כנישתא חדא - האתר הרשמי - מהנעשה בעולמו של הרב אליעזר ברלנד שליט"א Rav Eliezer Berland Shlit"a

כנישתא חדא - האתר הרשמי מהנעשה בעולמו של הרב אליעזר ברלנד שליט"א - דיווחים שוטפים 24 שעות, חדשות, תמונות, וידאו, שיעורים, שידורים חיים, סיפורים, ועוד

יום שלישי, 24 בפברואר 2015

הרב אליעזר ברלנד - כנישתא חדא - גליון 39 - אדר תשע"ה



בס"ד בר"ה עלון כנישתא חדא גליון 39


"יֵשׁ אֶחָד שֶׁעוֹשֶׂה זֹאת בִּרְצוֹנוֹ וּבְדַעְתּוֹ"
הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א שכל גדולי ישראל העידו עליו שהוא איש קדוש שאין בנמצא כמותו כלל, עוד שהיה בחור צעיר המשגיח ר' אליהו לופיאן העיד על גדולתו המופלגת בתורה ועבודה, לאחר מכן כשהיה לומד עם הסטייפלר יום יום, הסטייפלר היה קם לכבודו והיה שולח אנשים להתברך אצלו, והקול נשמע בבני ברק וכולם הגיעו אליו לקבל ברכות, וכשהיה בישיבת פוניבז' הגאון ר' יחזקאל לוינשטיין אמר שהוא אינו ראוי לומר תורה לפני ר' לייזר אלא לשמוע ממנו, וכן כבר בגיל צעיר כל גדולי הליטאים של הדור הקודם הבטיחו שיש כאן גדול הדור וודאי, ושהתקרב לברסלב והתחיל להוסיף על גאונות בתורה והתמדתו המופלגת גם עבודת השם במסירות נפש ובהתלהבות נוראה. הרב שמואל שפירא אמר "הוא לא בן אדם, הוא מלאך!", והרב לוי יצחק בנדר אמר "מה אני יכול להגיד לכם, מה שאני רואה אצל ר' לייזר אני לא רואה אצל אף אחד אחר", והרב בנימין זאב חשין אמר, "כל העולם עומד בזכות התפילות שלו".
וכן לא רק בברסלב התפעלו מגדולתו המופלגת, האדמו"ר מגור שמקורב אליו בלב ונפש כבר מגיל צעיר אמר פעם "ר' לייזר הוא צדיק הדור", וכשפגש את האדמו"ר מבעלזא האדמו"ר אמר "גליתי יהודי כזה צדיק שאני רוצה להישאר איתו". הרב כדורי היה שולח אליו אנשים עם פדיונות שזקוקים לישועה, הרב עובדיה יוסף אמר "הוא עמוד האש של הדור, וראוי להיות מנהיג על כל עם ישראל", ולפני שנפטר אמר לנכדו כשבא לספר לו על פוליטיקה שהוא שמע על הרב "תיזהר בך! אתה הולך לדבר על מלאך ה' צבקות!", וכשנכנס לגלות המקובל הרב דב קוק כתב לתלמידיו על הרב אליעזר ברלנד "הוא רבי אליעזר הגדול שסובל בגלות של ישראל הקשה" וחמיו הרב יצחק זילברשטיין אמר שאם חתנו אומר שהוא צדיק אז גם הוא אומר כך, ורבי דוד אבוחצירא שיבח מאוד את אלה שהולכים אחריו לכל מקום ואמר עליו "עין לא ראתה אלוקים זולתך", וכן ראש ישיבת בני ברק לפני שנסע לרב ברלנד ליום כיפור במרוקו שאל רשות מהגראי"ל שטיינמן שאמר לו "איך קענהם עהר איז א ערלאכער איד", וכשהרב היה בזימבבואה האדמו"ר מסאסוב אמר "אם היה לי הכוח והממון הייתי מתרומם ונוסע אליו לזימבבואה לבקרו". ואם היו אומרים כל זה לאחד מאלפי תלמידיו שחלקם רבנים חשובים עם קהילות גדולות של עצמם לא היו מתפעלים כלל והיו אומרים "ידעתי את זה מזמן, האם הרב שלי צריך הסכמות?". עד כדי כך שהגיעו ביקורות לעלון מתלמידי הרב שנראה שאנו מחפשים הסכמה על הרב, ושנפסיק להביא דעות של רבנים אחרים, לכן בעלונים האחרונים הפסקנו מעט ואף שסיפורים חדשים ממשיכים להגיע אלינו לא כתבנו. והאמת, אף שתלמידי הרב מכירים בערכו של הרב מבלי להזדקק לחיזוקים מרבנים אחרים, כנראה ששאר עם ישראל מתחזק מכך.

לאחר 75 שנה של עבודת ה' ולימוד התורה במסירות נפש, והקמת הישיבה לתפארת עם סניפים בכל רחבי הארץ והעולם, מורנו הרב שליט"א רמז בכמה וכמה שיעורים בשנים האחרונות שיש גזירה קשה על עם ישראל של עוד שואה ודרך היחיד לעצור את זה הוא לקיים מה שרבינו מברסלב אומר בתורה ר"ס בליקוטי מוהר"ן על קבלת ביזיונות ברצון. ואמר עוד הרב, שאם היה צדיק בזמן השואה שהיה מקבל על עצמו ביזיונות של א"א אז היה יכול לעצור את השואה, והזכיר שם של אדמו"ר אחד שהיה בכוחו לעשות את זה. ואמר שאלו הדברים שחייבים לקרות לפני ביאת המשיח שיהיה כאן ובעולם ניסיונות גדולים. תלמידי הרב הוותיקים שהכירו את הרב למשך 50 שנה אמרו שהם אף פעם לא שמעו את הרב מדבר בצורה כזאת, כי הדרך של הרב זה תמיד תמימות ופשיטות, והוא תמיד התרחק וריחק את תלמידיו מדיבורים הזויים, דיבורים על אחרית הימים ומלחמות עולם, והיה אומר מה עוזר לך כל הדיבורים האלה רק תשב ותלמד תורה.

וזה לשון רבינו בתורה ר"ס "הַשֵּׁם הוּא הַנֶּפֶשׁ, כְּמוֹ שֶׁמְּבֹאָר בְּהַתּוֹרָה הֵיכַל הַקֹּדֶשׁ (בְּסִימָן נ"ט). עַיֵּן שָׁם. בִּבְחִינַת (בְּרֵאשִׁית ב): "נֶפֶשׁ חַיָּה הוּא שְׁמוֹ" עַיֵּן שָׁם. וְיֵשׁ בִּבְחִינָה זוֹ מְסִירַת נֶפֶשׁ: כִּי יֵשׁ עֲשָֹרָה הֲרוּגֵי מַלְכוּת שֶׁמָּסְרוּ נַפְשָׁם עַל קִדּוּשׁ ה' בִּשְׁבִיל יִחוּד קֻדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא וּשְׁכִינְתֵּהּ כַּיָּדוּעַ, שֶׁעִקַּר הַיִּחוּד עַל יְדֵי מְסִירַת נֶפֶשׁ, וְהֵם רָאוּ בְּאוֹתָן הַדּוֹרוֹת, שֶׁאִי אֶפְשָׁר לְתַקֵּן וְלַעֲשֹוֹת יִחוּדִים לְמַעְלָה כִּי אִם עַל יְדֵי נִשְׁמוֹתֵיהֶם, עַל כֵּן מָסְרוּ נַפְשָׁם עַל קִדּוּשׁ הַשֵּׁם, כִּי כְּשֶׁהַנְּפָשׁוֹת עוֹלוֹת לְמַעְלָה עַל יְדֵי מְסִירַת נֶפֶשׁ, אֲזַי הֵם חוֹזְרִים לְהַשְּׁכִינָה, כִּי מִשָּׁם יָצְאוּ, כִּי יִשְֹרָאֵל הֵם חֵלֶק אֱלוֹהַּ מִמַּעַל מַמָּשׁ, שֶׁהֵם חֶלְקֵי הַשְּׁכִינָה מַמָּשׁ, בִּבְחִינַת "הָעֲמֻסִּים מִנִּי בֶטֶן" (יְשַׁעְיָה מ"ו). וּכְשֶׁהֵם חוֹזְרִים לְהַשְּׁכִינָה אֲזַי הַשְּׁכִינָה מִתְפָּאֶרֶת חֲזִי בַּמָּה בְּרָא קָאָתֵינָא לְגַבָּךְ (זֹהַר וַיִּקְרָא י"ג). וַאֲזַי מִתְעוֹרֵר הִשְׁתּוֹקְקוּת עֶלְיוֹן וְנַעֲשֶֹה יִחוּד כַּיָּדוּעַ, וְלִפְעָמִים בָּא לְצֹרֶךְ זֶה הֲרִיגָה, חַס וְשָׁלוֹם, שֶׁנֶּהֱרָגִין, חַס וְשָׁלוֹם, כַּמָּה וְכַמָּה נְפָשׁוֹת מִיִּשְֹרָאֵל, כְּדֵי שֶׁיִּהְיֶה יִחוּד עַל יְדֵי נַפְשׁוֹתֵיהֶם הָעוֹלוֹת לְמַעְלָה, כִּי לִפְעָמִים צְרִיכִין אֶל הַיִּחוּד הַרְבֵּה נְפָשׁוֹת מְאֹד, חַס וְשָׁלוֹם, עַל כֵּן בָּא הֲרִיגָה, חַס וְשָׁלוֹם:
וְכֵן עַל יְדֵי אֲבֵדַת הַשֵּׁם, הַיְנוּ הַמְפֻרְסָם, דְּהַיְנוּ שֶׁיֵּשׁ אֶחָד שֶׁהוּא מְפֻרְסָם וְאֵינוֹ מְפֻרְסָם, דְּהַיְנוּ שֶׁהוּא מְפֻרְסָם בְּפִי כֹּל וְהַכֹּל מְדַבְּרִים מִמֶּנּוּ, וְאַף עַל פִּי כֵן אֵינוֹ מְפֻרְסָם, כִּי אֵינוֹ חָשׁוּב כְּלָל, וְיֵשׁ אֶחָד שֶׁאֵינוֹ חָפֵץ בָּזֶה, רַק שֶׁאִבֵּד אֶת הַמְפֻרְסָם, דְּהַיְנוּ אֲבֵדַת הַשֵּׁם שֶׁהִיא הַנֶּפֶשׁ, דְּהַיְנוּ אַף עַל פִּי שֶׁאֵין רְצוֹנוֹ שֶׁלֹּא יִהְיֶה מְפֻרְסָם, אַף עַל פִּי כֵן אִבֵּד אוֹתוֹ, כְּמוֹ שֶׁאָדָם אוֹבֵד דָּבָר שֶׁלֹּא בִּרְצוֹנוֹ, דְּהַיְנוּ שֶׁאִבֵּד אֶת הַשֵּׁם, שֶׁהוּא בְּחִינַת מְפֻרְסָם שֶׁיֵּשׁ לוֹ שֵׁם בָּעוֹלָם, אֲבָל יֵשׁ אֶחָד שֶׁעוֹשֶׂה זֹאת בִּרְצוֹנוֹ וּבְדַעְתּוֹ, שֶׁמּוֹסֵר אֶת נַפְשׁוֹ עַל קִדּוּשׁ הַשֵּׁם, דְּהַיְנוּ הַמְפֻרְסָם שֶׁלּוֹ, שֶׁהוּא בְּחִינַת שֵׁם כַּנַּ"ל, שֶׁהוּא בְּחִינַת נֶפֶשׁ כַּנַּ"ל, וּמֵחֲמַת זֶה אַף עַל פִּי שֶׁהוּא מְפֻרְסָם, אַף עַל פִּי כֵן אֵינוֹ מְפֻרְסָם כְּלָל כִּי אַדְּרַבָּא הוּא לְהֵפֶךְ, כִּי הַכֹּל דּוֹבְרִים עָלָיו, וּבוֹדִים עָלָיו כְּזָבִים שֶׁלֹּא עָלָה עַל דַּעְתּוֹ, וְיֵשׁ לוֹ שְׁפִיכוּת דָּמִים מַמָּשׁ מִזֶּה וְעוֹשֶֹה זֶה בְּכַוָּנָה, כִּי הוּא בְּחִינַת מְסִירַת נֶפֶשׁ מַמָּשׁ, כִּי הַשֵּׁם הוּא הַנֶּפֶשׁ כַּנַּ"ל, וְגַם יֵשׁ לוֹ שְׁפִיכוּת דָּמִים מִזֶּה כַּנַּ"ל, וְהוּא מַצִּיל אֶת יִשְֹרָאֵל בָּזֶה מִמַּה שֶּׁהָיָה רָאוּי לָבוֹא עֲלֵיהֶם, חַס וְשָׁלוֹם, בִּשְׁבִיל הַיִּחוּד כַּנַּ"ל, וְעַל יְדֵי מְסִירַת שְׁמוֹ שֶׁהוּא נַפְשׁוֹ כַּנַּ"ל, הוּא מַצִּיל אוֹתָם כַּנַּ"ל:

ולפני כשנתיים כשהרב התחיל לקיים את התורה הזאת, למסור את המפורסם שלו על קידוש השם שכל העולם ידברו עליו, אחד מתלמידי הרב החשובים מיד אמר שראשי התיבות במילים של רבינו "יֵשׁ אֶחָד שֶׁעוֹשֶׂה זֹאת", זה גימטריה "אליעזר" כי הוא האחד שעושה זאת ומקבל על עצמו ביזיונות כדי להציל את כל העולם כולו מהשואה ואף יותר גרוע. הרב פעם אמר "אתם חושבים שבשואה היה קשה ששמו אנשים בתאי הגזים ושרפו אותם? עוד יגיע זמן אם לא נבטל את זה שיחתכו אנשים לחתיכות חתיכות".

ולאחר שנתיים שהצדיק מוסר את נפשו ולוחם את מלחמת העולם בשביל עם ישראל הוא יוצא בקריאת קודש לכל עם ישראל לעזור לו לסיים את המשימה. כי כל עוד שאנו חוטאים, מתעוררות עלינו עוד גזירות שמד, והצדיק צריך להתבזות עוד ועוד ולמסור את נפשו כמו שכתוב (ישעיה נג) "נִבְזֶה וַחֲדַל אִישִׁים אִישׁ מַכְאֹבוֹת וִידוּעַ חֹלִי וּכְמַסְתֵּר פָּנִים מִמֶּנּוּ נִבְזֶה וְלֹא חֲשַׁבְנֻהוּ. אָכֵן חֳלָיֵנוּ הוּא נָשָׂא וּמַכְאֹבֵינוּ סְבָלָם וַאֲנַחְנוּ חֲשַׁבְנֻהוּ נָגוּעַ מֻכֵּה אֱלֹקִים וּמְעֻנֶּה. וְהוּא מְחֹלָל מִפְּשָׁעֵנוּ מְדֻכָּא מֵעֲוֹנֹתֵינוּ מוּסַר שְׁלוֹמֵנוּ עָלָיו וּבַחֲבֻרָתוֹ נִרְפָּא לָנוּ. כֻּלָּנוּ כַּצֹּאן תָּעִינוּ אִישׁ לְדַרְכּוֹ פָּנִינוּ וַה' הִפְגִּיעַ בּוֹ אֵת עֲוֹן כֻּלָּנוּ. נִגַּשׂ וְהוּא נַעֲנֶה וְלֹא יִפְתַּח פִּיו כַּשֶּׂה לַטֶּבַח יוּבָל וּכְרָחֵל לִפְנֵי גֹזְזֶיהָ נֶאֱלָמָה וְלֹא יִפְתַּח פִּיו. מֵעֹצֶר וּמִמִּשְׁפָּט לֻקָּח וְאֶת דּוֹרוֹ מִי יְשׂוֹחֵחַ כִּי נִגְזַר מֵאֶרֶץ חַיִּים מִפֶּשַׁע עַמִּי נֶגַע לָמוֹ". ולכן עלינו להתעורר, יש בכוחנו לעצור את הגזירה הנוראה הזאת, שאף יהודי לא יהרג עוד, ושהצדיק יוכל לחזור לארץ בכבוד, בבניית בית מקדשינו, ואיזה נס ואיזה רחמנות שהצדיק אומר לנו בדיוק מה עלינו לעשות, ונשאר רק לשמוע בקולו בתמימות ופשיטות ועל ידי זה נבטל את כל הגזירות. אמן.

מסר חשוב לכל עם ישראל מפי מורנו הרב שליט"א
הדברים נאמרו בא' שבט פרשת בא כבר עבר יותר מחודש ימים ואין לנו עוד זמן לחכות חייבים אנחנו לקחת את הדברים אל הלב ולהתחיל מהרגע זה לקיים אותם בפשיטות.
(לנוחיות הקוראים הדגשנו והגדלנו את עיקרי המסר. ניתן לשמוע את כל המסר בקו המידע 058-328-7777 שלוחה 23)

"עם ישראל, עם ישראל, עם ישראל, בא' שבט יכרתו כל הקליפות "אַחֲרֵי הַכֹּתוֹ אֵת סִיחֹן מֶלֶךְ הָאֱמֹרִי וְאֵת עוֹג מֶלֶךְ הַבָּשָׁן, הוֹאִיל משֶׁה בֵּאֵר אֶת הַתּוֹרָה הַזֹּאת כְּכֹל אֲשֶׁר צִוָּה השם אֹתוֹ אֲלֵהֶם, לֵאמֹר" הוא אמר את כל מה שהשם ציוה. בכל דור ובכל שנה בא' שבט מקבלים דיבורים חדשים שלא היו מעולם. חידושים חדשים. הואיל משה באר היטב ה=5 הי=15 היט=24 היטב=26 ביחד=70, עכשיו זה הרגע של מסירות נפש, רק מי שמסר את הנפש, מי שקפץ בתוך הים, הוא זכה לבית המקדש, בנימין קפץ בתוך הים הוא זכה לבית המקדש, זְבֻלוּן עַם חֵרֵף נַפְשׁוֹ לָמוּת וְנַפְתָּלִי עַל מְרוֹמֵי שָׂדֶה, וְלַעֲדֹר בְּלֹא לֵב וָלֵב", זבולון לא צריכים לב, "אמר רבי נחמיה בין מכוונים ובין אינם מכוונים [הם יוצאים למלחמה ונצחים], לא צריכים שום לב, אם אדם מסר את הנפש, אם אדם קובץ בתוך הים, הים נבקע בשבילו ולא צריך שום לב, וְלַעֲדֹר בְּלֹא לֵב וָלֵב, זה מה שהיה לשבט זבולון, זְבֻלוּן עַם חֵרֵף נַפְשׁוֹ לָמוּת.
אומר הרמב"ם ביסודי התורה ז"ז שכל אחד שהולך בתמימות, בדרכי הכשרים, ומקבל נבואה, חייבים להאמין לנבואה שלו כמו שחייבים להאמין לשני עדים, ולצאת למלחמה, עכשיו אנחנו במלחמה, זה אינתיפאדה חדשה, בפריז נהרגו חמשה יהודים, בהולנד ניסו לרצוח גם כמה יהודים, סגרו את כל בתי הספר, את כל המוסדות סגרו, הילדים לא יכלו ללכת לחדרים מפחדים ממה שהיה בטולוז, עם ישראל בסכנה שלא היתה מבריאת העולם, אינתיפאדה נוראה שמתפשטת על כל כדור הארץ, על כל הגלובוס, אי אפשר לעצור את זה, אתמול נדקרו (באוטובוס) 17 יהודים תמימים חפים מפשע, אף אחד לא שם לב לזה, אף אחד לא מזעזע, אין פוצה פה ומצפצף, כל העולם מוחא כפיים על כל יהודי שנרצח ונהרג, אין לנו רק התורה הזאת, רק להיות כמו שבט זבולון, עַם חֵרֵף נַפְשׁוֹ לָמוּת, שקפץ לתוך הים, ולתוך האש, כמו הצפרדעים שקפצו לתוך האש, מהיכן למדו העניין חנניה מישאל ועזריה? למדו את זה מהצפרדעים, הצפרדעים קפצו לתוך האש, ועכשיו אנחנו במכת הארבה את אשר התעללתי במצרים הצפרדעים נלחמו מי יקפוץ לתוך האש, רבו מי יקפוץ לתוך האש, עכשיו זה העת לקפוץ לתוך האש, אי אפשר להמתיק את הדינים על עם ישראל רק אם נקפוץ לתוך האש ואז נמתיק את כל הדינים, לא יהיה שום דין על עם ישראל, לכן זה הרגע הכי גבוה שהיה אי פעם מבריאת העולם, ש- "הוֹאִיל מֹשֶׁה בֵּאֵר אֶת הַתּוֹרָה הַזֹּאת" בשבעים לשון. ולכן אַחֲרֵי הַכֹּתוֹ אֵת סִיחֹן מֶלֶךְ הָאֱמֹרִי וְאֵת עוֹג מֶלֶךְ הַבָּשָׁן אֲשֶׁר יוֹשֵׁב בְּעַשְׁתָּרֹת בְּאֶדְרֶעִי...
כי המסירות נפש האמתית זה שמירת עיניים, אם אדם שומר עיניים זה המסירות נפש האמתית, אדם חייב לשמור עיניים – זה המסירות נפש האמיתית, אם אדם ישמור את העיניים אז יהיה המתקה, כל הגזירות [בגלל] שלא שומרים עיניים, כל פתיחת עיניים נהרג יהודי, כל פתיחת העין נדקר יהודי. אם אדם מתפלל בזמן בבוקר מוקדם, ילך למקווה, ימתיק את כל הדינים שבעולם, זה הרגע שממתיקים את כל הדינים שבעולם, עכשיו זה הרגע להמתיק כל דין, כל דין. לכן הוֹאִיל מֹשֶׁה בֵּאֵר אֶת הַתּוֹרָה, ולכן לעתיד לבוא יהיה הלכה כבית שמאי שא' שבט יהיה ראש השנה בא' שבט נעשים כל ההמתקות שזה סוד דגים שקפצו לתוך הספינה שהספינה קונה (ב"מ דף ט ע"ב) הספינה זה היה שמאי הספינה זה ענוה ושפלות כי ע"י ענוה ושפלות זוכים לכל המלאכים מיכאל נוריאל גבריאל רפאל כי ע"י שמירת העיניים "שבעת גלדי דעינא" גימטריה "מיכאל נוריאל רפאל גבריאל", כל הרפואות זה רק ע"י שמירת העיניים אם אדם ישמור את העיניים יהיה לו את כל הרפואות שבעולם כל הרפואות באים רק ע"י שמירת העיניים. באמת אפשר לרפא חולים ולהחיות מתים, "ולהחיות מתים" גימטריה "מיכאל נוריאל רפאל גבריאל", ו- "ענוה ושפלות", ו- "אש מים רוח עפר", אומר הגאון מוילנא "אש רוח מים עפר" שכל הגזירות מתהפכים בא' שבט, ולכן אומר החתם סופר "אֵלֶּה הַדְּבָרִים אֲשֶׁר דִּבֶּר מֹשֶׁה אֶל כָּל יִשְׂרָאֵל בְּעֵבֶר הַיַּרְדֵּן, בַּמִּדְבָּר, בָּעֲרָבָה, מוֹל סוּף, בֵּין פָּארָן וּבֵין תֹּפֶל, וְלָבָן וַחֲצֵרֹת - וְדִי זָהָב", אפילו חטא העגל התהפך לזכות בזכות א' שבט. בא' שבט אפילו חטא כמו חטא העגל מתהפך לזכות שאז התחילה הבחירה. עם ישראל זה עם של בחירה, עם "אַרְצָה בְנֵי קֶדֶם", "אֲשֶׁר נִשְׁבַּעְתָּ לַאֲבוֹתֵינוּ מִימֵי קֶדֶם", כל עם ישראל הם נשמות של אדם קדמון, "וַיַּעַן ה' אֶת אִיּוֹב מִן הַסְּעָרָה", מתוך השערות. איזה שערות? שערות של אדם קדמון (אריזל). כל יהודי ויהודי הוא שערה מאדם קדמון, "הקב"ה מדקדק עם הצדיקים כחוט השערה", כל יהודי ויהודי הוא שערה מאדם קדמון, לכן "וְאֵלֶּה הַמְּלָכִים אֲשֶׁר מָלְכוּ בְּאֶרֶץ אֱדוֹם לִפְנֵי מְלָךְ מֶלֶךְ לִבְנֵי יִשְׂרָאֵל", כי אדם רק רואה שדים ורוחות, אם אדם יראה כמה שדים ורוחות יש בקב מרובע בקב מעוקב אז ישר יוצאת נשמתו, אז השם נתן כח לא לראות, אז עכשיו זה הרגע שכל השדים והרוחות יוצאים מהבקבוק, פורצים! כי כל המחבלים זה שדים ורוחות, כל החמאס, כל האל קאעידה, כל הדאעש, זה שדים ורוחות, צריך לכוון ב- "השם א-ח-ד". א' זה אל קאעידה, ח' זה חמאס, ד' זה דאעש, כל העבודה של האדם זה לכוון בהשם אחד, אם אדם יכוון ב- "השם אחד" אז הוא יכרית את כל האל קאעידה, כל חמאסניקים, את כל הדאעשים שעורפים ראשים חוטפים ילדים ותינוקות, וכל העולם מוחא להם כף, כל העולם מדרבן אותם, כל האינתיפאדה הזאת זה בעידוד של כל העולם, כל העולם מדרבנים את האינתיפאדה הזאת, כל המדינות, כולם כבר מצטערים שהיטלר לא גמר את העבודה, היטלר לא עשה שום דבר, 18 מליון ונשארו 15 מיליון, הוא לא עשה כלום, וכולם בייאוש, כולם מקללים את היטלר למה לא גמרת את העבודה, עכשיו כולם סומכים על הישמעאלים, וַיֵּלֶךְ עֵשָׂו וַיִּקַּח אֶת מַחֲלַת בַּת יִשְׁמָעֵאל, נמחלו עוונותיו. אדם מתחתן נמחלין עוונותיו אז רש"י אומר את זה בפרשת וישלח פה הוא אומר שהוסיף רשעה על רשעתו עוד רשעית כל אומות העולם מחכים לדם יהודי, כִּי דָם אָהַּבְתָּ וְדָם יִרְדֲּפֶךָ, כולם מחכים לדם יהודי, עכשיו עושים אינתיפאדה שלא היה כזה אינתיפאדה מימות העולם, מזמן בריאת העולם לא היה כזה אינתיפאדה, שבאוטובוס דוקרים 17 נפשות קדושות וטהורות, חפות מפשע, שלא עשו כלום, העולם בכלל לא מזעזע, העולם אפילו לא יודע מזה, רק יודעים אם ירו איזה ירייה פתאום על עזה, אויי אז כל העולם מזעזע, ירו ירייה על עזה! איך עשו כזה פשע?! מי עשה את הפשע הזה? ישפטו אותו בהאג, ישפטו אותו בבריסל. אז אנחנו הגענו לאחרית הימים, זה חזון לאחרית הימים, לכן יעקב פחד לגלות מה יהיה באחרית הימים. והוא שאל את יוסף "מִי אֵלֶּה לָּךְ?", תראה לי כתובה וקידושין, כי האחים אמרו שעד שיעקב לא יראה להם כתובה וקידושין הם ימכרו את דן נפתלי, את גד ואשר, כמו שהרמב"ם פוסק בהלכות עבדים פרק ט' הלכה א' הלכות נחלות ד,ו שאדם יכול למכור את האח שלו, אדם יכול למכור את הבן שלו, אם לא יראה כתב חופה וקידושין אז מותר לאחים למכור את האחים שלו, והראב"ד אומר לא, הראב"ד כותב הופיע רוח הקודש בבית מדרשינו בפרק ח' בהלכות לולב בהלכות בית הבחירה פרק ו' שכל דברי הראב"ד היו ברוח הקודש, אם הראב"ד אומר שאם האבא אומר שזה בני הוא נאמן אפילו על בן השפחה, ולעתיד לבוא יפסקו הלכה כרמב"ם ולכן האחים הלכו לפי הרמב"ם כי בכל דבר האחים הלכו לפי הרמב"ם, הרמב"ם אומר שיש אבר מן החי מן העוף, ויוסף אמר אין אבר מן החי מהעוף כמו שאומר הכרתי והפלתי, כי יוסף הלך לפי הכרתי והפלתי שזה האורים והתומים, בניהו בן יהוידע בן איש חי, "וְגַם אַתָּה יָדַעְתָּ אֵת אֲשֶׁר-עָשָׂה לִי יוֹאָב בֶּן-צְרוּיָה, אֲשֶׁר עָשָׂה לִשְׁנֵי-שָׂרֵי צִבְאוֹת יִשְׂרָאֵל", כי יואב הוא זכה שהברכה שלו התקיימה כהם וכהם מאה פעמים 2 כפול 2 צריך לעשות ככה 100 פעמים ב10 שניות בדיוק ואחרי זה מגיעים למיליון ולמיליארד, ב-60 [שניות] כבר מגיעים לטריליון, ב70 – אלף טריליון, ב80 – מיליון טרליון, ב90 – מיליארד טריליון, כמגיעים ל100 זה פשוט מאד מגיעים לאלף מיליארד טריליון, זה כל כך פשוט – בשניות, מה שלעולם לקח להם אלפי שנים רש"י עשה את זה בשניות. הרב'ה אומר שאפשר לקחת את כל חכמות אומות העולם ולהכניס את זה בשנייה אחת, אז זה רש"י בפרק כד פסוק ג' כל אחד יכול ללמוד את הרש"י הזה ויעשה את זה בשניה אחת, כי כשאדם לומד גמרא הוא מקבל כזה מוח שהוא עושה את זה בשניות יותר ממהירות האור, כי יואב עשה רק חסד, יואב רצה לקפוץ לתוך האש, הוא כבש את רבת עמון, ויגע בצינור הוא כבש את ירושלים, אף אחד לא יכל לכבוש את ירושלים, כולם פחדו מהעיוורים והפיסחים, אז שואל הילקוט שמעוני איפה שמענו שמפחדים מהעיוורים והפיסחים? מי לא מפחד מהעיוורים והפסחים, יש כאן מישהו שלא מפחד מהם? על מה מדברים פה? על כל פסוק יש מיליארד קושיות כל פסוק צריכים לקרוא אותו בעיון כל פסוק לא יודעים מה קוראים בכלל "כי אם הסירך העיוורים והפסחים הוא יהיה לראש", אדם מסיר פסחים הוא יהיה לראש? איפה שמענו כזה דבר? איפה שמענו כאלו דברים? אז אומר רש"י שזה הפסלים, זה אנדרטות, מונומנטים, דברים אחרים לגמרי, אדם חושב שהוא מבין הוא לא מבין בכלל מה שהוא קורא בכלל, אם תנצח את העיוורים והפסחים אתה תהיה לראש אתה תהיה שר הצבא שלי, ולכן יואב שהוא כבש את העיוורים והפסחים אז הוא זוכה להיות לראש הוא לא מפחד מהעיוורים והפסחים, "עיניים הָיִיתִי לַעִוֵּר וְרַגְלַיִם לַפִּסֵּחַ", אני העיניים של העיור אני הרגליים של הפיסח, יואב היה עיניים לעיוורים רגליים לפיסחים, היה נותן לכולם אוכל, מה שהוא זכה אף אחד לא זכה בעולם, כהם וכהם מאה פעמים אפילו משה לא זכה לזה, אומר הילקוט שמעוני שברכותיו של יואב יותר גדולים מברכותיו של משה, למה? כי משה התעבר בו.
צריכים עכשיו 10 אלף איש כל אחד יתן 60 דולר או 60 איש יתנו 10 אלף דולר, ביחד זה 600 אלף, וכך נמתיק את כל הגזירות, זה יתן 10, זה יתן 20, זה יתן 100, כל אחד, כל עם ישראל חייבים להשתתף עכשיו, נכנסים לאוטובוס ונדקרים! איפה הגענו?! מתי שומעים כזה דבר?! מבריאת העולם לא היה כזה דבר! על פי הלכה אסור לנסוע באוטובוסים, אם הרב שך היה חי עכשיו היה אוסר לנסוע באוטובוסים, אם הגענו לכזה מצב, שילכו ברגל!  החיים יותר יקרים! מה זה לנסוע באוטובוסים? מי המציא את הדבר לנסוע באוטובוסים? אין שמירת העיניים באוטובוסים! אסור לנסוע באוטובוסים על פי הלכה, הרבי מסאטמר פסק שאסור לנסוע באוטובוסים על פי ההלכה. אם נוסעים באוטובוסים חייבים הפרדה בין גברים לנשים, אם היה באוטובוסים הפרדה בין גברים ונשים אז לא יהיה דקירות, אבל בינתיים יש פה אינתיפאדה! כל יהודי בסכנה! אז כל אחד חייב לתת מ-10 דולר ומעלה, כל יהודי בלי יוצא מהכלל, אחד יתן 10, אחד יתן 60, אחד יתן 100, עד שנגיע ל600 אלף. כל אחד, כל יהודי, כל אחד, בלי יוצא מהכלל, ירים את נדבת ידו, מ10 דולר ומעלה, מי שיכול לתת עשר יתן עשר 20 יתן 20 עד שנגיע לשש מאות אלף ואז נודיע לכולם. ועל ידי זה נמתיק את האינתיפאדה החדשה, ונוכל לנסוע באוטובוסים רגועים ושלווים ושקטים, ונזכה לגאולה שלמה במהרה בימינו אמן." עד כאן לשון הרב.

מיד כששמענו את הדברים האלו, החלנו בהפצתם ברבים וב"ה ראינו היענות, אבל אנו עדיין רחוקים מאוד מהסכום הנדרש של 600 אלף, שזה כנגד 60 ריבוא נשמות ישראל, ולא נותר הרבה זמן! ידוע מה שרבינו אומר (ליקוטי מוהר"ן רט"ו) על כוח הפדיון שיש בכל דור צדיק אחד שמומחה בכל הכ"ד בתי דינים של מעלה ויכול לעשות פדיון הכולל ולהפוך שמד לרצון. וידוע מה שהמקובל הרב יצחק כדורי זצ"ל אמר כמה פעמים כשבאו אליו אנשים לעשות פדיון "תלך לרב אליעזר ברלנד, הוא היחיד ששולט בכל הכ"ד בתי דינים ויכול לעשות פדיון". וכן זה מרומז בתורה הנ"ל מה שרבינו אומר "כִּי עָלָיו נֶאֱמַר: "וְשֵׁם הָאֶחָד אֱלִיעֶזֶר"". כמה מאנ"ש היו בבית מדרשו של הצדיק חכם אברהם חי שליט"א וסיפר לו על הפדיון הנ"ל של הרב, שאמר שכל אחד יתן לפחות 10 דולר, אז מיד החכם הוציא שטר של 50 ש"ח לעיני כולם ונתן זאת לפדיון. אמרו "לא זה בשביל אנשים כמונו שמלא חטאים לא בשביל חכם אברהם", אבל בכל זאת הצדיק הקפיד שייקחו את הכסף לפדיון הכולל של הרב. ועיין בליקוטי הכלות ברכת השחר הלכה ה' מה שרבי נתן מאריך על כוח הפדיון הכולל "הַפִּדְיוֹן וְהַהַמְתָּקָה הַנַּ"ל הַנִּמְשָׁךְ מִבְּחִינַת רַעֲוָא דְּרַעֲוִין הוּא לְמַעְלָה מִכָּל הַשִּכְלִיּוֹת וְהַחָכְמוֹת וְהוּא שֹׁרֶשׁ הָעֶלְיוֹן שֶׁל כָּל הַחָכְמוֹת, וְהוּא בְּחִינַת תַּכְלִית הַיְדִיעָה דְּלָא נֵדַע בְּחִינַת וְלֹא יָדַע אִישׁ וְכוּ' כַּנַּ"ל, עַל כֵּן הוּא מַמְתִּיק הַכֹּל, עַד שֶׁמִּשְׁתַּמְּשִׁין לְמַעְלָה עִם זֶה הַפִּדְיוֹן לְהַעֲלוֹת מִשְּׁמָד לְרָצוֹן לְבַטֵּל כֹּחַ הַחֲרוֹן אַף שֶׁמִּשָּׁם כֹּחַ הָעֲבוֹדָה זָרָה שֶׁהוּא כְּלַל וְשֹׁרֶשׁ כָּל הַיְצָרִין רָעִין שֶׁנִּמְשָׁכִין מִדִּינִים לְבַטְּלָם וּלְשַׁבְּרָם וּלְהַעֲלוֹת מִשָּׁם לִבְחִינַת רָצוֹן וְכוּ'" עיי"ש.

מוקדים למסירת הפדיונות: 
המוקד המרכזי 02-623-5830 בין השעות 9:00 – 13:00 בבוקר ו- 18:00 – 23:00 בערב
תשלומים בכרטיסי אשראי לשאר שעות היום 050-417-8148,  או דרך האתר tzaddikeliezer.blogspot.co.il בליחצת כפתור "תרום"
משפחות שמקבלות בירושלים: משפחת מירב רח' החומה השלישית 32 כניסה א', משפחת שושן רח' משמרות 5 בין 16:00-18:00, משפחת ביק רח' שומרי אמונים 9, משפחת בק רח' עץ הדר 26 בלוק 3 דירה 29, משפחת גבאי רח' פרידמן 14, משפחת אדרי רח' רשב"ם 10, משפחת טולדנו רח' פישל 20, משפחת סלומון רח' בהרן 3 052-677-5148, ישיבת חוט של חסד הרב יהורם מרצינו 0548520249
נא להעביר במעטפות סגורות
עדכונים נוספים ולכל ענייני המבצע "פדיון הכולל" דרך קו המידע 058-328-7777 שלוחה 23

שלוש יריות ושלוש ברכות
חיים ביטון, מתלמידי הרב, ובן דוד של זרי סיבוני אחת מבנות הערובה שהיו במרכול "היפר כשר" בפריז, סיפר על נס גלוי שקרה בזכות הבטחת הרב: זרי סיימה את התואר שלה במכללה החרדית בירושלים וחזרה לתקופה קצרה לפריז כשבכוונתה לחזור לארץ ובינתיים עבדה כקופאית בסופר של אחיה "היפר כשר". יום שישי ערב שבת פרשת שמות, מחבל פרץ אל תוך החנות ומיד החל לירות על כל העומדים קרוב לכניסה, בפרט על הקופאים ולקח את השאר כבני ערובה. זרי שעמדה לראשונה קרוב לדלת הכניסה בנס לא נפגעה מהיריות, נפלה על הרצפה והעמידה פני מתה כמו יתר האנשים. רק אז המחבל נכנס פנימה. כשחיים ביטון שמע שבת דודתו עבדה באותה עת בסופר, התקשר מיד למשב"ק של הרב לבקש מהרב ברכה. הרב אמר "תגיד להם שאין להם מה לדאוג, היא תצא בשבת ועד מוצ"ש תשמעו שהיא השתחררה ולא יקרה לה שום דבר". בינתיים המשפחה לא ידעה מה גורלה ושמעה שיש כבר הרוגים. הם עוד לא עיקלו את ברכתו של הצדיק. שוב התקשרו לרב הפעם דרך הנהג שלו ותוך כדי המחבל הסתובב בסופר ואסף בני ערובה. כל העולם היה שרוי בפחד ובמתח נוראי. הרב שוב אמר "תגיד להם שאין להם מה לדאוג הם יכולים להיות רגועים, היא תצא בשבת ובמוצ"ש תשמעו שהיא יצאה בריאה ושלמה". בינתיים המחבל מסתכל ורואה שהרגל של זרי זזה. באותה עת הוא ירה הישר לרגלה ושוב קרה נס - הכדור לא פגע בה. המחבל הגיע אליה וצעק "מה קורה? את לא רוצה למות!?". כנראה הוא הבין שיש עליה שמירה מלמעלה, לקח אותה ואמר "טוב אם את לא רוצה למות אז תעזרי לי, תעשי מה שאני אומר לך לעשות", ואמר לה לסגור את התריסים של החנות לפני שהמשטרה תגיע. היא החלה לסגור את התריס וכשהגיעה לשלב האחרון אדם מבוגר בסביבות גיל ה- 60 הציץ מתחת לתריס וביקש להיכנס. היא אמרה לו "לא לא לא, אנחנו סגורים, אל תיכנס!", הוא התחנן "אני רק צריך חלות לשבת! אין לי חלות לשבת!" הוא התכופף וניסה להיכנס ומיד המחבל ירה בו והרג אותו במקום. המשפחה של זרי עוד לא ידעה כלום כיוון שלא היה קשר עם אף אדם מהמרכול, ואף שהרב הבטיח פעמיים הם לא יוכלו להירגע. מיד ר' יעקב ביטון, אביו של חיים, התקשר לאחד אחר שקרוב לרב לשאול את הרב מה יהיה. הרב חזר ואמר "תגיד להם שאין להם מה לדאוג הם יכולים להיות רגועים, היא תצא בשבת ובמוצ"ש תשמעו שהיא יצאה בריאה ושלמה", אחרי ששמעו את הדברים שלוש פעמים באותן מילים, ראו שהם בטוחים בהבטחת הצדיק שבוודאי לא יאונה כל רע, והמשיכו באמירת התהילים ובאמונה ותקווה נכנסו אל תוך השבת. בהמשך המחבל רצה שהיא תביא את כל בני הערובה שברחו למטה. זרי ירדה למטה ועלתה רק עם אחד שטען שהוא היחיד שנמצא למטה. לאמיתו של דבר היו שם 20 אנשים מוחבאים במקפיא. המחבל לא האמין לו והתחיל להתעצבן, הוא פקד עליה לרדת שוב  למטה ולקרוא לכל בני הערובה. מיד עלו עוד מספר אנשים ואיתם ילד בן 3 שהמחבל רצה להורגו. באותו רגע קפץ אחד מבני הערובה על המחבל ולקח ממנו את הנשק, אבל למחבל היה עוד נשק והוא ירה לו בראש, והרג אותו. ומיד יירה גם לכיוון הראש של זרי, היא הרגישה את הירייה עוברת ליד הלחי ובניסי ניסים לא קרה לה כלום. במקביל היה עוד בן ערובה שניסה לברוח למטה והמחבל ירה בו ופגע בלחי ובמשך שלוש שעות אותו אחד גסס עד שנפטר. השם יקום דמם במהרה. אחד מאלו שהתחבאו במקפיא מטה, שלח הודעת סמס לעיתונאי ומסר שהם מתחבאים בתוך המקפיא. כל אותו זמן המחבל הסתכל במסך שהיה דלוק בחנות, והעיתונאי שלא ידע שהמחבל מסתכל בערוץ כתב בכתוביות שיש שבויים שמוחבאים למטה בתוך המקפיא, ובנס באותה דקה המחבל לא התבונן במסך. אחיה של זרי שהוא אחד מהאחראים של החנות, לא היה שם והצליח להיכנס למצלמות של החנות לראות למשטרה את המצב. הם אמרו שיש שני מחבלים איש ואישה, מיד הוא אמר להם זו לא מחבלת זו אחותי היא אחת מבנות הערובה, המחבל פשוט כופף עליה ללכת מפה ולשם לעזור לו. המחבל אמר לה אם עוד פעם אחת את לא עושה מה שאני אומר אני הורג את כולם. היא התחננה אליו "אני אעשה את הכל רק את התינוק אל תהרוג" והוא הקשיב לה ולא הרג את התינוק. ואז הוא ירד איתה למטה ואמר לה אם מוצאים אחד אני הורג אותך במקום, ומיד קרה עוד נס גלוי שאלו שהתחבאו הצטופפו באיזו פינה והוא פשוט לא ראה אותם, עלה למעלה ואמר את יכולה לחיות. רגע לאחר מכן, המחבל התחיל להתפלל וכשהתכופף מיד המשטרה ראתה אותו דרך המצלמות ומיד פרצו אל תוך החנות והרגו אותו. כבר היתה שבת וכל בני הערובה יצאו ובתוכם זרי סיבוני שלא תשכח לעולם את הניסים שהשם עשה לה בזכות הבטחת הצדיק. מיד לאחר השבת התקשרו מהארץ והתבשרו בבשורה הטובה – שהיא בחיים בדיוק כמו שהרב אמר "היא יצאה בריאה ושלמה". ליבנו ולב כל עם ישראל יוצאים לבני משפחות ההרוגים שהשם יקום דמם במהרה ויתקיים הפסוק "ומחה השם דמעה מעל כל פנים".
לאחר הפיגוע בפריז השב"כ בבלגיה מצאו תא טרור גדול שהתכוונו לעשות פיגועים רבים ליהודי אירופה, ראשי הקהילה היהודית בבלגיה הודו לשם ואמרו שכנראה הזכות של מצוות הכנסת אורחים שקיבלו את תלמידי הרב ברלנד אחרי יום הכיפורים, עמדה להם והצילה אותם מגזירת שמד.      


דברי הספד של מורנו הרב שליט"א על הרב שלמה אליעזר שיק זצ"ל (המכונה מוהרא"ש)

הרב שיק שהיה עמוד האש, עמוד האש שהולך לפני מחנה ישראל "וה' הולך לפניהם יומם בעמוד ענן לנחותם הדרך ועמוד האש לילה להאיר להם. לא ימוש עמוד הענן ועמוד האש לילה לפני העם". הרב שיק היה עמוד האש ועמוד הענן. הוא היה המהר"ם שיק. הוא דור חמישי למהר"ם שיק. הוא היה המהר"ם שיק של דורינו, שידע את כל הש"ס בעל פה, את כל הזוהר בעל פה, את כל העץ חיים בעל פה, כל המדרשים בעל פה, לא היה ספר שלא היה מונח על כף ידו. הוא היה הגאון הכי גדול בדור הזה, שכזה גאון לא היה וכזה גאון כבר לא יהיה. הוא זכה להיות עמוד האש ועמוד הענן, שהולכים לפני מחנה ישראל. וזה מה שנאמר "ושלחתי את הצרעה לפניך וגירשה את החיוי ואת הכנעני ואת החיתי". הוא היה עמוד הענן ועמוד האש שגירש את החיוי ואת הכנעני ואת החיתי ואת הגרגשי ואת הפריזי. שכל החיים שלו הוא נלחם בקליפות, והצליח לקרב  מאות אלפי אנשים לה' יתברך, והוציא אותם מיד הסיטרא אחרא. "חיל בלע ויקיאנו מבטנו יורישנו א-ל". הוא היה חיל בלע ויקיאנו. הוא הצליח להוציא מלוע הסיטרא אחרא, מהבטן של הסיטרא אחרא, הוא הצליח להוציא את כל הנשמות שהיא בלעה במשך אלפי שנים. הוא היה השליח של ההשגחה העליונה, להוציא מאות אלפי נשמות מבטן הסיטרא אחרא. הוא היה גם עמוד האש וגם עמוד הענן, שהולכת לפני בני ישראל יומם ולילה. ולכן כתוב שכל מי שהיה בהלוויה של שרה, זכה להאריך ימים. שם חי עד 600, בזכות שהיה בהלוויה של שרה. כשאנחנו הולכים ללוויה של צדיקים, אז זוכים להאריך ימים. "כי יראה חכמים ימותו ולא יראה השחת" .אם אדם מספיד צדיקים, הולך ללוויה של צדיקים, אז הוא לא יראה השחת. אם הוא רואה חכמים ימותו אומר רבינו, אז  הוא יחיה חיי נצח. כמו שם שחי עד 600, וכמו עוג מלך הבשן שחי עוד 403 שנה. מלידת יצחק עד יציאת מצרים זה 400 שנה. יצחק היה בגיל 37 כשנפטר שרה, נשאר לנו 363 ועוד 40. אז בזכות כל מי שמספיד צדיקים, כל מי שהולך ללוויה של צדיקים, יכול לחיות כמו עוג מלך הבשן, עוד 403 שנה. ושם חי עד גיל 600, שם היה בגיל 527 כששרה נפטרה, 402 מבוגר משרה, והוא זכה בזכות שהיה בלוויה של שרה, אפילו שהיה הבן של נח, אפילו שהיה צדיק הדור, אבל הוא זכה להיות בלוויה של שרה, שהיא היתה הצדיקה האמיתית, שזה 10 דורות משם. אפילו ששם היה כבר 527, הוא היה צריך את הזכויות של שרה כדי להאריך ימים ושנים עד גיל 600. הזכויות של הרב שיק, זה זכויות כאלה שיעמדו לכל הדורות, לכל אלה שזכו להתקרב בזכותו, ולהכיר את ה' בזכותו, לראות את ה' פנים בפנים בזכותו! "ויאמינו בה' ובמשה עבדו", ששמו זה אליעזר שלמה. הוא היה הרא"ש, ראש בני ישראל. הוא היה ראש בני ישראל. הוא זכה להיות הראש של בני ישראל, ולהגיע לכזו גאוניות, ששום אדם בדור הזה לא זכה להגיע אליה בצדקות, כמו שכתוב על ר' אלעזר בן ר' שמעון, שזכה להגיע לכזה צדקות, שבשעה שהוא נפטר ר' אלעזר בן ר' שמעון, ואשתו הניחה אותו בעלייה, ואנשים היו באים לדין תורה, והוא היה ממשיך לדבר. הצדיקים חיים! אסור להגיד שצדיקים נפטרו! צדיקים חיים! הרב'ה אמר "איך וויל שוין גאר דאס העמדיל אויס טאן". כשהצדיק מגיע לכל השלימויות שלו, אז הוא פושט את הכתונת שלו, אבל הוא ממשיך לחיות. אסור להגיד שר' אליעזר שלמה בן מנחם זאב נפטר! אסור להגיד כזה דבר! הצדיק חי ביננו! הוא ממשיך לחיות! אנחנו חיים בזכותו! "ולא יראה השחת כי יראה חכמים ימותו", אם אנחנו הולכים ללוויה של צדיק, אז הוא לא יראה את השחת. אז בלע המוות לנצח. הצדיק הוא חי! הצדיק לא נפטר! אין כזה דבר שהצדיק נפטר! הוא רק פושט את הכתונת שלו הוא כבר הגיע לכאלו שלימויות שעכשיו הוא פושט את הכתונת שלו. כי כבר כל הגוף היה כמו כתונת. וזה כתוב, דבורה הנביאה שהיתה שופטה את ישראל. שאפילו שהיה פנחס בן אלעזר, אבל דבורה היתה צדקת הדור. ששואל התנא דבי אליהו בפרק ט', איך יתכן שכולם עוזבים את פנחס בן אלעזר בן אהרן הכהן, והולכים ורוצים רק את דבורה, וכל ישראל עולים לדבורה ועוזבים את פנחס בן אלעזר? אז אומר התנד"א בפרק ט', שדבורה כל מעשיה, כל תנועותיה, כל מחשבותיה, היה רק לשם שמים. לא היה לה שום תנועה שזה לא היה לשם שמים. כמו שכתוב אצל יעל הלכה בלאט, הלכה עם שם מב'. "תבורך מנשים יעל מנשים באהל תבורך" שהיא זכתה להיות יותר משרה רבקה רחל ולאה. אומר התוספות הרא"ש כי מסרה את  הנפש ממש. כי סיסרא יכל בשניה אחת להתעורר ולחנוק אותה, כמו שאבנר חנק את יואב, אחרי שיואב דקר אותו בדופן החמישית בצלע החמישית, אז הצליח אבנר לתפוס את יואב ולחנוק אותו. וזה שקראנו בהפטרה בויחי "וגם תזכור את אשר עשה לשני שרי צבאות ישראל לעמשא בן יתר ולאבנר בן נר אשר שם דמי מלחמה בשלום בחגורתו אשר במתניו ובנעלו אשר ברגליו", כי העבודה של האדם זה להלביש לשכינה את הנעליים. חנוך תופר מנעלים היה, והיה אומר על כל  תפירה ותפירה ברוך שם כבוד מלכותו לעולם ועד. העבודה זה להגיד על כל תפירה על כל נקודה - זה הרב שיק, שכל נקודה, כל תנועה, היתה עם ייחודים הוא זכה שכל תנועה שלו, כל דיבור שלו, זה היה עם ייחודים נוראים. וזה העבודה של חנוך, שנכנס עם הגוף לגן עדן. שכל תנועה שלו, כל תפירה, זה היה הכל ייחודים נוראים, ולכן היה אומר ברוך שם כבוד מלכותו לעולם ועד, שזה צועקים ביום הכיפורים. כי אצל חנוך כל יום היה כמו יום הכיפורים. וזה הרב שיק! שכל יום ויום היה אצלו כמו יום כיפור. הוא היה יכול למחול את העוונות. כתוב גדעון - גד עון. הוא היה יכול למחול את עוונות ישראל. היה לו כח עם הייחודים שלו, עם התורות שלו, עם האהבת ישראל שלו, שכזו אהבת ישראל לא ראו מזמן בריאת העולם! כזו אהבת ישראל שראו אצל הרב שיק, קוראים את המכתבים שלו רצופי אהבה, "תוכו רצוף אהבה מבנות ירושלים", רואים כזו אהבה שלא רואים אצל אף  אדם בעולם, כזו אהבה, שזה היה המדרגה של יואב, שיואב זכה להגיע כי ביתו היה הפקר כמדבר, וזה הרב שיק, שהיה אצלו הכל הפקר כמדבר. הוא הפקיר את עצמו לגמרי למען עם ישראל, למען כל ילד וילד, למען כל יהודי ויהודי, ולכן הוא זכה להגיד כהם וכהם מאה פעמים. לקחת את המספר 2 ולהכפיל אותו 100 פעמים. כשמכפילים אותו בעשר אז זה אלף, כשמכפילים אותו בעשרים זה מיליון, בשלושים זה מיליארד, 40 זה כבר  אלף  מיליארד, 50 זה כבר מיליון מיליארד, 60 כבר מגיעים לטריליון, 70 כבר מגיעים לאלף טריליון, 80 מגיעים למיליון טריליון, 90 למיליארד , 100 מגיעים לאלף מיליארד טריליון, זה כבר מספר אגדתי, שאדם יחיה טריליונים שנה, הוא לא יכול לספור את המספר הזה, וזה היה הרב שיק, שהוא הגיע למה שאומר רש"י בפרק כד' פסוק ג' כהם וכהם מאה פעמים, שיואב הוא יכול מאה פעמים, והוא מכפיל את הכל במאה פעמים אלף פעמים. הברכות  של  הרב שיק, היו כולם מתקיימות, כל מילה שלו היתה עם ייחודים נוראים, כמו יעל שכל תנועה שלה היה עם ייחודים, וזה "ותשקף אם סיסרא בעד החלון ותייבב בעד האשנב", שהגיעה למדרגות שהיא ראתה את יעל, היה לה אשנב כזה, משקפת שהיא ראתה את יעל, ואז היא התחילה לעשות כישופים שיעל תיפול, והיתד תינעץ בה. אבל יעל הלכה עם השם המפורש, עם ייחודים. וזה היה הרב שיק, שכל תנועה שלו, וכל מילה שלו, וכל מחשבה שלו, היה עם ייחודים נוראים. הוא כבר נהפך למלאך ה', והוא לא נפטר! הוא לא מת! הוא נמצא בינינו! הוא חי וקיים! אסור לחשוב שהוא נפטר! אין דבר כזה שהוא נפטר! והזכויות שלו עומדות לנו ולזרעינו ולכל עם ישראל עד עולם עד שנראה בנין בית מקדשינו והגאולה השלימה במהרה בימינו אמן.

לנשום את האוויר של הצדיק
הרב משה, בנו של הרב שיק זצ"ל, התקשר למורנו הרב שליט"א כשאביו היה בבית חולים במצב קריטי. הרב חיזק אותו מאוד ואמר "אני ואבא חברים בלב ונפש 42 שנה משנת תשל"ג", ואמר "נגיד עליו 3 פעמים תיקון הכללי לקרוע את הגזר דין".
היו שתי פגישות ידועות בין מורנו הרב שליט"א והרב שיק זצ"ל, ולא כולם יודעים על פגישות נוספות שהתקיים ביניהם. אדם מבוגר התקשר לקו המידע וסיפר שלפני 37 שנה מוהרא"ש היה בישיבה שובו בנים בבני ברק והסתובב שם למשך שבועיים, עוד סיפר שפעם כשהרב היה בארה"ב ומוהרא"ש חיפש אותו, ובסוף מצא אותו באחד מבתי הכנסיות ישן, ר' שמואל דוד יונגרייס זצ"ל סיפר איך הרב שיק ניגש אל הרב ושם את פניו צמוד לפנים של הרב ונשם עמוק את הנשימות של הרב והלך.
כבר הזכרנו הרבה בעלונים קודמים איך שכל צדיק אמתי במשך כל הדורות היה נרדף על ידי הסיטרא אחרא, וזה אחד מהסימנים שהוא מיחידי הדורות. אז גם הרב שיק היה נרדף כל חייו ולמשך כמה זמן לא יכול להיכנס לארץ מפחד שיעצרו אותו המשטרה. אז פעם באומן הוא הגיע לרב לבקש ברכה ועזרה בנושא, כשנכנס לביתו של הרב, כל העומדים ראו את האהבה שביניהם, כשנפלו אחד על צווארו של השני ולמשך כמה זמן עמדו שמה בחיבוק ידיים. לאחר מכן הרב חיזק אותו להתפלל בקלוויז הגדול באומן ואמר שהוא יגן עליו מכל החולקים. גם אמר שהוא יכול לבוא לארץ בלי פחד והכל יסתדר לו.
לפני כשנתיים כשהרב התחיל לקבל על עצמו ביזיונות ודברו עליו בכל התקשורת, אדם חשוב שרצה לשמוע דעת מוהרא"ש בנושא סיפר למוהרא"ש מה שאומרים על הרב. הרב שיק שהיה בקי בכל התורה כולה, לא הזדעזע מהדברים, ומיד ציטט את מדרש תלפיות אות א' ענף אותות משיח ואמר, מה אתם רוצים? גם על משיח יגידו כאלה דברים. ולרב שיש לו נשמת דוד המלך אין פלא שככה מעלילים עליו.
ובאמת כבר פרסמו 4 חודשים לפני כן איך הרב שיק הכין את תלמידיו ואמר "יזהרו בכבודו של הר' ברלנד, הוא בדור הזה כמו דוד המלך. יהיה סביבו הרבה מחלוקות ודברים הנראים מוזרים, אבל הכל עניינים גדולים לזירוז הגאולה. ומי שילגלג יכול להיענש, כי הקב"ה תובע עלבונם של צדיקים. גם רבנו עשה דברים של קטנות כי ראה שיש קטרוג עליו להגיע לארץ ישראל ואמר שהיה חייב לעשות דברים אלו לרדת לקטנות כי ראה שיש קטרוג עליו להגיע לארץ ישראל, ובזכות דברים אלה הבעל-דבר לא יכל לקטרג עליו וזכה אחרי זה להגיע מקטנות דקטנות לגדלות דגדלות, ומחו"ל לא"י. וכשהגיע לאיסטנבול מי שביזה את רבנו נענש ומת, שאלו את רבנו הרי כתוב ”ענוש לצדיק לא טוב“ א"ל רבנו: מגלגלים חובה ע"י חייב (עיין שבחי הר"ן כט).
ובאמת הרב שיק כתב בספרו "פעולת הצדיק" קצת גילויים מ- "מגלית סתרים" של רבינו שהיה לו ושם בדף תק"ד כותב "אחר חלק שני ממגלית סתרים נכתב כך: "בתחילה תהיה על משיח מחלקת גדולה, ויאמרו: 'זהו משיח?' וכו'... כלל הדברים: אע"פ שעבר מה שעבר מהגלות קרוב לאלפים שנה, ואנו מצפים בכל יום שיבוא – אעפ"כ אם יתמהמה, אחכה לו! בוא יבוא לא יאחר, אע"פ שכלו כל הקיצים, בוא יבוא בודאי! ויהיה יפה ונאה מאד. אשרי הזוכה לזה, שיתחזק באמונה שלמה אז, כי יהיו ניסיונות גדולים!..." עד כאן סיום המגילת סתרים חלק שני." עד כאן גילה הרב שיק. ובמדרש תלפיות הנ"ל כתוב שההסתרה תהיה כל כך גדולה שהקב"ה בעצמו צריך להעיד עליו שהוא צדיק, כמו שהיה אצל דוד המלך כמובא בגמרא שבת דף ל שרק כשהכניסו את ארון הברית לקודש הקדשים ושערים לא נפתחו עד שהזכירו את שם דוד אז כולם ראו את הגדולה של דוד.   
וכשהגיע כמה בחורים משובו בנים ליבניאל בפעם האחרונה בעת שהרב שיק היה ושאלוהו מה הוא אומר על הרב שהוא בגלות, מיד הרב שיק אמר בחיבה גדולה "ר' לייזר ר' לייזר" ואמר "הוא בשליחות משמים וכשהוא יגמור את השליחות הוא יחזור לארץ ישראל".

הרב שלום צדוק שליט"א
הרב שלום צדוק שליט"א מרא דאתרא של ישוב בני עייש ואריאל סיפר שהוא זוכר את הרב כשעוד היה בחור צעיר בישיבת כפר חסידים כשהעלה אותו הרב אליהו לופיאן לדבר שיחת מוסר והיה עומד לצידו, שכבר אז הוא דיבר על גאולה ואמר "הדור הזה הוא הדור האחרון לשעבוד וראשון לגאולה". ואמר הרב שלום צדוק שהרב אמר את זה בכל כך אמיתיות, שזה נחקק בזכרונו שנים עד היום הזה וכבר בתור בחור הרב היה חידוש ונואם בחסד עליון.
לפני כשנה הרב שלום צדוק דיבר בקו המידע על העלילות שמשטרת ישראל מעלילים על מורנו הרב שליט"א, וזה לשונו:
אני לא מאמין שום דבר! זה סתם הוצאת דיבה, רדיפה, כמו שהיו פעם גזירות קשות נגד התורה, גם כאן, "גדולה שנאה ששונאים עמי הארץ את תלמידי חכמים יותר ממה שאומות העולם שונאים את ישראל" רואים את זה במציאות! ה' ישמור! קשה להבין איך מסוגלים להתנהג ככה עם בני תורה! מה קרה?! זה מרוב קנאה ושנאה, כי ראים את ההצלחה שלו והחזרת בתשובה שהוא עושה "ובאו האובדים מארץ אשור והנדחים מארץ מצרים וישתחוו לה'" רואים את החזרה בתשובה שלהם וזה מוציא להם את העיניים! תמיד עושים את הכל כדי לעצור את זה, אבל זה לא יעזור להם! לא יעזור להם שום דבר! גם הם יחזרו בתשובה!! ואם הם גוזרים גזירות אז הגזירות שלהם יחזרו עליהם (וזה רואים היום בחוש) "חרבם תבוא בליבם"! זה מה שיהיה בסוף! ואחר כך הם יחזרו בתשובה, כן! 


האדמו"ר מלעלוב ארה"ב שליט"א
מערכת הגליון "זכרו תורת משה" לעלוב מספרים לנו, כי האדמו"ר שליט"א מעריץ את הרב שליט"א בכל נימי נפשו, מתבטא עליו בהערצה ללא גבולות, ומעת לעת האדמו"ר מבקש ממשמשיו שיספרו לו מהנעשה ונשמע אצל הרב. כך לפני כשנתיים כשמורנו הרב התחיל את גלותו, נסע האדמו"ר להתפלל בכותל המערבי, ושם פגש את תלמידי הרב, והאדמו"ר אמר להם בלהט ובהתלהבות:
"[אנו] זוכרים אותו משנים קדמוניות, איך שניהל ישיבה ביד רמה וקירב עשרות אלפים לתשובה, ולכן אינו פלא שהסטרא אחרא נלחמת בו, ומעלילים עליו עלילות שווא. הוא העלה בחורים משאול תחתיות 'מאשפות ירים אביון להושיבי עם נדיבים נדיבי עמו' ועשה מהם דארהויבענע אידן (תרגום: אנשים מורמים מעם) תורה יראת שמים תורה ועבודת חסדים".
הוסיף האדמו"ר ואמר: "זכורני בשנים קדמוניות ראיתי את הרב ברלנד בכותל המערבי איך שניגש באימה ובהתרוממות ונישק את אבני הכותל. תפילת מנחה פשוטה נראתה אצלו באש קודש וחיות בקדושה".
"זה מעשה היצר וואס האט זיך פאלייגט אויף אים (תרגום: שלקח על עצמו לעשות מלחמה ברב), ולא יכולים להבליג ולשתוק וצריכים להרעיש ולהפוך עולמות, שילכו כדרך יעקב אבינו בג' אופנים דורון תפילה ומלחמה, היינו בתפילה שיהודים יתפללו עליו ועל כל ישראל, דורון ומלחמה, לנסות בטוב ואם לא יועיל לילך במחאות והפגנות".
והוא הביע תפילתו ותקוותו וסיים "הקב"ה יעזור שישוב בשלום לארה"ק מתוך שמחה ושלוות הנפש, שיוכל להשפיע הלאה להרמת קרן התורה".

       
תפילה של הרב לחודש אדר תשע"ה

בס"ד לש"מ לש"ב
אֲדָר רָאשֵׁי תֵּבוֹת רֵישָׁא דְּלֹא אִתְיַדַע. כִּי בַּאֲדָר עוֹלִין לְשַׁעַר הַחֲמִשִּׁים רֵישָׁא דְּלֹא אִתְיַדַע וְעוֹקְרִים אֶת קְלִיפַּת הָמָן בְּשָׁרְשָׁהּ עַל יְדֵי יִּיחוּד רָחֵל וְלֵאָה, כִּי אֶסְתֵּר וּמָרְדְּכַי הָיוּ הַיִּיחוּד שֶׁל רָחֵל וְלֵאָה, כְּמוֹ שֶׁנֶּאֱמַר "וַתָּמָת רָחֵל בְּדֶרֶךְ אֶפְרָתָה" אֶפְרָת סוֹד מָשִׁיחַ בֶּן דָּוִד שֶׁנִּקְרָא אֶפְרָתִי שֶׁבָּא מִלֵּאָה, וְיִּיחוּד רָחֵל וְלֵאָה =274 = מָרְדְּכַי 274, = עֵדֶר =274 סוֹד מִגְדַּל עֵדֶר, כְּמוֹ שֶׁנֶּאֱמַר "וַיִּסַּע יִשְׂרָאֵל וַיֵּט אָהֳלֹה מֵהָלְאָה לְמִגְדַּל עֵדֶר" אוֹמֵר הַתַּרְגּוּם יְהוֹנָתָן מִגְדַּל עֵדֶר = מִשָּׁם יוֹפִיעַ מָשִׁיחַ בֶּן דָוִד, שֶׁזֶּה סוֹד "חַיִּים שָׁאַל מִמְּךָ נָתַתָּה לּוֹ" כִּי מָשִׁיחַ בֶּן דָּוִד סוֹד הַחַיִּים הַנִּצְחִיִּים הַנִּמְשָׁכִין מִנוּקְבָא דְפַּרְדַשְׁקָא שֶׁמִּצַּד יְמִין רוּחַ שֶׁל תְּחִיַּת הַמֵּתִים וּמִצַּד שֵׁנִי רוּחַ שֶׁל מָשִׁיחַ בֶּן דָּוִיד, כְּמוֹ שֶׁנֶּאֱמַר "וְנָחָה עָלָיו רוּחַ ה' רוּחַ חָכְמָה 73 וּבִינָה 73 רוּחַ עֵצָה 165 וּגְבוּרָה 222 רוּחַ דַּעַת 474 וְיִרְאַת 617 ה'" 26 =1650, שֶׁזֶּה סוֹד "וַתְּהִי 421 אֶסְתֵּר נוֹשֵׂאת 757 חֵן 58 בְּעֵינֵי 142 כָּל 50 רוֹאֶיהָ" 222 = 1650, שֶׁזֶּה סוֹד "יְהוּדָה אַתָּה יוֹדוּךָ אַחֶיךָ" "וְהָיוּ לַאֲחָדִים בְּיָדֶךָ" כִּי מָרְדְּכַי נִקְרָא 'מָרְדְּכַי הַיְּהוּדִי' 'אִישׁ יְמִינִי' שֶׁהוּא כָּלוּל מִיהוּדָה וּבִנְיָמִין, שֶׁזֶּה הִתְכַּלְלוּת מָשִׁיחַ בֶּן דָּוִיד מָשִׁיחַ בֶּן יוֹסֵף וְהָיוּ לַאֲחָדִים בְּיָדֶךָ, כִּי מָשִׁיחַ בֶּן יוֹסֵף יִלְחֹם אֶת מִלְחֲמוֹת ה' כְּמוֹ מַתִּתְיָהוּ 861 כֹּהֵן גָּדוֹל, סוֹד רֹאשׁ 501 הַשָּׁנָה 360 =861, שֶׁזֶּה סוֹד מִלְחֲמוֹתָיו שֶׁל מָשִׁיחַ בֶּן יוֹסֵף, אֲבָל מָשִׁיחַ בֶּן דָּוִיד יִפְעֹל הַכֹּל רַק עַל יְדֵי תְּפִילָה, כְּמוֹ מָרְדְּכַי שֶׁהִתְפַּלֵּל שְׁלֹשָׁה יָמִים לְלֹא אֲכִילָה וְשֵׁינָה וְהִמְתִּיק אֶת כָּל הַגְזֵירוֹת וְעָלָה לְשַׁעַר הַנ' וְעָקַר אֶת הָמָן מִשָּׁרְשׁוֹ, שֶׁעַל זֶה רָמְזָה חַנָּה שֶׁהָיְתָה שֵׁם סַ"ג וְאֶלְקָנָה שֵׁם קפ"ד = יוד הי יוד הי ויו יוד הי ויו הי.
כִּי מַתִּתְיָהוּ שֶׁנִּלְחַם מִלְחֲמוֹת ה' שֶׁהָיָה מָשִׁיחַ בֶּן יוֹסֵף, גִמַטְרִיָא רַבֵּינוּ 258 נַחְמָן 148 בֶּן 52 שִׂמְחָה 353 שֶׁגִלִיּתָ לוֹ אֶת שַׁעַר הַנ' 50 =861, גִמַטְרִיָא מַתִּתְיָהוּ 861, גִמַטְרִיָא רֹאשׁ 501 הַשָׁנָה 360 =861.
כִּי חוֹדֶשׁ אֲדָר שֶׁבּוֹ נִשְׁלַם בַּיִת שֵׁנִי בְּג' אֲדָר, כְּמוֹ שֶׁכָּתוּב בְּעֶזְרָא ו' ט"ו "וְשֵׁיצִיא בַּיְתָה דְנָה עַד יוֹם תְּלָתָה לִירַח אֲדָר דִּי הִיא שְׁנַת שֵׁת לְמַלְכוּת דָּרְיָוֶשׁ מַלְכָּא" כִּי חוֹדֶשׁ אֲדָר מְסוּגָל לְבִנְיַן בֵּית הַמִּקְדָּשׁ כִּי בּוֹ מַכְרִיתִים וְעוֹקְרִים מִן הַשֹּׁרֶשׁ אֶת קְלִיפַּת הָמָן לְדוֹרוֹת עוֹלָם. כִּי חוֹדֶשׁ אֲדָר הֲכָנָה לְפֶסַח כְּמוֹ שֶׁאָמַר רַבֵּינוּ 'שֶׁעַכְשָׁיו כָּל הַהַתְחָלוֹת מַתְחִילוֹת מִפּוּרִים' וּכְפִי הַפּוּרִים כָּכָה זוֹכִין לְפֶסַח, כִּי פּוּרִים אָסוּר לִישֹׁן כְּמוֹ רֹאשׁ הַשָׁנָה, שֶׁנֶּאֱמַר עָלָיו 'וְשִׁלְּחוּ מָנוֹת אִישׁ לְרֵעֵהוּ' כִּי פּוּרִים סוֹד רֹאשׁ הַשָּׁנָה וְיוֹם הַכִּפּוּרִים, כְּמוֹ שֶׁנֶּאֱמַר בְּתִקּוּנֵי זוֹהַר דַּף נח: שֶׁלְּעָתִיד לָבוֹא יָאִיר יוֹם כִּפּוּר כְּמוֹ בְּפוּרִים, כִּי בְּפוּרִים עַל יְדֵי תְּשׁוּבָה מֵאַהֲבָה נִמְחָלִים כָּל הָעֲוֹנוֹת, כִּי פּוּרִים אָז מִתְגַּלֶּה שַׁעַר הַחֲמִשִּׁים סוֹד הַיּוֹבֵל הַגָּדוֹל שֶׁבּוֹ כּוּלָם יוֹצְאִים לְחֵרוּת, שֶׁאָז בְּפוּרִים מַלְכוּת עוֹלָה לְרֵישָׁא דְּלֹא אִתְיַדַע רָאשֵׁי תֵּיבוֹת אֲדָר, וְאָז מִתְאַחֲדִים מָשִׁיחַ בֶּן יוֹסֵף עִם מָשִׁיחַ בֶּן דָּוִיד, סוֹד יִּיחוּד רָחֵל וְלֵאָה גִמַטְרִיָא מָרְדְּכַי.
וְאָז בְּפוּרִים זוֹכִין לִתְשׁוּבָה אֲמִתִּית מִתּוֹךְ שִׂמְחָה שֶׁנִּמְשֶׁכֶת מִשַּׁעַר הַחֲמִשִּׁים, שֶׁעַל יָדָהּ עוֹלִין לְאַיִן, לְכֶתֶר דְּרֵישָׁא דְּלֹא אִתְיַדַע, שֶׁזֶּה הַמָּקוֹר הָאַמִיתִּי לִתְשׁוּבָה כְּשֶׁיִּתְגַּלֶּה לְבֶן אָדָם שַׁעַר הַנ', שֶׁמִּתְגַּלֶּה אַךְ וְרַק בְּחוֹדֶשׁ אֲדָר בְּפוּרִים שֶׁאָז זוֹכִין לִהְיוֹת כְּמוֹ אָדָם וְחַוָּה לִפְנֵי הַחֵטְא, וְאָז מַחֲזִירִין לְכָל אֶחָד אֶת הַשׁ"ע רִבּוֹא אוֹרוֹת שֶׁנִּלְקְחוּ מֵחַוָּה, וְלָכֵן קוֹרִין אָז אֶת מַעֲשֵׂה הַמְּגִלָּה סוֹד שׁ"ע נְהוֹרִין שֶׁנִּמְשָׁכִין מִשֵּׁם מַ"ה יוד הא ואו הא.
כִּי בְּפוּרִים אָדָם נֶהְפַּךְ לְפֵרוּרִין, וּבְמָקוֹם שֶׁבַּעֲלֵי תְּשׁוּבָה עוֹמְדִין אֵין צַדִּיקִים גְּמוּרִים יְכוֹלִין לַעֲמוֹד, בְּסוֹד "נִרְדִּי נָתַן רֵיחוֹ" שֶׁנֶּאֱמַר אַחֲרֵי חֵטְא הָעֵגֶל כְּשֶׁחָזְרוּ בִּתְשׁוּבָה, כְּמוֹ שֶׁנֶּאֱמַר "וַיָּשֶׁת אֶל הַמִּדְבָּר פָּנָיו" אוֹמֵר רַשִׁ"י 'כְּתַרְגּוּמוֹ לָקֳבֵל עֶגְלָא אַפּוֹהִי', וְאָז אָמַר לוֹ ה' "כִּנְחָלִים נִטָּיוּ כְּגַנֹּת עֲלֵי נָהָר כַּאֲהָלִים נָטַע ה' כַּאֲרָזִים עֲלֵי מָיִם" שֶׁרַק אָז הִתְחִילָה הַבְּחִירָה, וְרַק מֵאַחֲרֵי חֵטְא הָעֵגֶל מַתְחִיל שְׂכַר וָעֹנֶשׁ, וְלִפְנֵי זֶה הָיוּ נְקִיִּים מַמָּשׁ בִּבְחִינַת אֱלֹקִים, כְּמוֹ שֶׁנֶּאֱמַר "אַנִי אָמַרְתִּי אֱלֹקִים אַתֶּם וּבְנֵי עֶלְיוֹן כֻּלְּכֶם" וְאָז לֹא הָיָה שַׁיָיךְ שׁוּם עִנְיַן שֶׁל תְּשׁוּבָה, וְלֹא עִנְיַן שֶׁל יוֹם כִּפּוּרִים, אֲבָל אַחֲרֵי חֵטְא הָעֵגֶל שֶׁזָּכוּ לִתְשׁוּבָה מֵאַהֲבָה זָכוּ לְיוֹם הַכִּפּוּרִים, וְכַעֲבוֹר 960 שָׁנָה זָכוּ לְקַבֵּל אֶת הַתּוֹרָה מֵחָדָשׁ בְּאַהֲבָה, סוֹד "קִיְּמוּ וְקִבְּלוּ" סוֹד הַפּוּרִים.


תפילה לעני לפורים
כל מי שטעם את טעם התפילות של הרב "תפילה לעני" פעם אחת בחייו, בוודאי הרגיש התייחסות שונה בתכלית למועדי השנה עד שאי-אפשר כלל להיכנס לחג בלי לומר את התפילה. היה צדיק אחד שכשגילה את התפילות של הרב לפורים, התלהב כל כך ואמר את כל התפילה מהתחלה עד הסוף שוב ושוב, עד מוצאי פורים, ואמר שע"י התפילות האלו הוא הגיע ל-"עד דלא ידע" ממש ל- "רישא דלא אתידע", התפילות האלו הן לא מהעולם הזה בכלל, הן מגיעות ממקום גבוה מאוד.
ניתן להזמין את ספרי התפילות בבודדים במחיר מוזל או בכמויות להפצה לזכות את הרבים. משלוחים לכל רחבי הארץ. להזמנות: 052-587-4186 או 054-852-0249.


תפילה על הצדיק
הצדיק, אף שסובל מכל עוונות העם כמו שכתוב "וְהוּא מְחֹלָל מִפְּשָׁעֵנוּ מְדֻכָּא מֵעֲוֹנֹתֵינוּ", עדיין הוא כולו אין סוף רחמנות על עם ישראל, והוא דואג ומתפלל על כל אחד ואחד בפרטיות ובכלליות. מגיעים אליו מכל רחבי העולם, כל סוגי יהודים ואף גויים לקבל את ברכתו, ויש לו אוזן קשבת לכל אחד ואחד ומרגיש את הצער והכאב של כל אחד ואחד. ידוע מה שנוהג הרב הרבה פעמים לכתוב תפילות פרטיות לכל אחד ואחד כשמגיעים אליו עם בקשה לישועה. הפעם הגיע אליו אחד מאנ"ש שאחרי שהרב כתב לו תפילה לעצמו הוא שואל את הרב "מה הרב רוצה שאני אתפלל עליו, מה הרב צריך?" הרב ענה לו "בריאות ושאני אחזור לארץ" ותוך כדי הרב כתב לו תפילה גם לזה. והנה התפילה: 

לש"מ לש"ב ע"ו בר"ה
פעם ביום
רִבּוֹנוֹ שֶׁל עוֹלָם כֹּל יָכוֹל זַכֵּה 32 אֶת 401 הָרַב 207 לַחֲזוֹר 251 לָאָרֶץ 321 = [1212], כְּהֶרֶף 305 עַיִן 130 = 435, עִם מְשִׁיחָא 359 בֶּן 52 דָּוִיד 24 = 435, בִּ־יְרוּשָׁלַיִם 586, עִיר 280 הַקּוֹדֶשׁ 415 אָנָּא ה' 26 = 721, תְּקַע בְּשׁוֹפָר = 586 גָּדוֹל לְחֵרוּתֵינוּ, וְזַכֵּה אוֹתָנוּ לַחֲזוֹר בִּתְשׁוּבָה 713 שְׁלֵמָה וּבִזְכוּת זֶה אָז 8 = 721 [יָשִׁיר] מֹשֶׁה וּבְנֵי יִשְׂרָאֵל וְנִזְכֶּה לְכָל הַשִּׁירִים שֶׁבָּעוֹלָם. 



לע"נ
ר' אברהם בן סלמן ופרחה מועלם
נפטר ט' אדר תשס"ב
ת.נ.צ.ב.ה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה