כנישתא חדא - האתר הרשמי - מהנעשה בעולמו של הרב אליעזר ברלנד שליט"א Rav Eliezer Berland Shlit"a

כנישתא חדא - האתר הרשמי מהנעשה בעולמו של הרב אליעזר ברלנד שליט"א - דיווחים שוטפים 24 שעות, חדשות, תמונות, וידאו, שיעורים, שידורים חיים, סיפורים, ועוד

יום שישי, 9 ביוני 2017

עלון כנישתא חדא 57 חג הגאולה הרב ברלנד חוזר לביתו בירושלים

עלון כנישתא חדא 57 חג הגאולה

כנישתא חדא - מהנעשה בעולמו של הרב אליעזר ברלנד שליט"א גיליון מספר 57

חגי הגאולה לעם ישראל

התאריכים של גאולת הצדיק, יחגגו אותם לדורי דורות, והכל מכוון לתאריכים היסטוריים.
ביום י"ב תמוז: חג הגאולה של שיחרור הריי"צ מכלא הגויים - מורנו הרב שליט"א השתחרר מהכלא של הגויים ביוהנסבורג.
ביום י 'ניסן: היום שעם ישראל נכנסו לארץ ישראל (ועוד דברים שנביא בהמשך) - מורנו הרב אליעזר ברלנד שליט"א השתחרר מהכלא לבית מלון הדסה.
ביום כ"ח אייר: הילולת שמואל הנביא, ויום שחרור ירושלים כשנפתח הכותל המערבי - מורנו הרב אליעזר ברלנד שליט"א חזר לביתו.

6 שנים נדדה השכינה והכל הפך לסוכריות

זֶה הַיּוֹם עָשָׂה ה 'נָגִילָה וְנִשְׂמְחָה בוֹ.
זכינו, זכינו, וזכינו. אין מילים לתאר את השמחה שנפלה בחלקינו. לאחר 6 שנים של כיסופים, מאז שמורנו הרב אליעזר ברלנד שליט"א עזב את ירושלים עיר הקודש ואז התחיל תקופת הגלות כמו שהרב שליט"א אמר אז בתשע"א "עשרה גלויות גלתה שכינה התחלנו את הגלות ועכשיו אנחנו מתכוונים לנדוד הלאה והלאה, אנחנו מתכוונים לנדוד הלאה, אנחנו חיים עכשיו על גלגלים, ואנחנו בעז"ה עד שנוציא מהכוח אל הפועל, את כל החזון שהיה לנו כשקמה שובו בנים, כִּי בֵיתִי בִֵּקָּרֵאי יי ִקָּרֵאי יי ִקָּרֵאי יי ִקָּרֵאי יי יי יִקָּרֵא יי י ה ', נָכוֹן בֵּית ה', וְהָיָה בְּאַחֲרִית הַיָּמִים, אַחֲרִית הַיָּמִים, ועכשיו תשע"א שנת ביאת משיח ... ורק תתחזקו ותתפללו עלי ... ".
אמר הרב אליעזר ברלנד כמה וכמה פעמים בתקופה הזאת שתקופת ביאת המשיח זה מהלך של 6 שנים. כמו שהרב כבר התחיל לספור אז "תשע"א 771 = 'ביאת משיח', תשע"ב 772 = 'ביאת משיחא', תשע"ג 773 = 'בביאת משיח', תשע"ד 774 = 'בביאת משיחא', תשע"ה 775 = 'אתיא המשיח', תשע"ו 776 = 'ביאת המשיח', 777 = 'וביאת משיח'. והרב אמר אז בשיעור בתמוז תשע"ב כשעוד היה בארץ:
"אז דווקא בשנים האלה (ע"א עד ע"ד) שזה שנות הגאולה לכן אנחנו רואים שכל העולם מתהפך, מהפכות בכל העולם, רבולוציות בכל העולם, מהפכות בשובו וים, מהפכות בכל העולם, רבולוציות בכל העולם, מהפכות בשובו וי, ובו בני, ובו בנים, ובו בנים על כל העולם ... אז מה יהיה, יזרקו עלינו אטום או אולי 2 אטומים ... וגמרנו, אבל זה ייהפך לסוכריות, ואז נזכה למלך המשיח ".
ובאמת אנו עדים לכך היום שהכל הפך לסוכריות, בזכות כל הסבל שהצדיק סבל למעננו, להציל את העולם מהאטום ומשואה קשה, כל השפיכות דמים הצדיק סבל בשמחה כמו שכתוב "בגילת לבי ובשמחת לבי, אני מקבל עלי על מנת דלא יאבד אחד מישראל" (ילקוט ישעיה, תצ"ט). והיום כשזכינו לרקוד עם הצדיק במעונו הקדוש בירושלים אנו עדים לכך שהכל הפך לסוכריות.
ומי יכול לשכוח איך שהרב אליעזר ברלנד עמד על הבמה באצטדיון וינטר בשנת תשע"ב מול 8,000 משתתפים ועוד עשרות או מאות אלפי צופים בתקשורת והזהיר על האיום הנורא בסוריה ודרש התערבות מיידית לעצור את הטבח הנורא שבשאר אסד הורג מאות אזרחים סורים, הרב אמר שלא היה דבר כזה מאז השואה. בתקשורת עשו ליצנות מדברי הרב אבל היום אותם כלי תקשורת מדווחים בכותרות את אותם מילים בדיוק שהרב אמר אז כשהיום נהרג 400 אלף אזרחים רובם ילדים ונשים ועוד כמה מיליון נמלטים ללא בית. וכמו שהרב צפה בשנת תשע"א שאובמה ייתן את האטום ואיראן, הרב צפה על הטבח הנורא בסוריה ואיך שזה מתפשט בכל העולם. אבל מה שהרב צופה את הכל שנים מראש זה כל ילד יכול לראות ולהבין, מה שיותר מתרגש שהרב אמר שאנחנו על ישראל חיים בכל שנייה באיום השמדה שאין שום דבר שיכול להציל אותנו, רק הניגון של הצדיק, עם ישראל מנצחים בכוח הניגון. ואז הצדיק בעצמו הלך ב6 שנים האלה לשיר לנגן לשם מתוך רדיפות שלא היו מאז זמן דוד המלך שחיבר ספר תהלים, שירים לה', בתוך רדיפות נוראות. והכל כדי להמתיק דינים, להפוך את הכל לסוכריות.    

וכן בכל שנה מהשנים האלה הרב אליעזר ברלנד התחיל את מכתביו עם הגמטריה של אותו שנה.

לפני ראש השנה תשע"ו הרב ברלנד ספר את ה6 שנים קצת אחרת ואמר:
"אומרת הגמרא בחלק, שלושת אלפים שלוש מאות שלושים ושלוש פטישים התרסקו על שערי ירושלים, ולא הצליחו לבקוע את השערים, וה' חכה שיעשו תשובה 6 שנים היו הגחלים עוממות, הגמרא אומרת ביומא 6 שנים הגחלים היו עוממות בידו של גבריאל, וה' אמר לו ולמה בכלל זרקת אותם? שש שנים ה' חיכה שיעשו תשובה, עם ישראל רואה שמליון פטישים שבוקעים כל פלדה שבעולם מתרסקים על חומות ירושלים, זה היה דבר ניסי! דבר ניסי! ה' מחכה שיעשו תשובה! השכינה נדדה מהכרובים, מכרוב למפתן, למפתן הבית, ומשם לחומה, ומשם להר, 10 מסעות נסעה שכינה, ה' מחכה כל שנייה שנעשה תשובה! ותשובה אומר הרמב"ם זה רק על פגם העניים, זה נקרא תשובה!
ואז אמר "ואת השש שנים האלה מתשע"ה עד תשפ"א זה שנות הגאולה, זה השנים האלה שכל עם ישראל חוזר בתשובה, כל הפושעים הכי גדולים חוזרים בתשובה, כי אין חופשים בעם ישראל, אין פושעים בעם ישראל, אין רשעים בעם ישראל, זה הכול שלבים בגאולה הכול זה שלבים בהתפתחות הנשמה."


חסד שבמלכות

וזכינו לאחר שש שנים של סבל, וגלות השכינה, לקיום הפסוק "שַׂמְּחֵנוּ כִּימוֹת עִנִּיתָנוּ שְׁנוֹת רָאִינוּ רָעָה". ובתאריך כ"ח באייר ספירת חסד שבמלכות ה' עשה עמנו חסד והחזיר את המלכות למקומה. 
ואז כשהרב הקדוש הרב אליעזר ברלנד נכנס לביתו לאחר שש שנים של שירים וניגונים מתוך רדיפה של סכנת נפש ממש בכל דקה, הרב שלח מסר דרך הטלפון והודה לאותם הרודפים אותו עד הנפש, ואלה דבריו הקדושות:
"אין רשות לפגוע במתלוננים. אין רשות להחמיץ להם פנים. צריך לעזור להם בתמיכות כספיות ובמלגות. להרים אותם מעלה מעלה לתת להם את כל הכבוד והעזרה ההדדית. אם נפגשים איתם ברחוב רק לחייך להם ללחוץ להם את היד, לשאת אותם על הכפיים כמו שכתוב וְהֵבִיאוּ בָנַיִךְ בְּחֹצֶן עַל כָּתֵף תִּנָּשֶׂאנָה. ולמחוא להם כפיים. לרקוד איתם ברחובות ולתת להם את כל הכבוד הראוי להם, כי הכל זה בזכותם. כל מה שזכינו, להגיד שיעורים הכל יום 3 שעות בקצות החושן, והתפילות, 4 שעות של תפילת מנחה-מעריב כל לילה, זה הכל בזכותם. רק לחזק אותם להעודד אותם, לתת להם את כל הכבוד בעולם. גם לעזור להם כספית אם רואים שחסר להם משהו לתרום להם, גם לתרום לכנסים שלהם, לעודד אותם, ולהמריץ אותם לעשות עוד כנסים ועוד כנסים, כי כל זה זה אוניות של יהלומים, כמו שכתוב לעתיד לבוא ענב אחד ימלא אוניה שלמה, וברוך ה' הם ממלאים לנו אומיות של יהלומים. כל הצלחה של שובו בנים זה בזכותם. כל ההצלחה שהיה במדרנד וביוהנסבורג (הרב מזכיר עוד ערים בחו"ל) זה הכל בזכותם. רק לעודד אותם ולחזק אותם. ושובו בנים יחדש את פני המדינה לגמרי, [בתנאי] שיתחייבו ללמוד כל יום 4 שעות קצות החושן, 4 שעות לקוטי מוהר"ן, ו8 שעות גמרא."

בניסן נגאלנו...

 בָּרוּךְ אַתָּה ה' אֱלֹקֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם מַתִּיר אֲסוּרִים
בָּרוּךְ אַתָּה ה' אֱלֹקֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם הַגּוֹמֵל לְחַיָּבִים טוֹבוֹת, שֶׁגְּמָלַנִו כָּל טוּב

אחרי 4 שנים שהיינו כצאן ללא רועה וכעם ללא מנהיג זכינו בתאריך י' ניסן להיגאל ולצאת מהמאסר. גאולת הצדיק זה גאולת העם. בחב"ד חוגגים עד היום "חג הגאולה" בתאריך שהאדמו"ר הראשון יצא מבית האסורים לפני למעלה מ- 200 שנה. ואין ספק שתאריך י' בניסן, יום שהגה"צ הרב אליעזר ברלנד יצא מבית האסורים, ייזכר לדורי דורות כיום הגאולה לעם ישראל.
חז"ל כבר אמרו ''בניסן נגאלו, בניסן עתידין ליגאל'' ותאריך י' בניסן כבר היה זמין לישועת עם ישראל לדורי דורות. ביום זה עם ישראל התחיל את גאולתם ממצרים כשקשרו את הכבשים עבור קרבן פסח בעודם במצרים ולמרות שהכבש היה אלילם של מצרים לא יכלו המצרים לעשות להם כלום. אחרי כמה שנים בתאריך י' בניסן היתה ההילולה החשובה של מרים הנביאה, המשוררת של עם ישראל שמבשרת על הניסים והישועות. כשעם ישראל נכנס לארץ ישראל והיו זקוקים לנסים גדולים יותר ממה שהיה בקריעת ים סוף, הקב"ה הראה לעם ישראל ניסים גדולים בידי יהושע בן נון הממשיך דרכו של משה רבינו. בתאריך י' בניסן ה' בקע את הירדן ונגאלנו מ- 40 שנות הליכה במדבר וסוף סוף נכנסנו לארץ ישראל.
 מורנו הרב אליעזר ברלנד שליט"א הזכיר את הפסוקים האלה כמה ימים לפני שחרורו ואמר לכולם להגיד את הפסוקים בתאריך י' בניסן. ואגב, שהזכרנו את הגאולה של האדמו"ר הראשון של חב"ד, ביום י' בניסן הצאר הרוסי חתם על פקודת שחרורו. וכן, ועדת השחרורים חתמה על פקודת שחרורו של מורנו הרב שליט"א בתאריך ז' ניסן תשע"ז, אמרו לרב שזה יוצא ביום ה7 חודש ה7 ושנת 777 הרב חייך, כזכור הרב דיבר הרבה בחודשים אחרונים על הסוד של 777 כסיסמה של הגאולה ולא הבינו את כוונתו.  

"ציפית לישועה?"

כבר הזכרנו בעלונים הקודמים מה שחז"ל למדו מכל ההתרחשויות מסביב מלך המשיח שכעין זה עובר על צדיקי האמת שבכל דור, כמו שראינו. ר' אברהם ב"ר נחמן בספרו כוכבי אור עובר על הפסוקים שמתארים את הרדיפות של מלך המשיח בישעיה נג ומראה איך שהכל מתקיים אצל רבינו. כמו שרבינו בעצמו אמר, כָּל צַדִּיק שֶׁבַּדּוֹר הוּא בְּחִינַת משֶׁה מָשִׁיחַ. החתם סופר כבר פסק להלכה שאין דור שאין בו נשמת משיח שמתלבשת בצדיק הדור, וכשהדור יהיה ראוי הוא יגאל אותם (שו"ת ח"ס ו, צח). כן ראינו אצל מורנו הרב אליעזר ברלנד שליט"א אחד על אחד, מה שיעבור על משיח עובר עליו.
לצערנו, יש פחד חדש, פחד מהמשיח, יש אנשים שפשוט מפחדים לדבר או לשמוע על משיח. ובאמת, לא מזמן הדבר הזה היה יסוד עיקרי אצל כל עם ישראל, בכל החוגים ואף נמנה כאחד מעיקרי האמונה של הרמב"ם. כמו שאמר ר' יחזקאל לונשטיין (אור יחזקאל ז', שטו), "האמונה בגאולה העתידה מעיקרי חובתנו. ולא רק אמונה גרידא, אלא כתב הרמב"ם (מלכים פי"א ה"א) שהאדם חייב לעמוד ולחכות לביאת המשיח, וכל שאינו מחכה הרי הוא כופר, ואף שכלל ישראל מאמינים ומכירים בביאת המשיח, מ"מ חייב לחכות ולצפות למעשה, וכל המרפה מהציפיה אף לשעה קלה הרי אינו מאמין. ובשעה שאדם מצפה באמת ובתמים לביאת מלך המשיח, היה כל מקרה שקורה בעולם ויש לו איזה רמז או שייכות לגאולה מעוררו ומביאו לידי מחשבה אולי כבר המלך המשיח בפתח, הטעם שאין רואים את סימני הגאולה מפני שאינם חושבים ומהרהרים כלל בביאתו. זכורני האיך החפץ חיים זצ"ל היה מחכה ותולה כל דבר בסיבות הגאולה". ובמקום אחר (ג', שח) הוסיף ואמר "וכבר כתב הרמב"ם שכל שאין מחכה לו בכל יום שיבוא הרי זה ככופר בכל התורה כולה. ובפרט בזמנינו שלא רק צריך לחכות ולקוות למלך המשיח אלא עלינו לידע כי באו כבר ימות המשיח" עד כאן לשונו הקדוש.
כמו כל התופעות החדשות שמגיעות ממקום לא קדוש ישנה תופעה חדשה ותמוהה, לדבר כמה שפחות על המשיח. לעומת זאת, מי שמרבה לדבר או לחשוב על המשיח מיד פוסלים אותו. אולם, לא צריך ליפול בייאוש, משום שזה בעצמו סימן לכך שאנו קרובים. כמו שאמרו חז"ל,  "אֵין בֶּן דָוִד בָּא עַד שֶׁיִּתְיָאֲשׁוּ מִן הַגְּאוּלָה". ר' חיים קנייבסקי שליט"א כתב תשובה לשואלים איך יכול להיות מצב שמתייאשים מהגאולה, הרי אנו אומרים 3 פעמים ביום "אֶת צֶמַח דָּוִד עַבְדְּךָ מְהֵרָה תַצְמִיחַ", ענה ר' חיים "אומרים אבל לא יודעים מה שהם אומרים". 
יותר עצוב כשאנשים מנסים לתלות את הייאוש העמוק שלהם בדברי צדיקים קודמים. כמו ששמענו אנשים, ה' ירחם, שאומריהם שמשיח לא יבוא עד סוף האלף השישי, הרי יש להם ראיה מדברי רבי נתן שאמר "אפילו כשאהיה בבין השמשות האחרון של אלף השישי ואראה שהגאולה עדיין לא באה, אע"פ כן אאמין באמונה שלימה בביאת המשיח". מזה שרבי נתן חיזק אותנו לא להתייאש, אנשים רוצים לתרץ את הייאוש שלהם! לאן הגענו!?  

"מאה וארבעים מלכויות מקיפין אותו"

אומר בפסוק: "הֲבֵן יַקִּיר לִי אֶפְרַיִם אִם יֶלֶד שַׁעֲשֻׁעִים כִּי מִדֵּי דַבְּרִי בּוֹ זָכֹר אֶזְכְּרֶנּוּ עוֹד עַל כֵּן הָמוּ מֵעַי לוֹ רַחֵם אֲ‍רַחֲמֶנּוּ נְאֻם ה'."
אמר המדרש (ילקוט ישעיה ס, רמז): "למה רַחֵם אֲ‍רַחֲמֶנּוּ פעמיים?" תגיד ארחמנו. למה שתי רחמנויות? ומתרץ המדרש, "אלא 'רַחֵם' בשעה שהיה חבוש בבית האסורים שבכל יום ויום היו מחרקין שיניהם ומרמזין בעייניהם ומנענעין בראשיהם ומפטירין בשפתותיהם שנאמר 'כָּל רֹאַי יַלְעִגוּ לִי יַפְטִירוּ בְשָׂפָה יָנִיעוּ רֹאשׁ' וכל מזמור. 'אֲ‍רַחֲמֶנּוּ' בשעה שהוא יוצא מבית האסורין שלא מלכות אחד ושתי מלכיות באים עליו אלא מאה וארבעים מלכיות מקיפין אותו ואומר לו הקב"ה אפרים משיח צדקי אל תירא מהם כי כל אלה ברוח שפתיך ימותו שנאמר וּבְרוּחַ שְׂפָתָיו יָמִית רָשָׁע. ואומר הקב"ה (לצדיקים) צדיקי עולם עדיין לא נטל אפרים משיח צדקי חצי צערו עדיין יש לי מדה אחת שאני נותן לו שלא ראתה עין מעולם שנאמר עַיִן לֹא רָאָתָה אֱלֹקִים זוּלָתְךָ."
וכן ראינו שהמשיח עומד כנגד כל אומות העולם וכל המלחמות שנערכות ברוחניות ובגשמיות הצדיק ברוח שפתיו ימית רשע, בשיריו ובמנגינותיו, בתפילה ובלימוד. וכמו שאמר רבינו (חיי מוהר"ן ו) "שֶׁיֵּשׁ שִׁבְעִים אֻמּוֹת, וְהֵם כְּלוּלִים בְּעֵשָֹו וְיִשְׁמָעֵאל. שֶׁזֶּה כָּלוּל מִשְּׁלֹשִׁים וְחָמֵשׁ אֻמּוֹת, וְזֶה כָּלוּל מִשְּׁלֹשִׁים וְחָמֵשׁ אֻמּוֹת. וְלֶעָתִיד יִכְבְּשׁוּ אוֹתָן שְׁנֵי מְשִׁיחִין מָשִׁיחַ בֶּן יוֹסֵף וּמָשִׁיחַ בֶּן דָּוִד, וְיֵשׁ צַדִּיק אֶחָד שֶׁהוּא כָּלוּל מִתְּרֵין מְשִׁיחִין יַחְדָּיו."  ולכן "אומות העולם" 604 כנגד "משיח בן יוסף ודוד" 604 עם האותיות והמילים, כי הצדיק שכלול משניהם הוא עומד כנגד כל אומות העולם וכל האומות נגדו.

פרצה מלחמת העולם השלישית  

בתאריך י' בניסן, באותו יום שמורנו הרב אליעזר ברלנד שליט"א השתחרר מבית האסורים, ארה"ב התחילה בתקיפות בסוריה, לאחר שסוריה זרקה טילים כימיים על אזרחיה. התקיפה של ארה"ב נחשבת כתקיפה ישירה על רוסיה ואיראן שהם בעצם מנהלים את המלחמה האכזרית בתוך סוריה. מערכת החדשות מהמובילות בארה"ב, USA TODAY, כתבה בכותרת "האם זו ההתחלה של מלחמת העולם השלישית? זה מה שהרבה אנשים אומרים". ה'הרבה אנשים' הללו הם למעשה אלה שמבינים במערכת הביטחון העולמית. הם אלה שמבינים היכן עומד יחס הכוחות בין הצדדים המתכוננים זה הרבה זמן למלחמה הזאת - השיא שחייב לקרות. אך השאלה היתה תמיד 'מתי' וכעת נראה לאותם מומחים שהגיע העת. 
ואכן מיד לאחר מכן מדינת רוסיה שלחה מטוסי קרב למשך 4 ימים רצופים לגבול ארה"ב, כמה קילומטרים מאלסקה. המטוסים מסוג TU-95 הם מפציצים בעלי יכולת גרעינית, לא ידוע אם הם היו חמושים בפצצות אטום, אבל ברור שהכוונה הייתה לרמוז לארה"ב על הצעד הבא שלהם במידה והם ימשיכו בתקיפות בסוריה. 
כידוע יש לצבא הרוסי את ארסנל הנשק האטומי הגדול בעולם עם 7,300 פצצות אטום, מספיק בקלות לגרום הרס לעולם כולו. אם לא די בכך, לארה"ב יש 6,970 פצצות אטום למקרה שמישהו מתחיל איתם. הנשיא טרמפ כבר אמר שהם עובדים חזק להגדיל את כמות הפצצות הגרעיניות בכדי לעקוף את רוסיה. אולם המרוץ האמיתי הוא לא בהחזקת יותר פצצות אטום, אלא מי יזרוק את הפצצה הראשונה.
בתגובה להתגרות של רוסיה, ארה"ב הראתה להם שאפילו טרם ייכנסו למלחמה גרעינית יש להם את היכולת לגרום הרס רב לאויביה, וזרקה פצצה בשם MOAB (MOTHER OF ALL BOMBS) "האימא של כל הפצצות" על אפגניסטן. כוונת ארה"ב היתה גם להוכיח לעולם שהם לא מפחדים להשתמש בו. 
המתח עלה מדרגה. בצפון קוריאה שנחשבת כאח המשוגע של רוסיה ואיראן ניסו טיל שיכול להגיע לארה"ב עם ראש נפץ אטומי. אותה צפון קוריאה ששנים מכריזה על החזון שלה ועל תפקידה הרוחני - לדרדר את כל העולם למלחמת עולם גרעינית, לגמור עם ארה"ב ושני שליש של העולם ההולכים בעקבותיה, בבחינת 'תמות נפשי עם פלשתים'. כנראה שהם רגעים ספורים לפני השגת יעדם. 
מיד ארה"ב שלחה ספינות מלחמה גרעיניות לכיוון צפון קוריאה, עם זאת זה לא כל כך פשוט לגמור אותם, יש גורמים אחרים באזור שצריך לקחת בחשבון. סין, יפן, דרום קוריאה שלא כל כך מתלהבות מהרעיון של מלחמה אטומית בגבולם (לא לשכוח את פצצות האטום שזרקה ארה"ב על יפן רק לפני 70 שנה, ואיך שהיפנים חולמים לנקום את מותם של מאות אלפי אזרחים שארה"ב הרגה). בנוסף יש לסין מסחר ערני ומוצלח עם צפון קוריאה. 
רוסיה, איראן וסוריה יותר משמחים שצפון קוריאה תעשה להם את העבודה המלוכלכת ותתקוף את ארה"ב עם פצצות אטום. אין ספק שהם מגבים אחד את השני. 
נשיא הפיליפינים הזהיר את ארה"ב לפעול בזהירות יתירה, משום שכל המטרה של נשיא צפון קוריאה היא "לשים קץ לעולם".
מדינת ישראל אינה מחוסנת מהתוצאות של ההתרחשויות האלה. רה"מ ביבי נתניהו גילה לאחרונה שאיראן מקימה בסיס לחיל הים שלה, כעת, בים התיכון בגיבוי הרוסים. 'האם אתה יכול לדמיין צוללות איראניות בים התיכון?' שאל ביבי.
ובאמת שאין תשובות למה שקורה כעת סביבינו, אין לנו על מי להישען אלא על אבינו שבשמים, וזה ברור.
שר הביטחון אביגדור ליברמן דיבר נגד נשיא צפון קוריאה בתקשורת הישראלית ואמר, "המטורף הזה הוא בעל הברית הכי קרוב של אסד וגם של האיראנים. האנשים האלו, כל מטרתם היא לנסות ולערער את היציבות בכל העולם. זו חבורה קיצונית ומטורפת." ובתגובה הנשיא של צפון קוריאה איים על ישראל ב- "עונש חסר רחמים – פי אלף". 

איך כל זה קשור אלינו?

ראינו שכל זה התחיל בשעה שהצדיק יצא מבית האסורים, בסוד קיום המדרש שיבואו כל אומות העולם נגדו. הצדיק עומד כנגד כל אומות העולם, לכן "אליעזר ברלנד 604 = אומות העולם 604". זה לא מקרה שבית המשפט קבע שצריך שתהיה על הרב אליעזר ברלנד שמירה 24 שעות ביממה, 10 שומרים ממערכת השמירה הרצינית ביותר. מלך לא יוצא בלי שמירה. ובאמת הצדיק הוא האדם הכי מבוקש בעולם, לא רק מאנשים שרוצים להתקרב אליו אלא גם מאנשים שרוצים להזיק לו חס ושלום.
ואומר המדרש שם סימן תצ"ט, "שנה שמלך המשיח נגלה בו כל מלכי אומות העולם מתגרים זה בזה", אנו רואים שהכל קשור. אמר רבינו (שיחות הר"ן ע"ז) שהמחלוקת שיש על הצדיק היא ממש כנגד המלחמות שיש בין אומות העולם עיי"ש.
אבל, מורנו הרב אליעזר ברלנד שליט"א אמר אחרי שהוא יצא מבית האסורים שע"י כל מה שהוא עבר נמתקו הדינים מעל עם ישראל ב- 230 שנים הקרובות. אם כך, אנחנו באמת מחוסנים עד לתוך האלף השישי ואין לנו מה לפחד. לא לחינם הצדיק עבר מה שעבר ב- 4 השנים האחרונות. הכל התחיל בזמן שכולם פחדו מהמצב עם איראן ואחמדינג'אד שכל יום יכלו לזרוק עלינו אטום. מאז כל הצדיקים הזהירו להתכונן להגרוע ביותר, אך כשראו שהכל עבר בשלום אמרו שכנראה זה בגלל מה שהצדיק הרב ברלנד קיבל על עצמו להציל את עם ישראל. כמו שפרסמנו זאת בעבר בשם מספר צדיקים. כעת שהרב חזר ושוחרר המלחמה יכולה להתחיל כשהדינים הומתקו מעל ישראל.
פרסמנו בעבר את מה שהרב עובדיה יוסף אמר שיהיה פחד גדול פה בארץ, כל המלחמה מסביבנו אבל היהודים לא ינזקו אם יחזיקו באמונה. צריך להוסיף פה כמה שורות מוינטר


רבנים ואנשי הציבור מתחילים לבקר את הצדיק


מאז שמורנו הרב אליעזר ברלנד שליט"א השתחרר ממעצר התחיל להגיע אליו שוב רבנים גדולים ואנשי ציבור שהיו מבקרים אותו בעבר לקבל עצה, ברכה או חיזוק. חלק באים באו ללא פרסום, וביקשו מאיתנו לא לפרסם את זה בגלל שהם עוברים טרור מרודפי הרב שליט"א, אך ביקורו של חלקם פורסם אפילו עם תמונות של הביקור.
שר הבריאות הרב יעקב ליצמן הגיע ביום ג' כב' ניסן תשע"ז לבקר את מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א, במלונית 'הדסה' בירושלים, שם שוהה הרב שליט"א. באותו מעמד החל מיד מורינו הרב ברלנד שליט"א באמירת דברי תורה, כהרגלו בקודש. לאחר מכן ביקרו את מורינו הרב ברלנד שליט"א סגן שר החינוך הרב מאיר פרוש, וראש העיר אלעד ישראל פרוש.

כ"ק האדמו"ר מסטראפקוב שליט"א בא לקבל ברכה


לאחר ביקורם של בכירי עסקני הציבור אצל מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א, הגיע תורו של כ"ק האדמו"ר מסטראפקוב שליט"א להגיע אל הרב. בשיחה מחזקת חושף בפנינו העסקן אהרן בוימיל פרטים חדשים שעדיין לא נחשפו בפומבי, כאשר מדבריו נחשף שגדולי ישראל רבים ומפורסמים מגיעים למעונו של מורינו הרב ברלנד שליט"א. כמובן שאת רוב הפרטים עדיין לא ניתן לפרסם, בינתיים אנו מביאים לפניכם את הרשמים מביקורו של הסטראפקובר שליט"א אצל הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א.
"אחרי המתנה של 14 שעות, לילה שלם של בכיות ותפילות ורק אחרי שכ"ק האדמ"ור מסטראפקוב שליט"א, מזקני רבני ירושלים, הגיע איתי אל מורינו הרב ברלנד שליט"א, הצלחנו לבסוף להיכנס." מתאר בפנינו אהרן בוימל את מסירות הנפש שעבר בכדי להיכנס לקודש פנימה.
"אפילו האדמו"ר מסטראפקוב שליט"א חיכה איתי שעות על גבי שעות בכדי להיכנס, אך הסברתי לו שאין מה לעשות, בינתיים צריכים הרבה אישורים בכדי לעבור את הפרוצדורה של המדינה. אבל, הכל היה כדאי."
"מורינו הרב שליט"א אמר לי כשנכנסתי שהוא מוחל לי על כך שלא באתי לבקר אותו בכל אותם 4 וחצי שנים שהוא היה בגלות. הרב אמר לי שהוא מוחל לי כמו שהוא מחל לכל אותם שרודפים ומצערים אותו. מכאן אפשר לראות את הענווה של הרב שליט"א, איך שהוא מיד ממהר למחול."
"אמרתי למורינו לרב שליט"א שהאדמו"ר מסטראפקוב בא לבקש ממנו ברכה, אך הרב בענוותנותו כמובן הפך את הדברים ואמר שהוא רוצה לקבל ממנו ברכה."
"אני חייב להגיד לך שכאשר ראיתי את מורינו הרב ברלנד שליט"א פשוט בכיתי. נפלתי על כתפיו של הרב, נתתי לו נשיקה ופשוט בכיתי. אמרתי לו, הרב אתה ממש מלאך אלוקים. הרב נראה ממש כמלאך אלוקים, כאילו שלא עברו עליו כל הגלויות והייסורים שעבר, כאילו שרק עכשיו יצא מהבית מדרש ולמד 400 ימים. כמו שרבי שמעון בר יוחאי יצא מהמערה, כך הרב היה נראה."
"היה לי רק דקה וחצי עם הרב שליט"א, בגלל שהאדמו"ר מסטראפקוב שליט"א רצה לדבר ביחידות עם הרב, אבל הדקה הזו הייתה הכל. כדאי לאנ"ש לחכות, כולם יראו את הרב ויבינו מה זה מראה כהן, ממש כהן גדול. אתה נמס ליד הרב ברלנד שליט"א ואתה אומר לעצמך, איזו זכות שיש לנו בדור שלנו כזה יהודי. בן אדם שעבר כאילו ביזיונות, כזו שפיכות דמים ורק יושב ולומד ומתפלל ומוחל לכולם."
"אין למורינו הרב ברלנד שליט"א טינה על אף אחד. אם לדוגמה אדם נוסע ברכב ומישהו עושה לו את הדבר הכי קטן, מיד הוא מקפיד עליו. פה יש יהודי ששפכו לו את הדם, קרעו אותו לחתיכות והוא רק מוחל לכולם, אוהב את כולם, אין לו שנאה לאף אחד. הרב שליט"א רק רוצה את השם, שרק עוד יהודי יחזור בתשובה, לעשות עוד חסד עם יהודי."

"אנשים לא יאמינו איזה גדולים עומדים בתור ורוצים להיכנס אל הרב אליעזר ברלנד שליט"א"


העסקן אהרן בוימל ממשיך מרשמיו מהביקור המרגש אצל הרב אליעזר ברלנד שליט"א. "מורינו הרב ברלנד שליט"א אמר לי שעוד שבועיים הוא כבר בחוץ בעז"ה, 'חוזרים להנהיג את הקהילה וכולם יראו אותי. כל הקהילה יבואו לקבל ברכה ויהיה שלום, אחווה ורעות.'"
"כמובן שאי אפשר לפרסם את כל האדמור"ים והרבנים שהגיעו לאחרונה למשכנו של מורינו הרב ברלנד שליט"א, זה ממש מסירות נפש מצידם להגיע כעת. אנשים לא יאמינו איזה גדולים עומדים בתור ורוצים להיכנס אל הרב שליט"א. כולם רוצים לקבל ברכה מהרב ברלנד שליט"א, הם יודעים שברכה מכזה יהודי יכולה להחיות מתים."
"עמדתי בחוץ 14 שעות וראיתי דבר מדהים, אפילו השומרים שאינם מרקע תורני מדברים דברי תורה וסיפורי צדיקים. אחד אמר לי שהרב ברך איתו ברכות השחר והאחר סיפר לי שהרב התפלל איתו. שאלתי אותם, 'תגידו, אתם דתיים'? ענו לי, 'מה זה דתיים, אנחנו כל היום שומעים פה דברי תורה עד שאנחנו מקבלים פה נשמה חדשה'."

דברי אהרן בוימל באדיבות קו ברסלב 02-800-8-800, מארה"ב 1-845-640-0007, מאירופה 4420-380-7-3333

חה"כ הרב מנחם אליעזר מוזס מיהדות התורה מספר על הרב אליעזר ברלנד שליט"א


חה"כ הרב מנחם אליעזר מוזס מיהדות התורה ביקר לאחרונה במוסדות קהילת שובו בנים, הנה ראיון מרתק שנערך עימו לאחר הביקור. "אני את הצדיק הרב אליעזר ברלנד שליט"א זוכר עוד מתקופת בני ברק, אחרי נישואי ונישואיו. אני אגלה לכם סוד שאת השטריימל הראשון אני קניתי לו. היינו שכנים ואני זוכר שהקידוש שלו בליל שבת היה מרים את כל שיכון ה' בבני ברק. הוא היה עושה את הקידוש רק ב- 11, 12 בלילה כאשר קולו היה ממש חוצב להבות אש. בהתבודדות שלו ראינו דברים מאוד מעניינים."
כששומעים את העדות הזו אודות מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א ואת המחמאות אודות המוסדות שהקים אפשר לשכוח שמדובר באחד מחברי הכנסת הוותיקים ולהחליף זאת בטעות באחד מתלמידיו הקרובים של הרב ברלנד. אבל לא, חה"כ מוזס שהכיר את מורינו הרב ברלנד שליט"א, לדבריו, עוד מימי בחרותו, הוא המשמיע כאן את דבריו.
"ב"ה שתלמידיו לומדים והולכים לאורו של רבם הרב ברלנד שליט"א, אני מאחל שיהיה להם יותר רווחה ולמוסדות יותר רווחה. אני זוכר את הריקודים שלו אחרי הקידוש, הוא הרי היה חתנו של חה"כ הרב אליעזר שאקי משיכון ה'. אח"כ הוא עבר לשיכון חזון איש בבני ברק ושם הוא התחיל לתת אכסניה לבחורים בעלי תשובה בביתו. אני בעצמי ראיתי איך כתוצאה מכך לא נשאר לו מקום לישון והוא נאלץ לישון באמבטיה."
"אח"כ, מאוחר בלילה הרב ברלנד שליט"א התחיל התבודדות בפרדס ליד נדבורנה והדבר הפריע לתושבי ר"ג שגרו בסמיכות. הדבר הביא לבואה של המשטרה, ב"ה, באותו הזמן כבר הייתי איש ציבור וזכיתי לשחרר את הרב שליט"א מהמשטרה בצורה מאוד מקורית. התברר שמפקד משטרת ר"ג היה בנו של חסיד ברסלב שהבין שבסה"כ מדובר בצדיק שמתבודד בשדה."

ברית לנינו

החודש נערך טקס ברית מילה לנינו של מורינו הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א במלונית בה שוהה הרב. אמנם הדרך עדיין אינה פרוצה לרבים, אך אחרי שבמשך זמן ארוך לא יכלו להתקיים אירועים עם הרב, הברית הזו הייתה יותר ממרגשת. כולנו אכן בצפייה לחזרת האירועים עם הרב שליט"א באופן מלא.
במהלך הברית מורינו הרב ברלנד שליט"א שימש כסנדק ואף מסר שיעור מיוחד במעמד האורחים כולם כשלידו יושב אחד מהתלמידים הוותיקים שלו, הרב שמואל שטרן שליט"א, ראש מוסדות נחלי נצח. 

"אדם מגרשים אותו, שונאים אותו אז הוא מביא את משיח בן דוד"


"בזכות שישב בבור הוא זכה וכל דורו זכה איתו", הבאנו לפניכם בעלון הקודם את דברי מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א מהשיעור שמסר לפני 11 שנה ביארצייט של מוהרנ"ת תשס"ו. כעת אנו שמחים להביא לפניכם את המשך הדברים שאמר אז מורינו הרב ברלנד שליט"א. דיבורים המראים כי למרות שכל חייו עבד מורינו הרב שליט"א את השם יתברך בכל כוחו, עדיין יחל לרגע בו יוכל לטפס למעלה הנשגבת ביותר של מסירות הנפש.
"אדם מגרשים אותו, שונאים אותו אז הוא מביא את משיח בן דוד." המשיך הרב את דבריו בשיעור חוצב הלהבות בהילולה דרבי נתן. "הוא יכנס עם הגוף לגן עדן כמו אליעזר עבד אברהם, כמו יוסף הצדיק. יוסף הצדיק, אותו שנאו, אותו מכרו, הוא בכלל נמצא 20 שנה במצרים לא רואה נפש חיה, לא רואה יהודי, לבד, צריך לרקוד. הוא היה רוקד עם עצמו."
"כתוב 'איש מצליח גבר קפוז', אומר הרבי, מי ששמח תמיד מצליח. מה זה גבר קפוז? גבר, אדם שרוקד כל היום זה נקרא גבר קפוז. מה זה איש מצליח? כל היום רוקד, רוקד, רוקד עם עצמו, רוקד כל היום, רוקד ושר. הוא שר שירים לה' כל היום, הוא רק רוקד ורוקד ורוקד ורוקד."

"יוסף היה בטוח שאבא שלו מכר אותו"


אלה המשך דברי הרב אליעזר ברלנד שליט"א. "יוסף ישב 12 שנה בבית הסוהר, האחים מכרו אותו והוא רוקד 12 שנה בבית סוהר, הוא פשוט גבר קפוז. 12 שנה בבית סוהר הוא מבלה אותם בריקודים, הוא אומר הזכרתני והזכרתני, ממלא את זה. אז מה אם אני בבית סוהר, ה' נמצא גם בבית הסוהר, ה' בכל מקום! כל עוד שאתה חי אתה צריך לרקוד ולשיר!"
"יוסף היה בטוח שאבא שלו מכר אותו, איך הוא לא מודיע לאבא שלו? כי הוא אומר, מה מכרו אותי בלי הסכמת אבא? הוא כ"כ אהב את האחים שלו, הוא כ"כ לימד עליהם זכות שהוא אמר, זה לא יתכן שהאחים מכרו אותי בלי ידיעת האבא. בטח אבא פסק להם למכור אותי, אבא שלהם שלח אותי לשם כדי שימכרו אותי. איך יתכן שאבא לא יודע? כי בגלל שאמרתי שאבא ואמא ישתחוו לי אז מידה כנגד מידה הוא מוכר אותי עכשיו לעבד. אני רמזתי לו שבסוף אתה תהיה עבד שלי, אתה תשתחוה לי, אז עכשיו הוא אומר מידה כנגד מידה, הוא מוכר אותי לעבד. כי זה מה שמגיע לי, באמת אם אדם יודע שהכל מגיע לו אז אין לו שום קושיות."

"אדם יודע הכל מגיע לי אז הוא יכול לעבור את כל הדברים שבעולם"


סיים מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א את דבריו. "לפי ר' יהודה חוניו אמר שמגיע לי, מגיע לי אז זה בסדר, אבל לפי ר' מאיר חוניו היה צדיק אז זה לא מגיע לי. לא מגיע לי – אז הוא מתרסק לגמרי. אדם יודע הכל מגיע לי, מה שעושים לי מגיע לי, תמיד הוא יודע מגיע לי, בסדר, אז הוא יכול לעבור את כל הדברים שבעולם, את כל הרדיפות ואת כל העלבונות, כי הכל מגיע לי. להיפך, זה עוד מדי מעט, מגיע לי הרבה יותר."
"תמיד לדעת מגיע לי מה שעושים לי כך כך, אז הוא יחזיק מעמד, הוא יכול לעבור את כל החיים, הרבי מתעבר בו, ר' נתן מתעבר בו. כל מה שעושים את היארצייט בגלל שרוצים שהנשמה של ר' נתן תתעבר בנו."
"יהושע בן נון שירת את משה רבנו, ר' נתן שירת את הרבי. הרבי הוא בחינת משה, הוא שבעתיים ממשה, הוא זכה לפי 2 ממשה, כי משה הולך ועולה מדרגה לדרגה. נוסעים לרבי , נוסעים לר' נתן אז ר' נתן מתעבר בנו ממש, ברגע שאדם עובר את כל הרדיפות כמו ר' נתן, את כל ההשפלות כמו ר' נתן, אז הוא מתעבר בו, הוא נהיה חתיכת ר' נתן, הוא מקבל את המח של ר' נתן, את הלב של ר' נתן."

הרב גלזר שליט"א מגיע לביקור אצל הרב ברלנד שליט"א – " זה גבוה מעל גבוה"


הרב ליאור גלזר שליט”א, מרצה בכיר בערכים, מי שאמון על החזרתם בתשובה של רבים ואשר התפרסם בדרשותיו חוצבות הלהבות, הגיע לביקור אצל מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט”א. “אנחנו עדיין באורות גדולים, אי אפשר לתאר את האווירה, את האוויר הקדוש. כל המלונית של הדסה עין כרם בוערת באוויר, כאילו שהיא עלתה כמה טפחים מעל הקרקע. הרב ברלנד שליט”א ישב, כאשר כמה ספרים “היו פתוחים על השולחן, הוא הרים את העיניים וראינו ממש אור אלוקים שבקע מהם.” תיאר הרב גלזר שליט”א את רשמיו מהביקור.
“פעם נסענו למסור שיעור בחדרה ופחדתי להירדם בדרך, אז שמתי את השיעור של הרב ברלנד על לימוד תורה בעיון. תוך 5 דקות הרב עלה לטונים גבוהים מאוד, היה איתנו מורה לפיתוח קול שאמר כי זה ממש לא אנושי. אנחנו עוד עשינו הפסקה בדרך והרב בדיסק המשיך לצרוח באותו הטון ובאותו הגובה.”
“כשנכנסתי היום לרב ברלנד שליט”א פשוט אין מילים, אתה רק יושב, שומע ומסתכל ונהנה. זה גבוה מעל גבוה, דבר שאי אפשר לשער ולתאר, איזו שמחה, איזו חדווה, הרבה גדולי ישראל למדו תורה בשמחה, אבל פה אתה רואה אדם ש- 24 שעות הוא בחדווה דאורייתא.”

הרב גלזר – "הרב ברלנד ממש מלאך"


"הרב ברלנד ממש מלאך, מחבר את כולם ביחד, אפילו המאבטחים צוחקים ומתרגשים להיות לידו. אם היה אפשר היינו באים עם אוטובוסים, אך עקב האילוצים הגענו בחבורה מצומצמת. היו איתנו שניים שלא יכלו להיכנס, חשבתי שכאשר אצא החוצה הם יהיו בעצבות, אבל הם אמרו לי, ‘עזוב, הרגשנו את האור מהקירות’. אם היו אומרים לי שאני הולך לפגוש את האדם המאושר בעולם לא הייתי מצפה לראות אדם כמו הרב ברלנד שליט”א, קל וחומר כשאנחנו יודעים את כל הייסורים והמחלות שעברו עליו.”
“אומרים שאדם שלא למד תורה לא יכול להבין מהי תורה, אני אומר, בן אדם שלא ראה את הרב ברלנד, באמת, באמת, לא יכול להבין מה זה הרב ברלנד. אני יכול להגיד”, אומר הרב גלזר שליט”א, “באמת עד הים הייתי מעריץ, אבל עם כל השיעורים והדרשות שלו ששמעתי לא הכרתי את הרב ברלנד. עד שאתה לא רואה את הפנים אתה לא יודע במה מדובר.”

"אנחנו עוד נבער את הטומאה מהעולם"


"אמרתי לרב ברלנד שראיתי שהוא היה מהראשונים שאמר שמי שמחזיק אינטרנט אין לו חלק לעולם הבא והרב ענה לי, ‘אתה תראה שאנחנו נבער מהעולם את כל הטומאה. לא יישאר אייפון אחד בישראל, אנשים כבר מכירים את הטומאה הזו’.”
“זקני פרדס כץ סיפרו לי שלפני 35 – 40 שנה הרב היה יושב ימים שלמים בתוך בוטקה קטנה שבבית- הכנסת של הלובים בקריית הרצוג ולומד תורה ללא הפסקה, ימים כלילות. עתה, כשהגענו לביקור הרב ברלנד שליט”א נתן שם הסכמה למישהו שמארגן תפילות בניגון בפרדס כץ ואמר לו בביטול מוחלט, תארגנו לי דירה ואני אבוא לעשות איתכם שבת בפרדס כץ. הרב ברלנד לא אומר לא, הוא מבוטל לגמרי. אחרי הגרטל הוא נתן את הכיפה למישהו שביקש. אחד אמר לו שיתקשר אליו, הרב ענה לו שיביא טלפון והוא יתקשר אליו עכשיו.”

הרב גול שליט"א על ההתרגשות מהביקור אצל הרב ברלנד שליט"א


ראש מוסדות מגיני ארץ, הרב מיכאל גול שילט”א, מתלמידיו הוותיקים והמוכרים ביותר של מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט”א בראיון מחזק לאחר שזכה להיכנס אל הקודש פנימה.
"לצערי הרב יותר מ- 4 שנים שלא זכיתי לראות את מורינו הגה”צ הרב אליעזר ברלנד שליט”א.” מקדים הרב גול לפני שהוא משתף אותנו בחויותיו מהביקור אצל מורינו הרב ברלנד שליט”א.
“ההתרגשות הייתה עצומה, ב”ה זכיתי עכשיו לראות את המאור פנים של הרב, ממש צריך לדעת שהרב אינו בקו הבריאות בכדי להבין זאת. הרב מלא חיות ושמחה. הרב דיבר איתי על מעלת הביזיונות ותיקון הבל וקין שעוסק בתיקון חטא אדם הראשון. מורינו הרב ברלנד שליט”א הזכיר שיש שתי דעות בנושא, מחלוקת רבי אליעזר ורבי יהושע, לגבי זמן הולדת קין והבל. כידוע שיש מחלוקת מתי נברא העולם, בתשרי או בניסן.”
“הרב שליט”א התרכז בשיטתו של רבי יהושע שבריאת העולם הייתה בניסן, כלומר מיום ראשון או שני של חג הפסח ועד סוכות. אח”כ הוא דיבר על כך שמשה רבינו רצה להמשיך רק נשמות של הבל לעולם שזה נשמות הצדיקים, ושיתבטלו נשמות קין שמהם כל הרוצחים, ההרג והחורבן בעולם. אבל משה רבינו ראה שגם עם הנשמות של קין אפשר לעשות תיקון נפלא בעולם.”

"הביזיונות הם עיקר תיקון העולם"


“הרב אליעזר ברלנד אמר שהביזיונות הם עיקר התיקון בעולם. יש מדרגות שאי אפשר להגיע אליהם מבלי קבלת ביזיונות. הרב דיבר על החולקים על הצדיק, שלמעשה התורה שהם למדו לא רוצה להישאר אצלם בגלל מידות לא מתוקנות שלהם, וע”י שהם חולקים על הצדיק התורה הולכת ועוברת למי שהם חולקים ומבזים אותו.”
"כשראיתי את הרב ברכתי שהחיינו אחרי כל הזמן שלא ראיתי אותו וכל שניה שהייתי במחיצתו הרגשתי ממש גן עדן. כשיצאתי מהרב הייתי יותר מרוגש משנכנסתי, הרגשתי כאליו צמחו לי כנפיים.”
“שאל אותי יהודי מה שלום הרב ברלנד ואמרתי לו שאני לא יודע מה לענות לו. משום שהרב אכן עבר ניתוחים קשים, אבל מיד אח”כ הוא נעמד שעות בתפילה, או שפנה מיד ללמוד בעיון חזק. ענה לי אותו יהודי, ‘הרב ברלנד הוא ממש מלאך’. הצבעתי לכיוון מסוים שבו שהו אנשים (הרודפים אחרי הרב ברלנד) ואמרתי לו שאולי יגיד את דבריו לידם, הוא אמר לי, ‘הם מקנאים’. אותו יהודי הוא מאחת המשפחות החשובות בירושלים.”
“אני לא נוהג לעשות השוואות בין רבנים, אולם בחיי קראתי לא מעט ספרים ואצל הרב ברלנד שליט”א ראיתי דברים שלא יאומנו. אחרי שהרב עמד ודיבר איתי כ- 40 דקות של דברי תורה בעמידה הוא הגיש לי את הכיסא הנוח עם הידיות ולו השאיר כיסא פשוט. אתה לא ראית דבר כזה, יהודי שמצד אחד כול היום מדבר בשבח הרדיפות, ומצד שני נראה כמי שמספר לך על המתנות הכי נפלאות שלא היו מעולם.”
“אני זוכר שלפני 35 שנה הלכנו עם הרב ברלנד שליט”א ולפתע הוא שאל אותנו, ‘למה אני בכלל צריך אתכם’? עניתי לו, הרב, או חברותא או מיתותא. הרב אמר לי, ‘נכון, בשביל לא למות אני צריך אתכם, אבל בשביל לחיות אני צריך את החולקים’.
אני זוכר שבעבר הייתי גבאי של הרב ברלנד שליט○א, היו פעמים שהרב, עקב עבודת ה 'הקשה שלו, לא היה בקו הבריאות. לכן הייתה התלבטות אם לצאת עם הרב לתפילה עם הציבור, כי הרי ידוע שהרב היה מתפלל שעות ובכוח. אך, תמיד הרב היה יוצא לבסוף ואני לתומי הייתי חושב שהתפילה תהיה קצרה יותר, אל לא, מורינו הרב ברלנד היה מתפלל יותר בכח ויותר באריכות ”.
"זה כבר לא אותו הרב שהיה, הרב עלה מעלה, יש כאן יהודי של תורה, של תפילה, של אהבת ישראל ומסירות נפש. זה ממש לא דבר שנתפס בשכל. רציתי בעבר מהר חלק .
“לעתיד לבוא כולנו נתבייש מגדולתו של הרב ברלנד שליט○.” מסכם הרב מיכאל גול שליט"א את רשמיו מהביקור אצל מורינו הרב אליעזר ברלנד שליטטא במלונית בה הוא שוהה.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה