כנישתא חדא - האתר הרשמי - מהנעשה בעולמו של הרב אליעזר ברלנד שליט"א Rav Eliezer Berland Shlit"a

כנישתא חדא - האתר הרשמי מהנעשה בעולמו של הרב אליעזר ברלנד שליט"א - דיווחים שוטפים 24 שעות, חדשות, תמונות, וידאו, שיעורים, שידורים חיים, סיפורים, ועוד

יום רביעי, 15 בנובמבר 2017

כנישתא חדא גיליון 61




בס"ד בר"ה

"וּלְיִשְׁרֵי לֵב שִׂמְחָה"

דרשו חכמים על הפסוק, "אוֹר זָרֻעַ לַצַּדִּיק וּלְיִשְׁרֵי לֵב שִׂמְחָה" (תהלים צז) שאחרי שבימי אלול ואחאח בימי הסליחות שעד אחרי יום הכיפורים ו אתאתיי ו י י עעי כך כלי קדוש עימו יכולים הם לקבל את האור של ימי השמחה המגיע בימי חג הסוכות, אז מתקיים בהם, “וּלְיִשְׁרֵי לֵב שִׂמְחָה”.
בסיעתא דשמיא המילים הללו ככ מתאימות לזמן ולמעמד ומתארות בדיוק את מה שעובר עלינו היום. אחרי כמעט חמש שנים של גלויות וייסורים אין סוף שעברו על תלמידי מורינו ורבינו הגההגההגה הרב אליעזר ברלנד שליט וכן על כל מי שנפש בקרבו ִשְׁרֵי הרי אין דבר שמישר את הלב יותר מהייסורים והרדיפות שעבר כל מי שחזה במחול השקר הרצחני סביב מורינו הרב ברלנד שליט fan ט.
מלמעלה מראים לנו שאחרי הגלות הנוראה של מורינו הרב שליט"א עומדים סודות גדולים והרי גורל, הסתיימה תקופת מאסרו של הצדיק בדיוק בחג הסוכות עליו נאמר, "וְשָׂמַחְתָּ֖ בְּחַגֶּ֑ךָ" ואם הרמז הזה אינו מספיק, תאריך מסיבת השחרור יסיר כל ספק -. היארצייט של בוצינא קדישא, אור שבעת הימים, רבינו הצדיק יסוד עולם, רבי נחמן מברסלב. כך, אחרי שבמשך כל ימי חג הסוכות התנהלו בבית הרב ברלנד שליט"א תפילות ארוכות, מרגשות שהדביקו לכולם את הלב לשמיים, כבר במוצש"ק חוה"מ סוכות יצא מורינו הרב ברלנד שליט"א כיאה למלך, היישר אל תוך סוכת ענק שנבנתה במיוחד ברחוב החומה השלישית מול ביתו של הרב שליט. הסוכה הייתה הגדולה בעולם, כאשר שטחה הוא 66 מטר מרובע, 150 מטר אורך על פני כל רחוב החומה השלישית שבירושלים.
רבים תהו איך תראה מסיבת שחרורו של הגה”צ הרב אליעזר ברלנד שליט”א, הצדיק שסוחב על גבו את משא הייסורים של עם ישראל. הרבה האמינו שתהיה זאת מסיבה שמחה כאין כמוה, אך מה שהתרחש בליל מוצ”ש חוה”מ סוכות תשע”ח ריגש אף את האופטימיים שבמצפים. בעוד רבבות של חוגגים מכל גווני הקשת נהרו אל סוכת הענק, עמד מורינו הרב שליט”א כמלך והלהיב את לבבות הבאים בשירה אדירה ומרגשת וכן בדברי תורה מחזקים.

"תופרים נעליים ללאה ומתקנים את הברית ע"י ריקודים"

“העיקר זה להיות סנדלר, כל אחד משובו בנים צריך ללמוד איך להיות סנדלר”, פתח מורינו הרב ברלנד שליט”א בדברי תורה שריתקו את כל הבאים ביארצייט הקדוש. “חנוך תופר מנעלים, כל הצדיקים תפרו נעליים לשכינה בכדי שהיא תוכל לרדת מתחת לעשרה טפחים. בפרט הייתה זאת העבודה של רבנו נחמן כמו שהביא בסיפורי מעשיות על התם שהיה תופר מנעלים. רבינו זה התם שתופר נעל משולשת, נעליים שהיו תמיד מצחיקות, אבל על כל נעל היה מייחד ואומר ‘ברוך שם כבוד מלכותו לעולם ועד’. שכל תנועה, הסתכלות, נשימה שלנו יהיו רק בכדי להגדיל את שם כבוד מלכותו לעולם ועד. השכינה זו לאה, לאה היא שכינה עילאה ורחל היא שכינה תתאה. רחל היא בית שני ולאה היא בית ראשון, לאה היא הי’ ראשונה ורחל השנייה.” 
“צריכים לתפור נעליים לעקביים של לאה כי כל הס”א יונקת משם. בלעם יונק מעקב ימין, בלק יונק מעקב שמאל, כי אחרי החטא של אדם הראשון נחטפו הרגליים, העקביים של לאה. מאז הס”א משתוללת בפגמי ברית נוראיים ורבי נחמן אומר שהעצה היחידה היא להרים את העקביים, לתפור נעליים לעקביים. אם רוצים להמתיק את הדינים, לצאת מפגמי הברית זה רק ע”י הריקודים שמקפיצים את העקביים וזוכים לשמחה ומיתוק הדינים.”
“מגיל 13 כבר צריך לעשות קריעה. בגיל הזה אדם כבר גוזר את הפאות, זורק את הכובע, את הכיפה. בגיל 13 צריך כבר לשבת שבעה על האדם ולבכות עליו, אולי השם ירחם והוא לא יגזור את הפאות. כי אין לאדם בחירה בשמירת הברית, זה לא בידיים שלו מכיוון שהיצר הרע בוער בו ב- 70 מדורות, הבחירה שלו היא אם להקפיץ את העקביים.”
“הייחוד הכי גדול זה כשהאדם עם עצמו, אדם לרגע אחד בחדרי חדרים עם עצמו. ההורים נסעו לאומן ואז היצר הרע משתולל בתוכו, זה איסור הייחוד הכי גדול שהוא לבד בבית. הוא צריך לצעוק כמו עמרם שצעק נוּרָא בֵי עַמְרָם! אסור לאדם להישאר לבד בבית, הוא צריך לנסוע עם ההורים לחתונה, ילך לחבר ירא שמיים.” ואכן, הריקודים בליל ההילולה של רבינו נחמן התקיימו בעוז ותעצומות עד לאור הבוקר, אך מורינו הרב שליט"א לא הסתפק בכך וכבר בליל שמחת התורה העלה את תיקון הרגלים לשלב חדש שטרם נראה עד אז.

הקבצן האחרון יתפור את המנעלים

ידוע שכל דברי רבינו נחמן הם רזין דרזין, אך את העמוקים מכולם הסתיר רבינו בסיפורי המעשיות, שם הוא הכניס את כל סודות העולם והגאולה. גם בתוך הסיפורי מעשיות מגלה רבינו את הסודות הטמירים ביותר בסיפור מהשבעה בטליר'ס (הקבצנים) עליו אומר מוהרנ"ת שרבינו כולל בתוכו את כל דברי תורתו. רבינו הקדוש מספר על כל אחד מהקבצנים הרומזים על הצדיק יסוד עולם (כדברי מורינו הרב שליט"א), כאשר כל קבצן (גילוי של הצדיק) מגלה סודות שמתאימים לזמן שלו, גילויים שרק איתם יכול הדור שלו להגיע לתיקונו. אחרי שרבינו מספר את מעשה ששת הקבצנים הראשונים, מתחיל רבינו לגלות את סיפורו של הבטליר האחרון, אך דווקא שם מפסיק רבינו נחמן ולא מגלה את הסוף. לפני שנספר למה רבינו לא מגלה את סיפורו של הקבצן האחרון נתבונן מה בא הקבצן הזה לתקן בסדר הדורות.
הקבצן האחרון נקרא הקבצן בלי הרגליים וכמו שגילה מורינו הרב ברלנד שליט"א בהילולה של רבינו (שהבאנו למעלה), תיקון הרגליים קשור ישירות בתיקון הברית וע"י שאנחנו מרימים את העקביים בריקוד כך אנחנו מתקנים את התיקון המיוחד לדורנו, דור העקביים. וכך, ממש לפני שהתקדש יום שמחת התורה המשיך מורינו הגה”צ הרב אליעזר בתיקון העקביים, כאשר עלה לרגל אל שריד בית מקדשנו, הכותל המערבי. את מורינו הרב שליט”א ליוו המונים כבר מיציאתו מביתו ועד לחזרה, כאשר בכותל עצמו ערך הרב תפילה עבור עם ישראל במעמד הרבים. אך הייתה זו רק ההתחלה לתיקון הרגלין.

הסיפור של הגאולה עצמה

אור גדול של גאולה היה בקיבוץ סביב הצדיק בכותל המערבי, שריד בית מקדשנו, אך בדיעבד התברר כי מורינו הרב ברלנד שליט”א למעשה רק הכין את הדרך למה שקרה בהמשך. כבר באותו הלילה חזר הרב שליט"א אל הכותל – הפעם היה זה תיקון הרגלין שלא היה מעולם, תיקון שנראה כי בירר את כל הניצוצות מהקליפה, בבחינת "עשאוה כמצולה שאין בה דגים" (ילקוט שמעוני ויגש). כך, בזמן כשבכל בתי הכנסיות ברחבי העולם חגגו ישראל קדושים את חג שמחת התורה איש איש במקומו, יצא מורינו הרב ברלנד שליט”א מלווה ברבבות תלמידים והקיף את העיר ירושלים עם ספרי התורה. כמו שנאמר על ישי אבי דוד (ברכות נח.) "שיצא באוכלוסא ונכנס באוכלוסא ודרש באוכלוסא".
בתחילת ההקפות החל מורינו הרב ברלנד שליט”א ביציאה מתונה אל רחובות מאה שערים הקרובים למקום סוכתו, העולם שלא הכירו מציאות של הקפות סביב עיר הבירה כולה לא עמדו עדיין על דעתו של הצדיק. אך, במהרה החל מורינו הרב שליט"א פוסע לכיוון הכותל המערבי. רבבות ליוו את הרב שליט”א בדרך תוך שהם מקדשים שם שמיים עם ספרי התורה וזמירות שמחת התורה לאורך כל הדרך. לאחר שהגיע הרב ברלנד שליט”א עם ההמונים אל רחבת הכותל פצחו כולם בשלהבת ריקודים קדושה כאשר הרב שליט”א באמצע יחד עם ספרי התורה. על זה אומר מורינו רבי נתן מברסלב שהסיפור האחרון, הסיפור של הקבצן בלי הרגליים, אותו יספר לנו משיח צדקנו, זה הסיפור של הגאולה עצמה. משום שהקבצן השביעי המובא בסיפורי מעשיות מרמז על המשיח, כי התיקון האחרון לפני הגאולה הוא תיקון הרגלין, עיקבתא דמשיחא, שהוא העקב ששם אחיזת הנחש (היצר הרע), והבעטליר השביעי על ידו יתוקן עניין הרגלין בשלמות.

"מי שמאמין בצדיק לא צריך ראש ולב – הכול פתוח לו"

לפני שממשיכים לתאר את סדר תיקון הרגלין אותו מעביר מורינו הרב ברלנד שליט"א וכן בירור המצולה והמצודה מהניצוצות שעוד נשארו בה צריכים להתבונן בדברי הרב שליט"א אודות ההליכה אחרי הצדיק. אמר מורינו הרב שליט"א (יום ג' לפרשת כי תצא) "זבולון זה בכתר, מי ששייך לשבט זבולון הוא הכי גבוה מהכל. "שְׂמַח זְבוּלֻן בְּצֵאתֶךָ" (דברים לג יח), כי זבולון הוא הכי תמים, הוא הולך אחרי הצדיקים בלי לשאול. דבורה אמרה להם לצאת למלחמה, הם יצאו בזמן ששאר השבטים ברחו." אומר מורינו הרב ברלנד שליט"א, אתם הולכים אחרי הצדיק בביטול, עם ישראל נוצח בכל המלחמות, אבל הדבר צריך להיות בביטול ובלי קושיות.
וביום ד' (שם) חידד הרב שליט"א את הנקודה כשאמר (הרב שליט"א הזכיר את הנושא הזה מספר רב של פעמים בעבר ובפרט לאחרונה), "קראו ליהושע ראש קטוע, בלי ראש. אמרו זה האדם אין לו ראש, הוא הולך אחרי הצדיק כמו טיפש, אין לו ראש. משה אומר עכשיו תיכנסו לארץ ותתחילו לטעת עצים וכולם אמרו שהם בשום אופן לא נכנסים. אמרו שהם רוצים להישאר עם המן, לא רוצים לטעת עצים ולהיות מושבניקים, קיבוצניקים, מה משה רוצה שנהיה מזרחי? אבל, הם לא הבינו שכל פרי יהיה בגודל של בית, " אֹסְרִי לַגֶּפֶן עירה וְלַשֹּׂרֵקָה בְּנִי אֲתֹנוֹ" (בראשית מט יא)..., זבולון הולכים עם הצדיק בלי לב, אצל זבולון לא היה לב בכלל, היה אפשר לפתוח אותו. מה הפירוש בלי לב? שמי שמאמין בצדיק לא צריך לב, אדם שמאמין בצדיק הולך בפשיטות, יש לב, אין לב, יש כוונה, אין כוונה, הוא מאמין בצדיק לכן הולך על האבנים, על הקוצים, על הרימונים. אם הוא לא רואה שום דבר והוא מאמין בצדיק הכול פתוח לו."
כי הנהגת הצדיק היא מעל השכל וההגיון כמו המקרה שאירע לאחרונה עם תלמיד מורינו הרב ברלנד שליט"א, הרב חזקולוביץ. הוא הגיע לרב שליט"א ובלב נשבר צעק אליו שהבן שלו עכשיו צריך להכנס לניתוח לב פתוח. ענה לו הרב ואמר שהוא לא צריך בכלל ניתוח, אך בצר לו הוא המשיך ובכה כמעט שעה שלמה. לבסוף פנה אליו הרב בן ציון סעדה, אחד מוותיקי תלמידי הרב ואמר לו, "הרי הרב אמר שלא צריך בכלל ניתוח!" אח"כ בן ציון לקח אותו לקבר של סבא של חזקולביץ בהר המנוחות. עוד הם לא מספיקים להתחיל להתפלל ומיד התקשרו אליו מהבית חולים ובשרו לו שהילד בקומה 5 בריא ושלם. ניסים ונפלאות שבכול יום עם הרב, כי הצדיק הוא מעל השכל וההבנה שלנו ומי שהוא קטוע ראש וחסר לב הוא כלי לקבלת האור של הצדיק.


"ואינו מעביר את השר שלהם עד שממנה ממונה אחר במקומו"

בבוקר שמחת תורה המשיך הרב שליט"א עם ההקפות הקדושות בזמן שהקיף חלקים נוספים מעיר הבירה. מרחוב החומה השלישית יצא מורינו הרב ברלנד שליט"א יחד עם המון תלמידיו אל בניין העירייה ואז בחזרה עד רחוב הנביאים ולמעלה עד שוק מחנה יהודה. לא צריך להיות גאון גדול או יודע ח"ן הבקי ברזי החוכמה, מורינו הרב שליט"א עבר דרך כל מוקדי הכוח שבמרכז בירת ישראל תוך שהוא דואג כי לא יישאר בהם אף חיות ממנה תוכל הקליפה לינוק.
אפשר באמת לטעון שמדובר פה בהרגשות הלב וכי הדברים לא מוכחים, אולם כאשר חזרו מההקפה הנ"ל דאג הרב שליט"א להעביר את כל ההמון דווקא באותה הדרך בה פסעו בזמן שליוו את הרב בדיון שנערך בעבר במגרש הרוסים. אז, לפתע שאל הרב, כאשר ברור לכולם שהוא יודע את התשובה, היכן נמצא מגרש הרוסים. מבלי אומר המשיך הרב למגרש הרוסים, נעמד שם וחייך – זה כנגד זה, כשזה עולה, זה נופל.
אומר הזוהר הקדוש (בשלח מט:), "כשהקב"ה רוצה להעביר ולבטל איזו ממשלה שבארץ, אינו עושה כן עד שמעביר תחילה את השלטון שלהם שברקיע שהוא השר הממונה עליהם. ואינו מעביר את השר שלהם עד שממנה ממונה אחר במקומו." וממשיך הזוהר ומקשר זאת למה שהזכרנו בעלונים הקודמים בדבר פגעי הטבע והמלחמות המתחוללות בעולם, אלה דבריו. "כשהקב"ה רוצה לשבר את כוח העמים (ולהעביר המלכות לישראל) אז הוא מגביר את דינו עליהם ונשבר כוחם כי הם לא יכולים לסבול הדינים, ואז מעביר מלפניו את השלטון שלהם." 

עם החמורים מלוב נעבור את החושך

ועל זה הגמרא (תמיד לב.) מספרת ששאל אלכסנדר מוקדון את חכמי הנגב איך יוכל ללכת למדינת אפריקי והם ענו לו שהוא לא יוכל ללכת משום שהרי החושך מפסיקים בין מדינת אפריקי לשאר העולם ואין בהם אור כלל אפילו ביום. התעקש אלכסנדר ואמר שהוא מוכרח ללכת לשם, ענו לו חכמי הנגב תשובה מוזרה, רק עם חמרי לובאי שהולכים גם בחושך וגם באור (לפי הרא"ש) תוכל לעבור את ערי החושך. למעשה, רומזת לנו הגמרא על התקופה בה אנו נמצאים, דור העקביים, עקבתא דמשיח, תקופה בה גם הימים חשוכים ובלי אור ממש כמו הרי החושך אותם אלכסנדר מוקדן היה צריך לעבור. מי לנו בדורנו החשוך שלא נדבק בדלקת הממארת של חוכמות יון ובקליפת אלכסנר מוקדון? אבל, הגמרא נותנת לנו עצה גדולה איך לצאת מהחושך הזה. כי החמור בוודאי רומז על משיח צדקנו, שרק עם אורו של משיח יהיה אפשר לצאת מהחשיכה הקודרת של דור העקביים. ולמה אמרו לו החכמים דווקא חמורים לובאי, כי לובאי גמ' מואב (49), המקום ממנו יצא מלך המשיח וגם אור היובל שמאיר אחרי השבע שמיטות, הבינה משם מאיר לנו הצדיק את אור הגאולה (אני איש פלא, הנחל שנשפע מהבינה).
אומרת הגמרא, תעצמו עיניים ותלכו אחרי הצדיק, כי בחושך הרוחני שיש היום בבחינת, " כִּי הִנֵּה הַחֹשֶׁךְ יְכַסֶּה אֶרֶץ, וַעֲרָפֶל לְאֻמִּים" (ישעיהו פרק ס) אי אפשר יהיה לעבור לבד, אבל עם הצדיק עליו מאיר אור הגאולה, אור המשיח, יתקיים בכם – "וְעָלַיִךְ יִזְרַח ה', וּכְבוֹדוֹ עָלַיִךְ יֵרָאֶה".
ולמי שצריך עוד חיזוק קטן להקשר הדברים, סיפר לנו אחד מותיקי תלמידי מורינו הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א שבאחד הימים בהם התגורר מורינו הרב בעיר בית"ר והיה זה בזמן בו לקח הרב על עצמו ייסורים רבים עבור עם ישראל. יצא הרב מרכבו לכיוון ביתו. שאל אותו התלמיד מדוע צריך לעבור על צדיק כמוהו כאלה ייסורים, ענה לו הרב – "נשמתי היא נשמת דוד המלך וכמו שמדוד לא פסקו ייסורים, כך גם אני מיום הולדתי סובל ייסורים" ("יַסֹּר יִסְּרַנִּי יָּהּ", תהלים צ''ד).  ואמר הרב שליט"א שמגיל 3 הוא היה הילד היחיד בגן עם כיפה על הראש ותמיד היה מבוזה. 
התרחש לאחרונה אירוע המזכיר בדיוק אירוע אחר שתארנו בעלונים 58,59 בחלום של אחד מחשובי תלמידי הרב שליט"א לפני 6 שנים. כאשר, ב- כו' כסלו תשע"ח 16.10.17 התפוצץ צינור באולם התפילות והציבור התפללו בפרוזדור שבכניסה לבניין של הרב, אז בין מנחה למעריב הרב פתאום צעק עם כולם 3 פעמים WE WANT MOSHIACH NOW"!" (אנחנו רוצים משיח עכשיו). וככה בעצם המשיכו הצעקות מאצטדיון וינטר בכינוס שערך הרב שליט"א לפני שעזב את הארץ - המהלך כנראה מגיע לסיומו. 

"דמות דיוקנו של זה באה ומנצחת לפני בבית מלחמתי"

הגמרא (יומא סט.) מספרת שהכותים ביקשו מאלכסנדר מוקדון להחריב את ביהמ"ק. הלך שמעון הצדיק יחד עם נכבדי ישראל בכדי לפגוש את המלך, בזמן שהכותים הלכו לקטרג בדרך אחרת. כשהגיעו אל מקום בשם אנטיפרס ענו הכותים לשאלת המלך ואמרו שהללו היהודים שמרדו בך. אך, באופן מתמיה, מיד שראה המלך אלכסנדר מוקדון את שמעון הצדיק לפניו ירד ממרכבתו והשתחוה אליו. שאלו עבדיו, "מלך גדול שכמותך ישתחוה ליהודי זה? אמר להם, דמות דיוקנו של זה באה ומנצחת לפני בבית מלחמתי." אמר להם אלכסנדר, כבשתי את כל העולם, הרסתי ממלכות והשפלתי מלכים והכול בכוח הצדיק שהלך לפני.
וקשות הגמרות ההדדי, שהרי למעלה (תמיד לב.) פחד אלכסנדר מוקדון לעבור את הרי החושך, וקשה, הרי דמות שמעון הצדיק הולכת לפניך אז ממה יש לך לפחד? אך לפי מה שהסביר מורינו הרב ברלנד שליט"א הדברים מובנים, שאם האדם הולך בלי ראש ובלי הלב העצמי שלו הוא יכול לעבור אפילו בהרי החושך, אבל אם הוא מסתבך עם הדעות המוטעות שלו לבסוף יגיע המכשול שיעמיד אותו חסר אונים. וזאת בדיוק תשובת החכמים לאלכסנדר, קח חמור לובאי, קח את הצדיק איתך, הרי שמעון הצדיק כבש עבורך כבר את הדרך, לך נשאר רק לא להתבלבל.

"הצדיק עלה אל הצדיק"

וכך, עוד אירוע היסטורי מרגש נרשם בליל כ”ט תשרי, כשהצדיק עלה אל הצדיק. מורינו הגה”צ הרב אליעזר ברלנד שליט”א עלה אל ציונו הקדוש של שמעון הצדיק בשיח ג’ארח שבמזרח העיר. היה זה יום ההילולה של התנא שמעון הצדיק משיירי כנסת הגדולה ומורינו הרב שליט”א הודיע כבר בסוף תפילת הערבית שהוא יעלה לציונו. רבבות חיכו בצפייה ליציאתו של הרב תוך שהם גודשים את רחוב החומה השלישית וממש צובאים על בית הרב שליט"א. וכך, מיד עם יציאתו של מורינו הרב ברלנד שליט”א ליוו אותו ההמונים לאורך כל הדרך כמו שראוי למלך, הרב נוסע והציבור מלווה אותו בהליכה.
המעמד עשה קידוש השם גדול, בזמן שכל העוברים ושבים תמהו למי כל הכבוד הזה. עד שלבסוף עבר הרב שליט”א דרך כל ההמון הדחוס והסוער ונכנס אל משכן הציון הקדוש של שמעון הצדיק. שם, כיבדו את הרב שליט"א בהדלקת המדורה המסורתית לכבודו של התנא האלוקי. על בימת הכבוד נעמד מורינו הרב ברלנד, עטוי טלית כהרגלו ומיד פצח באמירת עשרת מזמורי התיקון הכללי יחד עם הציבור הרחב והקדוש שהגיע עימו. מורינו הרב ברלנד שליט”א חזר ארבע פעמים על אמירת התיקון הכללי יחד עם כולם, בניגון המוכר והמיוחד של הרב ואח”כ אמר עם הציבור את התפילה המיוחדת שחיבר לציונו של שמעון הצדיק. המעמד כולו היה מרגש עד דמעות וכל הנוכחים שזכו להתקבץ עם הרב ברלנד שליט”א סביב ציונו של שמעון הצדיק העידו על התרוממות הרוח שחוו. ושוב, מבלי להמתין, מיד שסיים מורינו הרב ברלנד שליט”א את התפילה החל לשיר את השיר, ‘בר יוחאי’, כאשר התזמורת מנגנת ברקע והעולם כולו רוקד בשלהבת קודש, שלהבת האור של הצדיק. 

"לא מבינים את התמונה של הצדיק בכלל"

אולם לפני שעלה לציונו של שמעון הצדיק עלה מורינו הרב ברלנד שליט"א, בליל הושענא רבא, השביעי של סוכות תשע”ח (11.10.17 למניינם) , במעמד היסטורי נוסף  לציונו הקדוש של מרכבת היסוד, יוסף הצדיק בשכם. הרב שליט”א הגיע מלווה בהמוני מתפללים ופעל שם בתפילות בוקעות רקיעים עבור ישועת עם ישראל. הייתה זו למעשה הכניסה הראשונה של הרב ברלנד שליט”א ליוסף הצדיק במעמד גדול ונרחב שכזה ומי שנכח שם לא יכל לשכוח את דבריו של הרב אהרון שטרן שליט"א. הגה”צ הרב אהרון שטרן שליט”א ראש מוסדות זיו יהודה, בנו של המקובל הרב דוד חיים שטרן שליט”א שהגיע במקום אביו החולה לשאת דברים במעמד עצרת ההתחזקות במשכנו של הגה”צ הרב אליעזר ברלנד שליט”א, זעזע את הנוכחים בדבריו.
“אומרים חז”ל שלעתיד לבוא האמת תהיה נעדרת, היא תהיה עדרים עדרים, זה בכה וזה בכה והכל נקרא אמת. אני רוצה לספר על מורי הרב ליבוביץ’ זצ”ל שבתפילת ‘כל נדרי’ של יום הכיפורים הלך לישון במקום ללכת לבית הכנסת. לאחר הפצרות הוא גילה לנו שהייתה גזרה בשמיים על יהודים שבכל נדרי לא מגיעים לבית הכנסת ובמקום זה ישנים, ‘אז הלכתי לישון ובשמיים אמרו גם הרב זאב ליבוביץ’ ישן והתבטלה הגזרה’, כך גילה לנו.”
“אנחנו רואים צדיק עושה פעולה, אבל לא מבינים את התמונה של הצדיק בכלל, אין לנו שום השגה בפעולה שלו. אבל, כל הפעולות של הצדיק הם להמתיק דינים למען עם ישראל. אמר לי הרב, ‘אם היית רואה מה שאני רואה הייתה נטרפת דעתך’." 

"צדיק בבחינת חוק - אף אחד לא יכול לנגוע בו"

“כשאני נכנסתי לטפל ברב ליבוביץ’ זצ”ל אמרתי בליבי, ‘איזה הנהגות מוזרות ומשונות’, עד ששאלתי במחשבתי מדוע הצדיק מתנהג כך שלפעמים נראה כלא כהלכה. אז הרב ליבוביץ’ הרים עניו מהגמרא ואומר לי, ‘אהרון הכרת את הרב אהרון מבלז?’ עניתי שלא, כי עדיין לא נולדתי. ‘אתה יודע שהוא היה נכנס 5 דקות לפני מנחה והיה מתחיל שחרית, איך יכול להיות? מישהו יצא כנגדו? הרב’ה מללוב היה נכנס במוצ”ש והיה מתחיל שחרית, מישהו יצא כנגדו? כל מי שלא מצא חן בהלכה בעיניי הרב שך הוא לא וויתר לו, אז למה הוא לא יצא כנגד האדמו”ר מללוב?'”
"התשובה לשאלת הרב ליבוביץ’ היא, שיש חוק ויש משפט ועל חוק אף אחד לא יכול להעביר כי אין בו הסבר, ויש צדיקים שהם מבחינת חוק והראיה היא שאף אחד אינו יכול לצאת כנגדם. וגם אם מישהו רוצה לצאת כנגדם אין לו כוח ויכולת. מורינו הרב ברלנד הוא צדיק בבחינת חוק ואף אחד לא יכול לנגוע בו. הרב שלנו הוא קדוש ונורא וכל ההנהגות שלו גם אם זה יראה לנו הכי מוזר, באמת זה הכל למעננו, הוא לוקח על עצמו והוא סובל למעננו, הוא לוקח את המחלות שלנו.” אמר הרב אהרון שליט"א והמשיך.
“אבי הצדיק (המקובל הרב דוד חיים שטרן) שארגן את הערב הזה ומורינו הרב ברלנד שליט”א הסכים לכך, הוא היה אצל הרב ברלנד לפני חודשיים בערך והרב ברלנד שאל את אבי, ‘כבוד הרב נכון אתה לוקח כדורים לדלקת בדרכי השתן, אז תפסיק כי אני לוקח את זה על עצמי’, ואבי הפסיק. מי סיפר לרב, איך הוא ידע?”

"אל תדאג - אתה תראה שיתחילו הישועות לעם ישראל"

” “לָמָּה רָגְשׁוּ גוֹיִם” (תהלים ב), אנחנו נמצאים בתקופה כמו לפני השואה, אמנם אין לנו ממה לפחד מאחר שאנו חוסים תחת הטלית של מורינו הרב ברלנד שליט”א (ראו העלון הקודם), אבל בכל זאת אני בא להזהיר. כמו שאמר הרב שך זצ”ל, ‘מי מבטיח לכם שלא תבוא שואה נוספת? אני הייתי עד למעמד הנורא, במלחמת המפרץ השנייה נכנסו הצדיקים, הצדיק הרב אברהם זצ”ל והקדוש הרב קופולוביץ’ זצ”ל ביחד עם מר אבי הרב שטרן שליט”א אל הרב ליבוביץ’ זצ”ל ואמרו לו בא נהפוך את המלחמה הזו למלחמת משיח. שאל אותם הרב זצ”ל, ‘אתם הייתם בשואה? על מה אתם מדברים, אתם ראיתם אדמה רועדת?! אני ראיתי אדמה רועדת! כל עוד תפגע שערה של יהודי אני לא אתן שיבוא משיח.'”
“היה לי צער גדול מכך שאבי חלה כ”כ עד שלא יכל לבוא לכנס ומכך שהס”מ לא נותן לצדיקים להיפגש, אך כשנכנסתי לכאן נגש אליי מורינו הרב ברלנד שליט”א ואמר לי, ‘הרב שטרן אל תדאג הכל עליי. מכ”ה אלול מוצש”ק אתה תראה שיתחילו הישועות לעם ישראל.’ ואני שואל, איפה יש רבי כזה?“
“אני מבקש דבר אחד – שתהיה בינינו אחדות ואהבה, בכנישתא חדא, שנביא אנחנו את הגאולה. הרב ליבוביץ’ ציווה אותי לפני מותו להודיע באמריקה  ואני מודיע זאת בכל הזדמנות. הוא אמר שהאנטישמיות בארה”ב תלך ותגדל עד שהיהודים יאלצו לברוח. ורואים איך הטבע משתגע שם, זה כמו שאנשים מהפכים שם את הכול ולא יודעים מי האבא ומי האימא.., זה כמו ת”א ואכן הרב ליבוביץ’ אמר לי, ‘תדע לך שת”א תיחרב’.”
“מורינו ורבינו הרב ברלנד נלחם עם ראש הנחש מלחמה ישירה. הרב ברלנד עושה לו גירי בעיניך והוא לוקח על עצמו את כל הייסורים. אני שמעתי ממורי ואבי שליט”א שאמר לי, ‘אני פוחד, איך הרב ברלנד עושה את זה, איך הוא לוקח על עצמו את כל משא הייסורים הללו?! אין רבי בארץ, אין ראש ישיבה בארץ, אין אדמו”ר בארץ שיודע ויכול לעשות את המלחמה שהרב ברלנד שליט”א עושה, להילחם בראש הנחש. “אָכֵן חֳלָיֵנוּ הוּא נָשָׂא.., וּבַחֲבֻרָתוֹ נִרְפָּא-לָנוּ” (ישעיהו נג).” עד כאן דברי הרה"ג אהרון שטרן שליט"א.

"סֹבּוּ צִיּוֹן וְהַקִּיפוּהָ"

 אחרי שכבש את הכותל בימי שמחת התורה וכן עלה לציונים הקדושים של יוסף הצדיק ושמעון הצדיק עלה מורינו הגה”צ הרב ברלנד לציונו של יהשוע בן נון, עליו נאמר ‘פני יהושע כפני לבנה’. היה זה בערב ראש חודש מר חשוון, כאשר הרב עלה עם המוני תלמידיו לציון הקדוש של יהשוע בן נון בכפר כפל-חארת’. הרב הגיע לציון ומיד התחיל לפעול ישועות ולהתפלל עבור עם ישראל תוך שהוא משלהב את הקהל הקדוש באמירת עשרת המזמורים של התיקון הכללי. אח”כ חזר ושנה הרב ברלנד שליט”א מס’ פעמים, כהרגלו, את אמירת התיקון הכללי.
השתדלנו להעביר בעלון את רוח הקודש שעטפה אותנו בימי תשרי הנהדרים במחיצת כ"ק מורינו הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א. האור במחיצת הרב הולך ומתגבר בכל רגע, מתפילה לתפילה ומשיעור לשיעור. אין טוב יותר מלסכם את הימים הנפלאים הללו בדברי הרב שליט"א בעצמו. "פעם ראשונה (כשהקיף עם אנ"ש את ירושלים) שראיתי כי שמחת בית השואבה זה ממש כמו יום כיפור. כמו שאף אדם לא מעז לצאת מהבית ביום כיפור, כך גם בשמחת תורה. עם ישראל לקח את שמחת התורה בכל הרצינות, האהבה של כל יהודי היא לספר התורה. החילוני הכי גדול מוכן למות עבור ספר התורה, אם תהיה אש הוא מוכן לקפוץ מהר יותר מאדם דתי."
"כתוב, "סֹבּוּ צִיּוֹן וְהַקִּיפוּהָ" (תהלים מ"ח י"ג), יצאנו לרחובות ראינו שהם ריקים לגמרי. קיימנו בזה מצווה, כתוב שצריך להקיף את כל ציון ולראת שכולם שומרים שבת, אפילו בחג לא נוסעים. ירושלים נקיה, רק למי שהיו עיניים של סינים ויפנים היו במכוניות, אף יהודי לא נסע בחג. נהיה יותר ויותר יפה, "שיינער און שיינער", העולמות מתקדמים ויש ירידה בסוג הנשמות, עכשיו מורידים נשמות של "סוף העונה". עכשיו הנשמות הכי נוראיות שהיו אי פעם, אבל מי שזוכה ממשיך מאוצר הנשמות את נשמת רבינו, תלמידי רבינו, הוא זוכה לצדיקים אמיתיים. 

"המזוזות של הצדיק"

מורינו הגה”צ הרב אליעזר ברלנד שליט”א חזר למשכנו הקדוש ואנו זוכים למתנות וחידושים שלא היו מימות עולם. “כל המזוזות שנמכרות בהשגחת הרב, הרב השגיח על כל תג ותג, על כל אות ואות. את האות האחרונה הרב כתב.” מבשר מורינו הגה”צ הרב אליעזר ברלנד שליט”א על פרויקט המזוזות החדש שנפתח בהשגחתו המלאה.“המזוזות הללו יביאו שפע של פרנסה ומליארדים לכל בית ובית, רפואות, ישועות, ניסים. כל הסרטנים יתרפאו, כל השיתוקים ייעלמו, בזכות המזוזות הללו לא יכנס שום נגע ומחלה או קטטה לבית הקדוש שקובע את המזוזה בפתחו ובפתח כל חדריו. כל הקונים את המזוזות הללו יאריכו ימים ושנים עד 120 שנה.”
כולנו נכחנו במעמד התפילה הנורא בבית הרב שליטט וראינו איך הרב עבר בעצמו על כל מזוזה ומזוזה ואף כתב את האות האחרונה שלה. מורינו הרב ברלנד שליטScriptא פתח את המיזם בעצמו כצינור נוסף למשוך שפע לעם ישראל, והוא מחליט בעצמו על זהות סופרי הסתםם אשר עמלים על כתיבת המזוזות. הרב שליט"א אף עובר בעצמו על כל מזוזה ומזוזה ומדקדק בהידורה קלה כבחמורה, כמו שהעיד בדבריו לעיל. ליצירת קשר עם המשווק מטעם מורינו הרב ברלנד של50-4-6 - 0



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה