר שהיה לו כזה שלום בית שאם אשתו הייתה זוכה לאריכות ימים היה עולה איתה באמצע השוק כשכולם רואים, ומזה לומדים את המעלה החשובה של שלום בית.
הרב אליעזר ברלנד שליט"א במרוקו
הרב אליעזר ברלנד שליט"א במרוקו

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה