כנישתא חדא - האתר הרשמי - מהנעשה בעולמו של הרב אליעזר ברלנד שליט"א Rav Eliezer Berland Shlit"a

כנישתא חדא - האתר הרשמי מהנעשה בעולמו של הרב אליעזר ברלנד שליט"א - דיווחים שוטפים 24 שעות, חדשות, תמונות, וידאו, שיעורים, שידורים חיים, סיפורים, ועוד

יום רביעי, 15 בנובמבר 2017

כנישתא חדא גילוין 60


בס"ד בר"ה

"חדושים שלא נשמעו בעולם"

 "בתורתו היה כלול כל מה שהיה צריך כל אחד ואחד מהשומעים, כאשר ראינו בעינינו בפשיטות כמה וכמה מעשיות נוראות בענין זה, איך מה שהיה צריך כל אחד ואחד בגשמיות ורוחניות וכל מה שעבר בעולם אז הכל נכלל בתורתו. וגם התורה דברה מענינא דיומא. מלבד שאר ענינים וחדושים נפלאים שראינו בשעת אמירת תורתו הנוראה. שכל מי שהיה לו מח בקדקדו ראה שהם דברי אלקים חיים שנתגלו לו עתה מן השמים ממקור עליון קדוש ונורא ונשגב מאד מאד. כי היה חדושים חדשים שלא נשמעו בעולם "(שיחות הר"ן רי"א) . וב"ה מאז שחזר מורינו הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א למשכנו הקדוש אנו זוכים לשמוע בכל יום "חדושים חדשים שלא נשמעו בעולם".

"הרב'ה הרגיש שהשכינה בארץ ישראל"

אמר מורינו הרב ברלנד שליט"א, "אבא של ר 'אליהו וויס היה משגיח באחת הישיבות של רבי אברהם אלימלך פרלוב מקרלין (האדמו"ר השמיני בשו ויס קרליה משגיח באחת הישיבות של רבי אברהם אלימלך פרלוב מקרלין (האדמו"ר השמיני בשו וד יד ו21 י וד י21 וד י תש"ג [1942]) בפולין. ר 'אברהם אלימלך סיפר לאביו שיש לו קבלה מהבעש"ט הקדוש שלא ישאר שום זכר מיהודי פולין. " המשיך מורינו הרב שליט"א ואמר, "הסביר ר 'יהונתן אייבשיץ על הפסוק" וְשָׁב ה' אֱלֹקֶיךָ אֶת שְׁבוּתְךָ "(דברים ל ג) שהשכינה תעזוב את הגלואז ולארץי שי כי הקב"ה יחזור לארץ ישראל לפני שכל העם יחזור ומי שישאר בחו"ל הוא נשאר שם בלי הגנה. "
מגלה מורינו הרב ברלנד שליט"א ע"פ דברי הרב אייבשיץ הנ"ל, "רק צדיקים יחידי סגולה ירגישו שהשכינה בארץ, כמו רבינו נחמן שאמר ש'הגוף הרוב ו ו ו כי הצדיקים דבוקים בשכינה, בקדושה, ואיפה שהשכינה הולכת הם הולכים. הרב'ה הרגיש שהשכינה בארץ ישראל, השכינה כבר לא בחוץ לארץ. "עד כאן דברי הרב שליט"א כפי שנמסרו בפרשת ראה, בשבע ברכות של נכדתו.

"כשאנחנו בלי נעליים אנחנו בתוך קדש הקדשים"

ובמוצ"ש פרשת 'כי- תצא', י"א אלול (2.9.17 למניינם) הוסיף מורינו הרב שליט"א והדגיש את קדושת הארץ תוך שהוא מזכיר את שני הפסוקים המדברים וק "ים ז '), "וְחָלְצָה נַעֲלוֹ" (דברים כ"ה ט'), שני הפסוקים הם אותה הבחינה. הקב"ה שהוא עתיק יומין מוריד את הנעל, כלומר, את ההסתרה. הנעל של האדם היא ההסתרה של האדם, כי לאחי יוסף לא היו נעליים, ליעקב, לאברהם, גם לא היו נעליים. "ומובן מדברי הרב שליט"א שלאבות הקד יו נעליים .
"מה שהרב'ה אומר שמי שהוא בלי נעליים הוא הרשע הכי גדול, מדובר בחו"ל, כי ארץ ישראל היא הקודש קודשים, כשאנחנו בלי נעליים אנחנו בתום קדש י 


מסעות השכינה בחזרתה הבייתה

כל בר דעת מבין שחזרת השכינה למקומה הוא תהליך, כי כמו שהשכינה גלתה בשלבים, "אמר רב יהודה בר אידי אמר רבי יוחנן: עשר מסעות נסעה שכינה" (ר" ו י י י י י י י י למעשה, מה שרבינו הקדוש הרגיש בנשמתו הזכה והטהורה בהגעתו לארץ עלה מאז והתעצם לאין ערך ואכן המשיך מורינו הרב ברלנד שליט"א ואמר (שם) - "היום השכינה כבר בירושלים וזה אומר שאסור לגור במקום אחר חוץ מירושלים," כִּי אִם אֶל הַמָּקוֹם אֲשֶׁר יִבְחַר ה 'אֱלֹקיכֶם ". 15 פעמים בדברים חוזרים - "הַמָּקוֹם אֲשֶׁר יִבְחַר ה '" ולא מגלים מהו .., כי כל ההרים יתאחדו עם הר המוריה והתפקיד של האדם הוא לגור בהר המוריה. אדם בא לעולם רק בכדי לגור בהר המוריה, אסור לזוז מהר המוריה. " 


מאורעות העולם תלויים ישירות במעשה הצדיק 

בעלון מס '58 הראינו איך המהפך העולמי שהתחולל עם מאורעות "החורף האסלאמי", י' טבת התשע"א (ה- 17 בדצמבר 2010 למניינם), התחיל בדולמי שהתחולל ה מאורעות "החורף האסלאמי", י 'טבת התשע"א (ה- 17 בדצמבר 2010 למניינם), התחיל בדיוק עם הגלות והי מוי ורי וי שלקחוים כט 'כסלו תשע"א - שבוע וחצי לפני שהעולם החל להשתנות לבלי היכר). הדבר לא היה כלל מקרי למי שהסתכל בעיניי הדעת ובדיעבד הובנו ישירות מדברי הרב שליט"א בעצמו. כדאי מאוד לעיין שם. 
גם כשחזר מורינו הרב ברלנד שליט"א לארצנו הקדושה ואח"כ לביתו נאוה קודש שבירושלים הבינו כולם שהדבר מוכרח להיות תלוי במצב העולמי, ולמעשה בחזרתומה השכינה למעשהודש שבירושלים הבינו כולם שהדבר מוכרח להיות תלוי במצב העולמי, ולמעשה בחזרתומה השכינה. 

"עַם אֶחָד מִסּוֹף הָעוֹלָם"


המתיחות בין ארה"ב לקוריאה הצפונית אינו דבר חדש בדברי ההיסטוריה המודרנית והיא התחילה בעיקר מאז המלחמה שנערכה בֵּינָם בשנונית אינו דבר חדש בדברי ההיסטוריה המודרנית והיא התחילה בעיקר מאז המלחמה שנערכה בֵּינָם בשנות ה- 50 של המאה הקודמת, י המדינות קיימת מתיחות רבה עד שהן עשויות להוות איום של אחת על השנייה בנשק גרעיני. אמנם, שנים מנסה קוריאה הצפונית להשיג נשק אטומי ואף מבצעת ניסויים בפצצות וטילים למורת רוחה של ארצות הברית. אך, לאחרונה נחצה אף הרף הזה, כאשר בתחילת חודש אוגוסט 2017 איימה קוריאה הצפונית כי תתקוף את גואם, שטח חסות של ארצות הברית בה ממוקמים כוחות אמריקאים ואף הודיעו באקט מתגרה שביצעו ניסוי בפצצת מימן שניתן להרכיב על טיל בין-יבשתי. בתגובה אמר הנשיא טראמפ כי "צבא ארצות הברית טעון ומוכן להתמודד עם האיום וכי הצפון יענה באש ובזעם". לאחרונה אמר טראמפ כי "קוריאה הצפונית" תזכה "להשמדה מוחלטת".
ולמי ששואל מה לנו ולכל זה אנו מביאים את דברי הזוהר הקדוש (וארא לב.) בלשון התרגום. ב"ְּאוֹתוֹ זְמַן (זמן חזרת השכינה וגאולת ישראל) יִתְעוֹרֵר עַם אֶחָד מִסּוֹף הָעוֹלָם עַל רוֹמִי הָרְשָׁעָה, וְיַעֲרֹךְ בָּהּ קְרָב שְׁלֹשָׁה חֳדָשִׁים, וְיִתְכַּנְּסוּ שָׁם עַמִּים (רבים) וְיִפְּלוּ (הרומיים) בִידֵיהֶם, עַד שֶׁיִּתְכַּנְּסוּ כָּל בְּנֵי אֱדוֹם עָלֶיהָ מִסּוֹפֵי כָּל הָעוֹלָם, וְאָז יִתְעוֹרֵר עֲלֵיהֶם הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא. זֶהוּ שֶׁכָּתוּב (ישעיה לד) כִּי זֶבַח לַה 'בְּבָצְרָה וְגוֹ'. אַחַר זֶה מַה כָּתוּב? לֶאֱחֹז בְּכַנְפוֹת הָאָרֶץ ְגוּ שֶׁכָּתוּב (ישעיה לד) כִּי זֶבַח לַה 'בְּבָצְרָה וְגוֹ'. אַחַר זֶה מַה כָּתוּב? לֶאֱחֹז בְּכַנְפוֹת הָאָרֶץ וְגוֹ '. וִיכַלֶּה אֶת ָלו י ו שֶׁל הָעוֹלָם, אֶלָּא כֹּחַ יִשְׂרָאֵל לְבַדּוֹ, זֶהוּ שֶׁכָּתוּב (תהלים קכא) ה 'צִלְּךְ עַל יַד יְמִינֶךְ. "

"אם האטום ייפול כאן דבר ראשון נחלק טיפות לעיניים"

כבר בשנת 1994 (למניינם), לפני 23 שנים חזה הצדיק המקובל הרב לוי סעדיה נחמני שהסכנה לישראל היא דווקא מאירן ומצפון קוריאה והיא תבוא בדמותה של פצצת אטום. הדברים היו עוד בטרם הגיע הדבר לתודעת הכלל והפך לאימה בקרב העולם כולו. בעלונים הקודמים הבאנו רבות מדברי מורינו הרב ברלנד שליט"א שהכריז לא אחת על כך שבמעשיו הוא נלחם למעשה להמתיק את גזירות פצצות האטום הללו. ובעלון הקודם אף הבאנו את דברי הרב שליט"א שאמר, "אני זורק סוכריות ועימם אני ממתיק טילים" למי שבטעות שכח שכל דברי ומעשה הצדיק הם רזין דרזין. אלו דברי הרב שליט"א מ- כ"ט אב שכביכול (ורק כביכול) צוחק מהדברים.
"אם האטום ייפול כאן דבר ראשון נחלק טיפות לעיניים, שאיך שהאטום ייפול מיד ישימו טיפות בעיניים, שהאטום מיד מסנוור את הבן אדם, נהיה כזה ברק מיד אחרי נפילת האטום, כל אחד ישים בעין טיפה. חוץ מזה צריכים ללכת עם קסדות נגד אטום." אומר מורינו הרב שליט"א וממשיך, "אם האטום יגיע ל'שובו בנים 'יש דעה שזה ייהפך לממתקים ואם האטום יהיה רדיואקטיבי יגידו תיקוןי יגידו תיקוי יי י הרי ברור ששום קסדה ושום טיפות עיניים ע"פ הטבע לא יכולים לעמוד בפני פצצת אטום, אלא אומר לנו הרב בפירוש בהמשך דבריו (וכמו שהבאנו בעלון הקודם) שע"י ביטול לצדיק והתכללות בקיבוץ התפילה שלו אפשר להמתיק אפילו את הסכנה הנוראית הזו.

"אַשְׁרֵי מִי שֶׁרָאָה פָנָיו בַּחֲלוֹם" 

"הגעתי לתפילה עם הצדיק מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א שם ניגש אלי אברך ושאל אותי, 'מתי הרב שליט"א יוצא לתפילה'?" שיתף אותנו הרב רחמים ברכה, מי שכתב את עלון 'כנישתא חדא' בגליונות הראשונים וכעת כותב את העלון הקדוש 'האש שלי', בסיפור הבא.
תוך כדי שאנו מדברים החל אותו האברך לספר לי שהוא תושב בני ברק ומגיע בפעם הראשונה לתפילה עם מורינו הרב שליט"א. שאלתי אותו מה מביא אושב י ברק ומגיע בפעם הראשונה לתפילה עם מורינו הרב שליט"א. שאלתי אותו מה מביא אולהו י וו לתפ 'חלום'? שאלתי קצת מופתע והוא ענה לי בשיא הרצינות, 'כן חלום! חלמתי על הרב ברלנד שליט"א ובחלומי ראיתי שהצדיק יותר גדול מהארץ והוא עומד ומביט על כל ארץ ישראל. עוד אני מנסה לעכל את פשר החלום ופתאום פרצה מלחמה כוללת בחלומי, מיד הצדיק פרס את טליתו מעל ארץ ישראל כולה תוך שהוא אוחז בה כשהיא מכסה את כל ארץ ישראל. '
נפעמתי, הרי אני ידעתי שהרב שליט"א דיבר לא אחת על עבודתו בהמתקת גזירת הטילים, ואילו אותו אברך שסיפר לי לתומו את החלום לא הכיר את דיבוריו של הרב. לכן, שאלתי אותו מיד מה קרה לבסוף בחלום. '"כל הטילים נעצרו בטלית שהצדיק פרש, אני הלכתי לראש הכולל שלי וספרתי לו את תוכן החלום והוא אמר לי,  'הצדיק הרב ברלנד שליט"א מגן על ארץ ישראל כולה' -  לכן באתי לראות מי זה הצדיק הזה."

"חֲגֹר מָתְנֶיךָ וְקַח מִשְׁעַנְתִּי בְיָדְךָ וָלֵךְ"

לעניין התחזקות. הפסוק (מ"ב ד כ"ט )"וַיֹּאמֶר לְגֵיחֲזִי חֲגֹר מָתְנֶיךָ וְקַח מִשְׁעַנְתִּי בְיָדְךָ וָלֵךְ.., וְשַׂמְתָּ מִשְׁעַנְתִּי עַל פְּנֵי הַנָּעַר", מספר שהנביא אלישע שלח את תלמידו גחזי בכדי שיחיה את בן השונמית, אולם גחזי לא מצליח במשימה ואלישע צריך ללכת ולפעול את הנס בעצמו.
שואל הזוהר הקדוש (בשלח מד:), הרי ידוע שאלישע הנביא זכה לפי שניים בנבואה ועריכת ניסים מרבו, אליהו הנביא, אם כך, איך יכול להיות שהוא שולח את גחזי להחיות את הנער וגחזי לא מצליח?! ועונה הזוהר הקדוש דבר מבהיל (ע"פ פירוש המתוק מדבש במקום), כאשר אלישע נתן לגחזי את המשענת שלו שעימה יחיה את הנער לגחזי היו ספיקות אם המשענת יכולה לפעול ישועות כאלו. אומר הזוהר, גחזי הלך בדרך ושאל עוברים ושבים בדרך הכחשה אם נראה להם שמשענת יכולה לחיות את הנער. גחזי שכח מי עומד מאחורי המשענת ושאת סגולת הניסים הכניס בה רבו, אלישע. הצדיק מוריד ישועות עם טיפות וממתקים, אנחנו הולכים בתמימות ואז הסגולה פועלת ומצילה. גחזי שאל על המשענת של רבו שאלות והזוהר (שם) קרא לו רשע.

"נשמתו כבר בהיכל של רבינו"

לפני שבועיים לערך נפטר אביו של אחד מחשובי וותיקי תלמידי מורינו הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א. אותו תלמיד דיבר עם מורינו הרב שליט"א שאמר לו בליל יום רביעי לבוא למחרת ולהתפלל עם הציבור ללא תפילין, מכיוון שהיה אז עדיין לפני הקבורה והוא היה אונן. שאל התלמיד החשוב את הרב שליט"א אם מועיל לנשמת אביו זה שהוא לומד בישיבת הרב, ענה לו הרב שליט"א, "נשמתו כבר בהיכל של רבינו", ומיד המשיך הרב שליט"א ונקט שם של אחד מגדולי הצדיקים ואמר לו שהוא מקנא במקומו של אביו בשמיים. וזאת למרות שעדיין לא הייתה אפילו קבורה.
המשכנו לשאול את אותו תלמיד מה לדברי הרב שליט"א נתן לנשמת אביו זכות ענקית שכזו, הוא ענה. "הרב אמר לי שהזכות של הוריי הגיעה מכך שהם עזרו לנו ללכת בדרך התורה והמצוות במשך כל השנים. הם תמכו בי רבות ובזכות כך התאפשר לי ללכת בדרך של רבינו הקדוש ולגדל את ילדיי בדרך של ישראל סבא."


"תחזיקו בחבל חזק"

עוד אנו מתחזקים בדברי הזוהר המדבר על פגם האמונה של גחזי באלישע ושומעים מעדות ראשונה על מעלתו של הצדיק וכוחו להכניס להיכל של רבינו נשמות עוד טרם הקבורה מספר לנו חבר נוסף סיפור נורא ששמע ישירות מבנו של בעל המעשה. אלו דברי הבן.
"אחרי הפיצוץ האיום בו התחילו להפיץ שמועות שווא זדוניות כנגד הרב שליט"א, מורינו הרב ברלנד שליט"א הגיע אלינו הבייתה והתחיל לומר דברים בכדי לבלבל אותנו שנאמין ח"ו בשמועות הללו. לצערנו, אבי התבלבל ונכנסו ספיקות בליבו בקשר לרב שליט"א. ככה הלך אבי מספר ימים כאשר הוא מתייסר ונאכל עם הספק בליבו עד שאחד מחבריו הוותיקים בישיבה זיהה את מצבו והתחיל לחזק אותו באומרו לו, 'וכי אתה לא יודע מי זה הרב? הרי במשך כל השנים הרב שליט"א עבד עבודות קדושות ונוראות ויחד עם זה הסתיר אותם בהסתרות גדולות ומפחידות תוך שהוא מבלבל את כולם'."
"אבי ששמע את הדברים החל מיד להתבייש בעצמו וממש נגעל מעצם זה שהרהר אחרי מורו ורבו. כך ניגש אבי אל מורינו הרב ברלנד שליט"א והחל מתוודה על ההרהורים שלו אודות הרב וביקש סליחה ומחילה, ענה לו הרב – 'אני הולך לבלבל את כולם עד ביאת המשיח'. " 
והדברים מצטרפים לדברי הרב שליט"א אותם שמענו כולם מיד שהתחילה גלותו של הרב מביתו. מורינו הרב ברלנד שליט"א אמר אז, "תתפסו חזק בחבל כי אני מנער אותו, כבר 50 משפחות מהקהילה נזרקו החוצה". זה פירוש דברי שלמה המלך במשלי (י א) "וּבֵן כְּסִיל תּוּגַת אִמּוֹ", כי הצדיק נקרא 'אימא' (ל"מ ד ח) וכאשר התלמידים לא הולכים בדרך הם מייסרים את הצדיק, את אימם, ואז הם נפלטים החוצה. על זה אמר הרב, "כשאתם לא הולכים בדרך הנכונה ולא מקיימים את העצות אז אתם ממש נותנים לי בעיטות ואם זה נמשך הרבה אתם פשוט נפלטים החוצה.


הפלת רומי וגאולת ישראל - שיפודים מלובנים בעיניים

באותו השיעור (כ"ט אב) קשר מורינו הרב ברלנד שליט"א את הפלת רומי וגאולת ישראל עם חובת שמירת העיניים תוך שהזכיר את התנא מתיא בן חרש שהגיע מרומי. אלא דברי קודשו, "דוד אמר אני רוצה לכבוש עד רומא, אך ה' אמר לו שמספיק לו לכבוש רק עד דמשק, כי גם ככה יצטרכו להחזיר את מה שתכבוש." ה' אומר לדוד שהוא לא יכבוש עד רומא, משום שהכיבוש הזה יהיה זמני ולא יעמוד לעד, אך ע"י מתיא בן חרש שהגיע מרומא יהיה בנין עדי עד. אלו המשך דברי הרב.
"מתיא בן חרש לקח שיפודים מלובנים ותקע בתוך העיניים (תנחומא, חקת), הוא אמר תביאו פרימוס או פתיליה כדי לעשות שיפודים מלובנים, שיותר טוב להיות עיוור מאשר להיכשל בראיה אסורה. אדם לא רואה אישה, הוא רואה שדים ורוחות. גם שיבואו האמהות הקדושות, שרה, רבקה, רחל ולאה בתחיית המתים אסור יהיה לנו להסתכל עליהן. צריכים לתקוע שיפודים בעיניים."
והדבר מתחבר למה שאמר מורינו הרב שליט"א חזור והדגש כל השנים, אף אם יבנה ביהמ"ק ואנשים לא ישמרו את העיניים ויכשלו בראיות אסורות מיד ישרף בית המקדש. בניין ביהמ"ק תלוי ישירות בקדושת ישראל וכן הפלתה של רומא.

"וְלֹא יִהְיֶה עוֹד מַבּוּל לְשַׁחֵת הָאָרֶץ"

"עכשיו כבר זורם בטקסס כבר שלש מטר מים, כי אנשים חושבים שאין יותר מבול, "וַהֲקִמֹתִי אֶת בְּרִיתִי אִתְּכֶם וְלֹא יִכָּרֵת כָּל בָּשָׂר עוֹד מִמֵּי הַמַּבּוּל וְלֹא יִהְיֶה עוֹד מַבּוּל לְשַׁחֵת הָאָרֶץ" (בראשית ט יא). באמת הקב"ה הבטיח שהמבול לא יירד יותר על כל העולם, אבל על מדינה שלימה המבול יורד. אם אנשים פוגמים אז יורד מבול, ארובות השמים נפתחים, כי כל פגם שהאדם עושה שובר את השמים ומתחילים לרדת מבולים." דברי מורינו הרב שליט"א שנמסרו ביום א' פרשת 'כי- תבוא'.

אדם פותח את העיניים אז נהיה מבול

"שומו שמים, תיסמרנה שערות הראש, איך אדם יכול לעבור עבירות כל שניה? הוא הולך ברחוב, פותח את העיניים, הרמב"ם אומר שזו העבירה החמורה מכל העבירות, שאדם חושב שלא רואים. אין דבר כזה לפתוח את העיניים ברחוב, שומו שמים, זה סוף העולם, זה הרס וחורבן העולם – זה מבול." זעק מורינו הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א ביום שישי פרשת 'כי- תבוא' והמשיך.
"המגלה עמוקות (קצ"ב) אומר שזה ממש מבול, עכשיו יורד מבולים בטקסס, יורד מבולים במיאמי, אף אחד לא מרחם, לאף אחד לא אכפת. זה שומו שמים שאדם פותח את העיניים אז נהיה מבול במיאמי, אדם פותח את העיניים נהיה טורנדו. זה כמו בלנדר של 15 ק"מ גובה, ה' יכול לעשות בלנדרים של 500 ק"מ לא רק של 50 ס"מ. זה נורא, הוא טוחן את כל הבתים והופך הכל לאבק."
"אומר המגלה עמוקות (שם) שמפתיחת העיניים נהיה אנדרלמוסיה בעולם, ש'אנדר' בלטנית זה זכר ו'מוסיה' זה נקבה. וכשאדם הולך ברחוב ופותח את העיניים הוא מחבר שדים ושדות וכשהוא מגיע הבייתה הוא ממלא אותו בשדים עליהם הסתכל ברחוב."

"רַק לְשֵׁטֶף מַיִם רַבִּים אֵלָיו לֹא יַגִּיעוּ"

בשנת תשע"ג, כאשר מורינו הרב שליט"א היה במהלך הגלות שלקח על עצמו, הוא הגיע למיאמי שבארה"ב ושם ייסד את ישיבת וקהילת 'שובו בנים מיאמי'. מהר מאוד הפך המקום למרכז רוחני המחזק הרבה אנשים לעבודת השם ואף הוקמו כולל, בית כנסת וכו'.
הסופה עליה דיבר הרב שליט"א הייתה בדרגה 5 שהיא הכי גבוהה והיא הרסה את כל האיים שתחת פלורידה בהם קובה. החזאים אמרו אז שהסופה הולכת להכות בפלורידה שבארה"ב, תוך שהם מראים במפות בדיוק איך היא הולכת לעבור דרך מיאמי אל מזרח פלורידה. כצעד מונע אסון גדול בנפש יצאה הודעה לכל התושבים לעזוב את האיזור, גם הרב חיים קנייבסקי שליט"א הודיע שעל התושבים להתפנות כי נשקפת סכנה. 
רוב התושבים אכן עזבו את מקום הסכנה, עד שהגיע מוצ"ש קודש בה אמר מורינו הרב ברלנד שליט"א בתפילה שכולם יכוונו באמירת התיקון הכללי בפסוק "עַל זֹאת יִתְפַּלֵּל כָּל חָסִיד אֵלֶיךָ לְעֵת מְצֹא רַק לְשֵׁטֶף מַיִם רַבִּים אֵלָיו לֹא יַגִּיעוּ" שהסופה לא תגיע למיאמי. דברי הרב היו אמנם בזמן מוצ"ש בארץ, אך במיאמי היה עדיין שבת, בזמן שהסופה כמעט הגיע לפלורידה.
ביום ראשון נשאל הרב שליט"א מה לעשות עם הפינוי שהרי צפויות הרוחות להגיע למיימדים מסוכנים של 300 קמ"ש, אך הרב שליט"א אמר להגיד להם להישאר כי הוא עוצר את הסופה והרוחות לא יגיעו ליותר מ- 72 מייל (116 קמ"ש). הרב המשיך ואמר שההוריקן יעקוף את כל המקומות בהם יש בתי כנסיות בהם יהודים לומדים תורה ומתפללים.
חלק מאנשי מיאמי התקשו לקבל את דברי הרב תוך שהם טוענים כי החזאים הבטיחו שתהיה סופה, אך למעשה הדברים התרחשו בדיוק כדברי מורינו הרב ברלנד שליט"א. הסופה שהייתה אמורה להמשיך במסלול אותו חזו המדענים לכיוון החוף המזרחי של פלורידה הפכה פניה ופנתה שמאלה לחוף המערבי, שם הרסה הרים שלמות. והנס הוא ענק, כי מאז שנות העשרים לא היה הוריקן כזה שפנה לכיוון מערב, משום שרוב רובם של ההוריקנים היו מגיעים לכיוון מיאמי. וכך, בעוד במיאמי היו מים ורוחות, אך עין הסערה לא הגיעה לשם.

"עכשיו זה רגע הגאולה"

בר"ה הגיעו אנשים ממיאמי לשהות עם מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א באומן, אך כל ימי ר"ה הרב שליט"א היה רציני מאוד ולא חייך לאף אחד. לכולם היה ברור שהרב שליט"א עסק בהמתקת הדינים אחרי שדובר על כך שביום רביעי צפון קוריאה יישגרו אטום. בשבת בבוקר הרב כבר נראה אחרת ובשיעור שמסר באומן אחרי תפילת הוותיקין דיבר הרב על הסופה וסיפר שהסופה עקפה את כל בתי הכנסיות שהיו במיאמי, "כי במקום שלומדים תורה ומשם נוסעים לאומן מרחיקים את כל הסופות וההוריקנים". יתרה מזאת, הוסיף הרב, "מכיוון שהסופה הגיעה למיאמי בשבת נשברו החלונות ונכנסו מים רק בקומות העליונות ואצל היהודים שגרים בקומות הנמוכים לא קרה כלום, בגלל שהיה שבת. ממש רואים את ההשגחה שבטקסס נהרסו בתים מבטון ובמיאמי לא קרה כמעט כלום."
"עכשיו הגענו לגוג ומגוג, לזמן הגאולה ואחרית הימים, 'וְעָמְדוּ רַגְלָיו בַּיּוֹם-הַהוּא עַל-הַר הַזֵּיתִים אֲשֶׁר עַל-פְּנֵי יְרוּשָׁלִַם'(זכריה יד)", אמר עוד הרב שליט"א. "צפון קוריאה הולכת לזרוק אטום, אבל זה לא יגיע למיאמי, יש להם כוונות מיוחדות והם מכוונים את זה רק לשובו בנים, עם זאת לא צריך לדאוג, רק לשבת בסוכה מבלי לצאת ממנה. אולי זה יפול בים, אבל לא על מיאמי," רמז הרב על כך שהמתיק את הדין.


"רֹאשׁ בֵּית דִּין אוֹמֵר: מְקֻדָּשׁ!"

ולזו הקדושה זוכים רק ע"י התקרבות לצדיק, כי בעניין קידוש הלבנה (סוד כנסת ישראל, סוד הנשמה הקדושה) נאמר (משנה ר"ה ב ז'), "רֹאשׁ בֵּית דִּין אוֹמֵר: מְקֻדָּשׁ!", ומפרש ר"ע ברטנורה – "מכאן שראש ב"ד אומר מקודש". נפסק שאת קידוש הלבנה, סוד נשמות ישראל יכול רק הראש בית דין, הצדיק האמת לקדש ורק אח"כ – "וְכָל הָעָם עוֹנִים אַחֲרָיו: מְקֻדָּשׁ, מְקֻדָּשׁ!".
ומספר תלמיד ותיק של אחד מהאדמור"ים הצדיקים והמקובלים שבירושלים (החפץ בינתיים בעילום שמו) שראו כי בעיצומו של יום הכיפורים הקדוש והנורא עזב רבם את מניין התפילה ויצא לכיוון השול דחסידי ברסלב במאה שערים. שאלו אותו תלמידיו לפשר הדבר מאחר שראו כי הוא נכנס פנימה להתבונן קִמְעָא ואז יוצא בחזרה. ענה להם המקובל המפורסם, "ראיתי שהרב ברלנד שליט"א יושב ביום הכיפורים בראש הבית דין בשמיים ונכספתי לראות איך זה נראה פה בארץ".

"רְבִּי אֶלְעָזָר אוֹמֵר: אִם לֹא נִרְאָה בִזְמַנּוֹ, אֵין מְקַדְּשִׁים אוֹתוֹ"

וממשיכה המשנה שם ומביאה שיטה חולקת, "רְבִּי אֶלְעָזָר בִּרְבִּי צָדוֹק אוֹמֵר: אִם לֹא נִרְאָה בִזְמַנּוֹ, אֵין מְקַדְּשִׁים אוֹתוֹ, שֶׁכְּבָר קִדְּשׁוּהוּ שָׁמַיִם." וממשיך רבי עובדיה (שם) ומפרש, "שקדוש החודש אינו חובה לשיטת ר' אלעזר, מה שחובה הוא רק קידוש שנת היובל."
לפני שחזר מורינו הרב ברלנד שליט"א למשכנו הקדוש שבירושלים אמר בשיעור, "נלחמים בי כעת נחש בריח ונחש עקלתון". למעשה הרב שליט"א אמר, אתם חושבים שפלוני ואלמוני הם הנלחמים בי? טעות גדולה בידכם! המלחמה שלי היא עם כוחות טומאה רוחניים גדולים מאוד, למעשה, בשורש כוחות הטומאה. 
אומר הזוהר הקדוש (בא ל"ה: מתורגם) "וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים יְהִי מְאֹרֹת בִּרְקִיעַ הַשָּׁמַיִם. זֶהוּ נָחָשׁ בָּרִיחַ. לָמָּה בָּרִיחַ?" שואל הזוהר ועונה, "מִשּׁוּם שֶׁסּוֹגֵר אֶת שְׁנֵי הַצְּדָדִים, וְלֹא יוֹצֵא לְעוֹלָמִים, אֶלָּא פַּעַם אַחַת בַּיּוֹבֵל. מסביר המתוק מדבש במקום, שכח הטומאה הזה נקרא נחש בריח, משום שבכוח טומאתו להגיע לשני הצדדים, שתי התאוות הקשות של לא תרצח ולא תנאף אותם מבער הצדיק מהעולם (עיין בדברי רבי צדוק, צדקת הצדיק ס' קיז, שמסביר שהם הימין ושמאל). יתרה מזאת, מגלה הזוהר בסוף דבריו שהנחש בריח מתגלה רק פעם אחת ביובל, רק פעם אחת בחמישים שנה.

"בִּשְׁנַת הַיּוֹבֵל, הַזֹּאת, תָּשֻׁבוּ, אִישׁ אֶל-אֲחֻזָּתוֹ"

אומרת התורה הקדושה, (ויקרא כה:יג) "בִּשְׁנַת הַיּוֹבֵל, הַזֹּאת, תָּשֻׁבוּ, אִישׁ אֶל-אֲחֻזָּתוֹ", מבלי להיכנס לכל ההסברים שנת היובל היא זמן של גאולה. שנת היובל מקודשת אחת לחמישים שנה, שבה העבדים משתחררים, והנחלות חוזרות לבעליהן המקוריים. אומר לנו מורינו הרב שליט"א שאנו נמצאים בזמן המסוגל ביותר לפעול ישועות ודווקא לכן מתגברים כעת כל כוחות הטומאה להילחם בשורש הקדושה שהם כנגדו (עיין ל"ה שבת הל' ה' שהעמלק רוצה להילחם רק בראש בית), כמו שממשיך הזוהר (שם).
"וּבְסִפְרֵי הָרִאשׁוֹנִים, זֶה נָחָשׁ עֲקַלָּתוֹן, שֶׁהוּא תָּמִיד בְּעַקְמִימוּת, וּמֵבִיא קְלָלוֹת עַל הָעוֹלָם. כְּשֶׁזֶּה קָם - נִשְׁבָּר תָּקְפּוֹ שֶׁל אוֹתוֹ הַתַּנִּין, וְלֹא יָכוֹל לַעֲמֹד עַד שֶׁאוֹבֵד גּוּפוֹ, מִשּׁוּם שֶׁהַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא כּוֹפֵף אוֹתוֹ לְתוֹךְ הַיָּם כְּשֶׁנִּכְנָס אֵלָיו, וְהוּא דּוֹרֵךְ עַל תָּקְפּוֹ שֶׁל הַיָּם, וְתֹקֶף הַיָּם הַזֶּה הוּא תַּנִּין, כְּמוֹ שֶׁנֶּאֱמַר (איוב ט) וְדוֹרֵךְ עַל בָּמֳתֵי יָם." מסביר המתוק מדבש שהנחש עקלתון והנחש בריח הם חיבור של כוחות טומאה מאוד גדולים (זו"ן דקליפה דיצירה), ובחיבור עם דברי הרב שליט"א מובן שמה שאנו רואים מול העיניים זה רק אפס קצהו של המלחמה אותה נלחם הצדיק כעת ושזוהי עת מסוגלת מאוד לגאולה וביאת משיח (עיין בעלון הקודם ובדברי הרב שליט"א לרב סלמה ). 

"דְּהַהוּא יוֹבְלָא סָלִיק לוֹן מִמִּצְרַיִם"

והרוצה להבין יבין, הדברים כבר אינם ברמז, כי שנת היובל היא המקודשת לכל השיטות, גם לרבי אלעזר וזו השנה שר' אליעזר חזר ארצה ובה התחיל את המהלך החדש ובעז"ה ברחמים גדולים לכל עם ישראל.
כמו שאומר הזוהר הקדוש (בשלח מו.), "אָמַר רַבִּי שִׁמְעוֹן, מִשּׁוּם שֶׁאוֹתוֹ יוֹבֵל הֶעֱלָה אוֹתָם מִמִּצְרַיִם", שהבינה שנקראת יובל היא שהעלתה את עם ישראל ממצרים. "מִשּׁוּם כָּךְ וַחֲמֻשִׁים עָלוּ בְנֵי יִשְׂרָאֵל מֵאֶרֶץ מִצְרָיִם", המרמז על חמישים שהיא שנת היובל שרק ע"י כך יכלו ישראל לצאת לחירות.
וממשיך המתוק מדבש ומפרש שם  שאם לא היה פתיחת חמישים שערי הבינה שבהם כוח החירות לא היו ישראל עולים ממצרים מחמת תוקף הקליפות (ואכ"מ).

"אם לא נתנו לרב לאכול או לשתות הוא לא אכל ולא שתה"

“מאז שמורינו הרב ברלנד שליט”א הכיר את עצמו הוא חי רק עבור האחר, אף פעם הוא לא חשב על עצמו אפילו לשנייה אחת. זה תמיד מה שראינו אצלו. הרב סיפר שעוד שהיה ילד היה לומד עם ילדים אחרים. בתחילה הורי הילדים היו נותנים לו כסף עבור זה, אך במהרה הרב התיישב בדעתו שיש לו מהוריו את כל הנצרך לו ולכן לא הסכים יותר לקבל כסף בעבור הלימוד.” משתף אותנו הרב יוסף אסולין, מי ששימש כגבאו המיתולוגי של מורינו הגה”צ הרב אליעזר ברלנד שליט”א שנים רבות, בסיפורים נוראיים מתוך בית הרב שליט”א.
“יש הרבה דברים שראיתי בעיניי, היהודי הזה אף פעם לא פתח מקרר. הרב שליט”א אף פעם לא אמר שהוא צמא, יוסף אני רעב תביא לי ככה או ככה. 11 שנה הייתי בבית מורינו הרב ברלנד שליט”א, מאז שגרו ברובע היהודי ועד ימי החומה השלישית ובכל הזמן הזה אם לא נתנו לרב לאכול או לשתות הוא לא אכל ולא שתה. דרך אגב, הרב לא שותה מים בכלל, הרבנית תמיד הכינה לו מאכלים שמכילים בתוכם נוזלים, כמו פירות וירקות, בכדי שיהיה לרב נוזלים.”

"רק השם יודע מה שקיבלתי בזכות שוויתרתי"

“תמיד ראינו שהרב כאב את כאבו של כל יהודי, אם היה רואה מישהו שבור היה יושב איתו, אפילו אם הדבר היה כרוך בלעבור על זמן תפילה ראשון שעבור הרב זה דבר חשוב ביותר.”
“אי אפשר לתאר את השפלות והענווה של מורינו הרב ברלנד שליט”א. פעם אחת חתמתי למישהו ערבות והוא רימה אותי, למעשה בערבות הזו הוא הפך אותי לבעל החברה שלו. שאלתי את הרב שליט”א מה לעשות והוא ענה לי, ‘יוסף, אותך סידרו בכמה עשרות אלפי שקלים ואני חתמתי על ערבויות של מאות אלפי שקלים שאנשים לא החזירו לי עד עצם היום הזה ואני מוחל להם’. אז הרב הוסיף, ‘יוסף, לך לשדה ותתפלל שאתה מוחל מחילה גמורה בלב שלם ליהודי הזה ושבשמיים אין שום דין על היהודי הזה – ותראה מה יהיה לך. יוסף, רק השם יודע מה שקיבלתי בזכות שוויתרתי.'”
“אני בתמימות קיימתי את דברי מורינו הרב ברלנד שליט”א ועשיתי התבודדות בשדה ליד הקבר של שמואל הנביא. התפללתי ובקשתי מהשם שימחל ליהודי הזה ושמבחינתי זה כמו שהוא כבר שילם לי את כל הכסף. כשסיימתי נכנסתי לציון של שמואל ואני חש במשהו שלא רגיל אצלי. הרגשתי ממש השראה טובה בלב, פשוט אי אפשר לתאר מה היה איתי כמה ימים אח”כ. הבנתי שזה לא אני, אלא מתנה שנתנו לי בגלל הוויתור הגדול בממון שעשיתי.”

"איך זוכים לשמור על המתנה הזו?”

“באתי לרב שליט”א ואמרתי לו, ‘כבוד הרב אני מכיר את עצמי ופתאום אני זוכה לחצות, התבודדות, יתרה מזאת, בכל רגע אני מרגיש שהש”י קרוב אליי כמו שלא הרגשתי מעולם. אני יודע שזה לא אני, אבל הרב, איך זוכים לשמור על המתנה הזו?”
“מורינו הרב ברלנד שליט”א ענה לי: ‘יוסף, רק שפלות. ואיך זוכים לשפלות? קח חמישה חברים שקרובים אליך ותעבור אחד אחד בהתבודדות ותגלה תוך כדי איך הם טובים ממך. תגלה שיש לך דמיון שאתה טוב מהם בדברים מסוימים. אחרי החמישייה הראשונה תתבודד על עוד חמישה אחרים וכן הלאה. כשתגמור עם ישיבת ‘שובו בנים’ תעבור לשול של חסידי ברסלב, כך תעשה התבודדות כזו שתוריד לך את הגאווה.’ באותו הזמן לא היו שוטרים והמאבטחים היו חיילי מילואים, הרב הוסיף ואמר, ‘אחרי שאתה מסיים עם החסידים תעשה התבודדות על המילואימניקים ותגלה שהם יותר טובים ממך. תגלה שאמנם היום הם במצבם, אבל אם הם יחזרו בתשובה הם ישיגו אותך בעבודת ה’.’ זו הדרך שהרב הדריך אותי בכדי להגיע לשפלות וענווה.”

"פצצת האטום של רבינו"

“החזקתי כמה חודשים בעבודה הזו, אחאח, לצערי, נפלתי מהעבודה הזו וזה נעלם. הרב שליטט אמר שככל שאדם יעבוד על שפלות הוא רק יגדיל את הגאווה שלו ואין שום עצה לזה, רק שהוא חייב להמשיך בעבודה הזו. כי החיות של הבן אדם מגיעה מכך שהוא מרגיש יותר טוב מהאחר, אבל החיות צריכה להיות מכך שה 'מחיה בריאה כמוני. ואז הוסיף הרב ואמר שסביב האדם יש קילומטרים של קליפות גאווה כמו בטון מזוין, אבל לרבינו נחמן יש פצצת אטום שברגע אחד תפוצץ הכל ותשאיר אותו ”.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה