כנישתא חדא - האתר הרשמי - מהנעשה בעולמו של הרב אליעזר ברלנד שליט"א Rav Eliezer Berland Shlit"a

כנישתא חדא - האתר הרשמי מהנעשה בעולמו של הרב אליעזר ברלנד שליט"א - דיווחים שוטפים 24 שעות, חדשות, תמונות, וידאו, שיעורים, שידורים חיים, סיפורים, ועוד

יום חמישי, 10 ביולי 2014

עלון כנישתא חדא - גליון 34 תמוז תשע"ד

הרב אליעזר ברלנד

הרב אליעזר ברלנד

הרב אליעזר ברלנד

הרב אליעזר ברלנד



בס"ד בר"ה
גליון 34 תמוז תשע"ד

שלושת החטופים הקדושים
דברי מורנו הרב שליט"א על החטופים מיום חמישי כ"א סיון
"שלושת החטופים, ניצוצות של אברהם יצחק ויעקב, עיבורים של שבעת הרועים וארבעת האימהות, שהם באו להציל את עם ישראל ולבטל את כל הגזרות הנוראות, כי אחרי שעם ישראל מתדרדר מרגע לרגע משנייה לשנייה, ואף אחד לא יכול לעצור את ההתדרדרות הזאת, אנשים כבר לא רוצים להתדרדר. אנשים כבר רוצים להתאושש מההתדרדרויות הנוראיות שהם נופלים, אז הם לקחו על עצמם להיות הנציגים של ה' יתברך, להיות הנציגים של עם ישראל לפני כסא הכבוד, להמתיק עכשיו את כל הגזרות מעלינו ובפרט את השואה הרוחנית שירדה על עמינו ובפרט בארץ ישראל, וכל מה שהם מבקשים מאתנו עכשיו זה להתעורר, ולהתעורר, ללכת בכל יום למקווה, להתעורר, להתעורר, לשמור שבת, לא לדבר לשון הרע, לבטל שנאת חינם. בית המקדש ייבנה על ידי אהבת חינם - עכשיו זה הרגע שכל עם ישראל מתאחד, כל עם ישראל, לכל פלגיו, וכל כיתותיו, כולם מתאחדים עכשיו לגוף אחד כמו שכתוב במתן תורה "כאיש אחד בלב אחד", ועל המצרים כתוב "והנה מצרים נוסע אחריהם בלב אחד כאיש אחד", האחדות של המצרים ושל שאר העמים זה רק משנאת ישראל, אבל עם ישראל זה איש אחד, ואם הציפורן של הרגל כואבת אז הלב כואב והמוח כואב וכל הרמ"ח אברים ושס"ה גידים כואבים, עם ישראל, אם יש יהודי אחד בקצה העולם שהוא סובל אז כל עם ישראל מרגיש את זה, העם הזה זה איש אחד בגוף אחד בלב אחד, ולכן כולם עכשיו מתאחדים, כל עם ישראל מתאחדים עכשיו ומקבלים על עצמם מחר (יום שישי) לצום מ4:20 בבוקר עד 18:50 שעה לפני השקיעה, כל עם ישראל בלי יוצא מהכלל. אנחנו מאמינים שבכוח הצום הזה אנחנו כבר נראה אותם איתנו יחד עם משיח בן דוד, משיח בן יוסף, ואליהו הנביא. עכשיו כל אחד יקבל עליו קבלות בלי יוצא מהכלל, עם ישראל זה איש אחד בלב אחד, גוף אחד, וברגע שהאצבע כואבת אז כל הגוף כואב, אם שן כואבת אז כל הגוף כואב, והם לקחו על עצמם את המשימה הזאת לעורר את כולנו בתשובה, גדולים וקטנים, נשים וגברים, כולם בלי יוצא מהכלל, מזקן ועד מעולל ועד יונק, כולם חייבים לקחת על עצמם את הצום הזה, ובעז"ה נראה אותם ונעשה ביחד כולנו סעודת הודיה עם משיח בן דוד משיח בן יוסף ואליהו הנביא." עכ"ל.

דברי הרב על הצום פורסמו באותו יום בהרבה כלי תקשורת ומערכת קו המידע הפעילה חייגן מיוחד ל- 8000 איש שקשורים לרב מכל רחבי הארץ ששמעו את ההקלטה שהרב מבקש שכולם יצומו והדבר עשה רעש  והתעוררות גדולה ובכל העולם אלפי אנשים נשים ילדים וילדות קיבלו בתמימות את דברי הצדיק וצמו ביום שישי. אנחנו קבלנו תגובות מאנשים שאחרי ששמעו את השיחה של הרב לצום ולהתעורר בתשובה, שמשפחות שלמות לא דתיות קבלו על עצמן לצום ולהתחזק בשמירת התורה והמצוות. ובוודאי שהדברים עשו רעש גדול בעולמות עליונים והמתקה בשמים.
כמו כן הרב אמר שיש לכל אחד לכוון בברכת "שהכל נהיה בדברו" וע"י זה ימצאו את החטופים, והביא מזה רמז שכתוב במשנה (ברכות ו, ב) "על כולם אם אמר שהכל יצא" זאת אומרת שאפשר להוציא כולם מהחטיפה בברכת שהכל בכוונה, ואמר לא לסמוך כלל על כוחות הביטחון רק על ה' יתברך. והרב למד שם עם אחד התלמידים וביקש להוציא ספר מהר"י מיגאש והרב אמר בזכות מהר"י מיגאש הוא יגלה לנו איפה הבחורים נמצאים, ואחר כך אמר שאם יביא לו מפה של אזור חברון והוא יגלה לו איפה בדיוק הם נמצאים, הוא לא השיג מפה אבל מזה ידעו בבירור שהם נמצאים באזור חברון.
מי שקורא את דברי הרב הנ"ל על החטופים וודאי רואה שזה דברי הספד, ומעניין שהרב אמר את זה כבר עשרה ימים לפני שהתברר שהם נהרגו באותו יום שנחטפו. ובאמת הרבה התקשרו אלינו מיד אחרי ששמעו את דברי הרב ואמרו שמשמע מדברי הרב שהבחורים עוד לא בחיים. וכשביקשו מהרב לכתוב תפילה לשלום החטופים, כמו שהרב תמיד כותב תפילות על כל דבר, הוא סירב. אז חששו עוד יותר שהם לא בחיים. וכנראה הרב ראה איך שכל ההתחזקות והתפילות עושות פעולה גדולה בשמיים, ושזה רצון ה' שהדברים לא יתפרסמו עד אחרי 18 יום. ובאמת מאז החטיפה הרב צם כל יום ומתוכם גם ימים ולילות רצופים והסתגר בביתו עסוק בתורה ועבודת ה', ואמר לתלמידיו ולכל מי שיכול שיצומו כל יום מעת עלות השחר עד צאת הכוכבים. וביום מציאת הגופות הרב יצא מביתו בשעות אחה"צ לפני מציאותם והגיע להתפלל תפילת מנחה ומעריב עם תלמידיו לאחר שהוא לא התפלל איתם מאז החטיפה. הרב אמר שם שימשיכו לצום עד למציאת הגופות, ובתוך כך הודיעו לרב על מציאת הגופות והרב אמר שאפשר כבר להפסיק לצום. והתפעלו מאוד כי עד אז הרב לא הזכיר במפורש שהם לא בחיים רק באותה שיחה הוא אמר את זה. אחותו של אחד החטופים התקשרה לרב ביום ראשון, שבוע לפני מציאת הגופות וביקשה ברכה למצוא את החטופים, הרב אמר לה שיצומו 1000 איש שבוע ימים עד יום שני הבא ואז יהיה ישועות. הרבה צמו, ובזכות הצומות והתפילות מצאו את הגופות בדיוק ביום שני, וע"י זה התאפשר להביא אותם לקבר ישראל שזה עניין גדול. באותם ימים שעדיין לא נודע גורלם של אותם בחורים, וכוחות צה"ל פעלו חזק כדי למצוא אותם, הרב אמר לאחד שהיה אצלו שבסוף ימצאו אותם אבל לא בכוחות צה"ל, ואכן דברי הרב התקיימו שאזרחים שהתנדבו בחיפושים הם מצאו את הגופות. אחרי מציאת הגופות הרב אמר שהיו לשלושת הבחורים נשמות גדולות מאוד שלא היו נשמות כאלה במשך כמה דורות והם באו לעולם רק כדי למות על קידוש ה', כי יש צדיקים שקיימו את כל התורה כולה אבל היה חסר להם רק המצווה הזאת למות על קידוש ה', לכן הם חוזרים לעולם רק כדי לקיים את המצווה הזאת. והרב הזכיר שלפני הבר מצווה של גיל-עד שאער, אחד החטופים, הוריו שאלו אותו מה הוא רוצה למתנת הבר מצווה, אז הוא ענה שהוא רוצה לקבל את ברכתו של הרב יצחק דוד גרוסמן ממגדל העמק, כשהוא הגיע לשם הוא ביקש מהרב גרוסמן ברכה שהוא יזכה לקדש שם שמים. אז הרב אמר שרואים מכאן שהוא אף הרגיש שזה כל תפקידו בעולם הזה לקדש שם שמים למות על קידוש ה'! הרב אמר שעל ידי המסירות נפש של שלושת הבחורים התבטל הרבה גזרות מעל עם ישראל. ואמר שכל פעם שמונעים מהאיראנים לייצר אטום הם פותחים עוד כור אטום במקום אחר או בדרך אחרת לכן הצדיקים צריכים עוד פעם לבטל את הגזירה. הגר"ח קנייבסקי אמר "היתה להם זכות גדולה, אלפים התחזקו בגללם". הרב אלעזר מרדכי מנצר אמר שמכיוון שכל סיבת הגלות הוא בגלל שנאת חינם ופירוד הלבבות בעם ישראל לכן הבחורים האלה מסרו את נפשם כדי לתקן זאת ולקרב את הגאולה. ובאמת ראינו את האהבת ישראל והאחדות בין כל פלגי עם ישראל בזכות החטופים שלא נזכר דבר כזה בעם ישראל מאז שקיבלו את התורה בהר סיני כאיש אחד בלב אחד.
בעת סגירת העלון התקיימו שתי שיחות נוספות מאת מורנו הרב על החטופים, אנחנו מביאים אותם כאן:
יום שלישי י' תמוז בשיחה מוקלטת לתלמידיו: "החטופים מזמן הבר מצווה רק רצו לדעת איך למות על קידוש ה', לקחו את [גל-עד] לרב דוד גרוסמן לפני הבר מצווה והוא אמר 'תלמד אותי איך למות על קידוש ה''! זה לא סתם נשמות! כאלה נשמות לא היו מבריאת העולם! הם התפללו כל יום למות על קידוש ה'! כתוב באר"י הקדוש שבמילים 'ועל מנוחתם יקדישו את שמך' שצריך להתפלל למות על קידוש ה'! תסתכל בסידור האר"י! אנחנו צריכים [לעשות שיעור של] שלוש שעות להסביר מי זה הנשמות האלה, הנשמות האלה שמגינות עלינו! כבר רצו לזרוק עלינו אטום באותו יום שבדיוק חטפו אותם, עכשיו זה התגלה שהיה תוכנית לזרוק על עם ישראל אטום! מי היה נשאר בחיים בכלל?! אני ברחתי ליוהנסבורג אבל מה היה קורה איתכם?! אם לא החטופים האלה אז כולם היו נמחקים, נהפכים לאבק! תראה איך ה' מכוון כאן את הכל! שלושה הנשמות שמיום הבר מצווה הם רק מתפללים למות על קידוש ה'! כך האימהות מספרות, שהלכו לרב גרוסמן ללמד אותם איך למות על קידוש ה'! אדם צריך לחשוב יום ולילה איך למות על קידוש ה'! ה' אחד! בשבת במנחה ב- 'יקדישו את שמך' צריך לחשוב איך למות על קידוש ה', לא לאכול קיגלים ולא שניצלים ולא לעשות פיקניקים, להפסיק עם השטויות האלה! מה זה שבת? שבת זה למות על קידוש ה'! אנשים לא מבינים את זה בכלל! אנחנו באנו לעולם למות על קידוש ה'!! אנחנו לא סתם כאן! בשביל זה באנו לעולם! רק למות על קידוש ה'! מה הולך כאן?! אף אחד לא מזדעזע! לא מתעורר!"

יום רביעי י"א תמוז משידור חי ברדיו קול ברמה (מקוצר): "הקדושים האלה, גל-עד מיכאל בן בת גלים, יעקב נפתלי בן רחל דבורה, אייל בן איריס תשורה, שלושה הקדושים האלה הם הלוז של עם ישראל, הם הנשמות האלה שעליהם נאמר 'כך עלה במחשבה תחילה', ה' אמר 'שתוק'! כשכל המלאכים אמרו 'רבונו של עולם! זו תורה וזו שכרה?!' אמר להם 'תשתקו, אם לא אני הופך את כל העולם למים! כך עלה במחשבה תחילה!' הדבר הזה נגזר לפני בריאת העולם! עוד לפני בריאת נשמות ישראל! אז כבר ה' בחר את הנשמות שיתקדשו שם שמים! הוא בחר את הנשמות האלה שהם הלוז של עם ישראל, שהם הנשמות הכי גבוהות והכי קדושות, כי הכל עלה במחשבה תחילה! זה לא קרה עכשיו לפני שבועיים! זה דבר שנגזר לפני בריאת העולם! והאבות והאימהות, הנשמות שלהם נבחרות לגדל את הקדושים האלה, את הטהורים האלה, את הלוז של עם ישראל, שזה נאמר בתורה פ"ה חלק שני (בליקוטי מוהר"ן) שרק דרך לוז נכנסים לבית אל, אי אפשר להיכנס לבית אל רק ע"י אלה שמוסרים את נפשם על קידוש ה'! הלוז של עם ישראל, האילן לוז, שאף אחד לא שם לב לזה, הפסוק הזה בשופטים פרק א' שדרך לוז נכנסים לבית אל אומר רש"י שזה הסוד של אילן לוז ששם לא מתים לעולם! שהם הנשמות שבזכותם תהיה תחיית המתים! הם לא נפטרו! הם הנשמות שנכללו בצרור החיים! כמו שאמר אביגיל לדוד, אביגיל הייתה מהשבעה נביאות, האימהות האלה שגדלו את הקדושים האלה הם מהשבעה נביאות, מהשבעה נביאות האלה שראו מסוף העולם לעד סופו, כמו חנה הנביאה... הם האימהות הכי כשרות והכי ראויות בדור לגדל את שלושת הקדושים האלה, שלושת הטהורים האלה שהם הלוז של עם ישראל שרק דרכם תהיה הגאולה, רק דרכם תהיה תחיית המתים, כמו שנאמר בתורה פ"ה שרק דרך הלוז אפשר להגיע לבית אל! אין שום דרך להגיע לבית אל לבית המקדש, כי עכשיו זה יבנה בשנה הזאת, רק דרך שלושת הקדושים האלה, שעליהם נאמר 'כך עלה במחשבה תחילה'! אז הגזירה לא נגזרה אתמול, ולא שלשום, כי הכל בתכנון הבריאה! כי רק ע"י זה יהיה תחיית המתים ויבנה בית המקדש!" (ניתן לשמוע את כל השיחה בקו המידע)

הבחור שלמה זלמן קוזלובסקי ז"ל
ימים ספורים לפני החטיפה קברנו את הבחור שטבע בנהר בעיצומו של חג השבועות ו"עד שלא כלתה צרה ראשונה השנייה ממהרת לבוא". הבחור שלמה זלמן קוזלובסקי ז"ל בן 23 היה בחור מיוחד מאוד, ממשפחת חסידות גור בירושלים שהתקרב לברסלב והגיע לאומן כמה פעמים, ובתקופה האחרונה אף התקרב למורנו הרב שליט"א. הוא היה בחור צדיק שנהג לרשום לעצמו פתקים על כל דבר חיזוק שהוא שמע והיה חוזר על הפתקים לחיזוק. הוא היה בחור מלא חן שהאיר פנים לכל אחד, וגם לחם מאוד נגד הפלאפונים הלא כשרים, הפריצות, והאינטרנט הלא כשר. הוא אהב את הרב מאוד והיה מפיץ את עלון "כנישתא חדא". פעם כשהוא נסע לבני ברק הוא לקח איתו חבילה של "כנישתא חדא" וחילק אותה בישיבת פוניבז', פיזר בשולחנות, בסטנדרים, בתוך גמרות, וכו'.

דבר מדהים התגלה לאחר הטביעה שמראה כמה הרב רואה את הכל מרחוק. כששלמה זלמן הלך לטבול וטבע במעמקי מים, מצאו אחר כך בתוך כיס חליפתו פתק שהוא כתב לעצמו וכך כתוב "רבינו הקדוש אמר צריך כל יהודי לעבוד את ה' יתברך בכל מצב! הרב הקדוש רבי אליעזר ברלנד מגדולי חסידי ברסלב, אמר לי (שלמה זלמן ק.) כל יהודי חייב להיות מחובר לקב"ה גם כשנמצא במעמקי מים. מדברי הצדיק: "יהיה ניסים!", עד כאן לשון הפתק. רבינו אומר שכשאחד מאנשיו מגיע למעלה הוא יכול לבקש להגיע ישר לרבינו ואם הוא מתעקש הם חייבים לתת לו את זה. ואין ספק ששלמה זלמן נמצא עכשיו עם רבינו הקדוש ומבטל הרבה גזרות מעל עם ישראל. ת.נ.צ.ב.ה.

הבחור שלמה ויזמאן מישיבת 'שאו מרום עיניכם' של הרב שלמה עופר שליט"א במאה שערים, חברו הטוב של שלמה זלמן ז"ל שהיה מחובר אליו בלב ונפש סיפר לנו על הפגישה האחרונה שהיתה לו עם שלמה זלמן. זה היה ממש לפני נסיעתו לאומן, ימים ספורים לפני פטירתו. הם נפגשו בחנוכת הבית של בית הכנסת ברסלב "באר שבע" בירושלים ושלמה זלמן אמר לו דברים חוצבים שהוא לא ישכח מעולם, ומתוך הדברים שומעים ששלמה זלמן הרגיש שזוהי הפגישה האחרונה עם חברו, והשאיר לו מעין צוואה. שלמה ויזמן כתב לנו את הכל ככפי שנאמר ע"י שלמה זלמן ז"ל וזה לשונו: "אנחנו צריכים לדעת שהעולם הזה חולף ועובר, העיקר זה העולם הבא, אסור לשכוח שכל אחד ואחד מאיתנו יצטרך לתת דין וחשבון בעולם העליון לפני הקדוש ברוך הוא על כל מעשינו, ובפרט כשאדם לא יודע מתי ייפטר ויעזוב את העולם הזה. יכול להיות שאדם ידבר עם חברו, ובעוד רגע הוא ימות והנשמה שלו תהיה כבר בעולמות העליונים תחת כיסא הכבוד! אנחנו צריכים לנצל כל רגע לעבודת הבורא יתברך, לחזור בתשובה, לתקן את כל פגמי הברית שלנו, לקבל על עצמנו לעשות תשובה! וחייבים לדעת ולא לשכוח שה' יתברך ישתבח שמו אוהב ורוצה אותנו, וחס ושלום לא רוצה שניענש ונסבול". ואז הוא אמר "הרב ברלנד הוא קודש קודשים, בכוח קדושתו הוא מעמיד את כל העולם, כל מה שהצדיק עובר זה מהעוונות שלנו! צריך הרבה להתפלל על הצדיק..."
ואחר כך אמר, "תחזק כמה שיותר אנשים בשמירת הברית קודש, זה מה שבאמת יציל את עם ישראל מכל הצרות והייסורים ויביא את הגאולה, כמו שאמר האדמו"ר הקדוש הבית ישראל מגור זיע"א." לאחר מכן הוא תרם לו סכום כסף נכבד להדפסת והפצת דפי חיזוק על צניעות ושמירת הברית. ואמר שאלו הדברים הכי חשובים לעבוד עליהם בדור הזה, חוסר צניעות ופגמי הברית הם מה שמביאים את כל הצרות בעולם ל"ע.
ובסיום השיחה הוא אמר לחברו "כל טוב. אני לא יודע אם אראה אותך עוד". היה עוד חבר שנכח אז ואמר "למה אתה מדבר ככה?" אבל ימים ספורים לאחר מכן ראו שהוא צדק, כי כבר הרגיש אז שרוצים אותו בשמיים.

דור שבן דוד בא בו
הגמרא בסנהדרין (דף צ"ז ע"א) מתארת איך נראה הדור של ביאת המשיח וזה לשון הגמרא "דור שבן דוד בא בו תלמידי חכמים מתמעטים, והשאר עיניהם כלות ביגון ואנחה, וצרות רבות וגזרות קשות מתחדשות, עד שהראשונה פקודה שניה ממהרת לבא וכו'" עיי"ש. תלמידי חכמים מתמעטים: מסביר המהרש"א (וזה גם הולך על המשך הגמרא) "אנשי אמת יהיו הולכים ונחבאים במדברות מפני הדור הרע ההוא", ועוד אומר "שיהיה הצדיק מוחזק כשוטה ומשתולל בעיני הבריות" עיי"ש. והשאר עיניהם כלות ביגון ואנחה: זה אנחנו שנשארנו כאן בלי הצדיק ובלי מנהיג. ומה זה "עד שהראשונה פקודה שניה ממהרת לבא"? מסביר רש"י "עד שלא כלתה צרה ראשונה השנייה ממהרת לבוא", וכן רואים היום אסון אחרי אסון שעד שלא גמרנו להתאבל על הראשון השני כבר מגיע, עד שלא קמנו מלבכות את הבחור שלמה זלמן ז"ל הנה שלושת הבחורים נחטפו ונרצחו, ועד שלא גמרנו להתאבל על הבחורים מתחילים לרדת שטף של רקטות על ארץ ישראל.
ובאמת תחילת הגמרא, שהצדיקים יהיו הולכים ונחבאים, קשורה לסופה שיהיו צרות אחרי צרות, כי כמו שציינו  פעמים רבות שבריחת והסתרת הצדיקים כדי להקל מעל עם ישראל את הצרות והגזרות שאמור לבוא עליהם. וכמו שהרב בעצמו בשיחה לתלמידיו שנמצאים איתו ביוהנסבורג אמר "כל מה שאנחנו עושים כאן זה להמתיק את הדינים שמעל עם ישראל". ובאמת מובא בגמרא סוכה (דף מה ע"ב) שכל הסיבה שרשב"י ברח והתחבא במערה היה כדי "לפטור את כל העולם כולו מן הדין" (עיין מהרש"א), וזה לשון רשב"י "יכול אני לפטור את כל העולם כולו מן הדין מיום שנבראתי עד עתה, ואלמלא אליעזר בני עמי מיום שנברא העולם ועד עכשיו!", מעניין מאוד שבנו היה "אֶלעָזָר" וכאן הוא אומר "אֶלִיעֶזֶר". וכן בהמשך הגמרא בסנהדרין (דף צ"ח ע"א) הגמרא עוד פעם "טועה" וכותב אֶלִיעֶזֶר במקום אֶלעָזָר כשהגמרא מספרת על סימני הגאולה כתוב רבי "אליעזר" אומר שאין לך סימן מגולה מזה שלפני הגאולה לא יהיה שלום לצדיקים אף שנאמר עליהם "שלום רב לאוהבי תורתך". ולמה כל כך צרות עד שהצדיקים צריכים לסבול ולהקל את הצרות מעלינו? כי הגאולה נמשלת ללידה וכמו בלידה השניות האחרונות הן הכי קשות והיולדת צועקת מצער אז כך בחבלי משיח השניות האחרונות הם הכי כואבות, וזה סימן שהסוף כבר מגיע. הקב"ה רק מחכה לצעקה שלנו ושנקבל על עצמנו לחזור בתשובה שלמה.

רופא כל בשר ומפליא לעשות
שאלנו את שלמה ויזמאן אם הוא יכול לספר אודות סיפורים שהיו לשלמה זלמן קוזלובסקי ז"ל עם הרב שאפשר לכתוב בעלון, אז כך הוא סיפר: "כשהרב התגורר בביתר, באותה תקופה היתה אישה צעירה אמא לששה ילדים שעמדה ללדת ילד נוסף וקבלה את המחלה ל"ע. ההורים שלהם הלכו לרופאים הכי מומחים בעולם, התייעצו עם יועצים ורבנים, וכולם אמרו שחייבים דחוף לעשות ניתוח. התינוק ימות בניתוח אבל ע"י זה יהיה איזה סיכוי קלוש להציל את האישה. כי הילד לא יחיה בכל מקרה, ולאשה, אם לא יטפלו בה דחוף, גם לה אין שום סיכוי. בכל הרחובות תלו מודעות להתפלל על האשה אדל מרים בת פייגא שרה, וקבעו מועד לניתוח. שלמה זלמן ז"ל היה קרוב לבעלה והמצב כאב לו מאוד, הוא התפלל, בכה, הלך להתפלל אצל הרבה קברי צדיקים, ובני המשפחה קבלו ברכות מהרבה רבנים וכו'. יום אחד אני רואה אותו שבור והוא אומר לי "שלמה מה נעשה? עשינו את כל ההשתדלות, מה עוד אפשר לעשות?" אז אמרתי "אולי נלך לרב ברלנד, ידוע שהוא עשה הרבה ניסים, ושמעתי שאולי הוא ייצא לחברון הלילה, בוא ניסע לשם נחכה מחוץ לבית עד שהוא ייצא, אולי נזכה לברכה עבורה, מה יש להפסיד?" אז נסענו וחיכינו מחוץ לביתו של הרב עם עוד עשרות אנשים. בערך בשעה 2:30 בלילה הרב יוצא נכנס לרכב ונוסע וכולנו נסענו אחריו עד חברון. כשהגענו למערת המכפלה, כבר הצטרפו לרב עוד אנשים שפתאום הגיעו מכל הכיוונים, והיו הרבה דחיפות ולא הצלחנו לגשת לרב, הרב הלך ישר וניגש למדרגה השביעית במקום הידוע שמתפללים שם בפינה ואמר תיקון הכללי בהתלהבות גדולה, לאחר גמר התיקון הרב הסתובב ומתוך כל ההמונים הוא ניגש ישר לשלמה זלמן שעוד לא הצליח לפתוח את הפה ולבקש את בקשתו והרב אמר "תגיד לה שהיא תלך בצניעות ולזרוק את כל הבגדים הקצרים ולקנות רק בגדים צנועים ואני מבטיח לה שהיא תלד בן זכר לחיים טובים ולשלום והמחלה תיעלם". שלמה זלמן לא הבין מה קורה, איך הרב ענה את התשובה לפני שהוא הצליח לשאול אותו, אז הוא אמר לרב "הרב, המצב שלה קשה מאוד מה לעשות בשבילה?" אז הרב אמר "תגיד לה מה שאמרתי ויהיו ניסים בכוח הצניעות בזכות רבינו הקדוש". אז כשנכנסנו לרכב היינו בהלם מזה שהרב ידע בדיוק את המצב ואמר להיפך מדעת כל הרופאים ואמר שיהיה בן זכר ושניהם יהיו בריאים ושלמים, אבל לא ידענו איך להעביר את המסר לזוג שהרב אמר שחייבים להתחזק בצניעות, לא ידענו איך הם יקבלו את זה. בהתחלה כשהלכנו לרב חשבנו שהרב יגיד לנו איזו סגולה או ברכה, אבל על מסר כזה לא חלמנו! אז אמרתי לו "תסמוך על הצדיק, תגיד לבעלה כפשוטו מה שהרב אמר ויהיו ניסים". זה היה ימים ספורים לפני הניתוח, והאשה עברה סדרה של בדיקות להכנה לניתוח, ובין בדיקה לבדיקה כשהם חזרו לביתם שלמה זלמן חיכה להם וסיפר להם את הכל, שהוא הלך לרב גדול שקוראים לו הרב ברלנד ושלח להם מסר שהאשה תתחזק בצניעות ושתזרוק את כל הבגדים הקצרים ושתלך רק עם בגדים צנועים וארוכים - אז הכל ייעלם. להפתעתו הם קבלו מיד את הדברים ולמחרת היא זרקה את הבגדים הקצרים וקנתה בגדים צנועים וארוכים. בלילה לפני הניתוח היא הלכה להתאשפז כדי שהרופאים יעשו בדיקות אחרונות והכנה לניתוח, ובעלה חיכה מחוץ לחדר. פתאום הרופא יוצא אליו ומתחיל לצעוק "למה הגעתם לפה?! לעשות צחוק מאתנו?! אין לנו זמן לזה! יש לנו לחץ של עבודה!" ובעלה בינתיים כולו בדמעות עם אמירת תהילים והוא לא מבין מה הרופא רוצה ממנו. אז הרופא שואל "איפה האשה שדברנו עליה? יש פה צילומים והכל, וזו לא האשה!!! אז הבעל אמר "זו אשתי, אין אשה אחרת", אז הרופאים בדקו בבדיקת דם וראו שבאמת זה האשה, ואז עשו כל מיני בדיקות כדי לנסות למצוא את המחלה לאן היא נעלמה בתוך הגוף, אולי עברה לעוד איברים. הם עשו עוד צילומים, MRI, CT, ולא מצאו כלום, הגוף נקי לגמרי!!! אז הרופא שהוא אדם לא דתי, הרופא הכי בכיר בהדסה עין כרם, שואל אותם "למי הלכתם? אצל איזה רופא הייתם?" אז בעלה אמר "הלכנו להרופא הכי גדול בעולם, שהוא רב מאוד מאוד גדול שגר בביתר, קוראים לו הרב ברלנד". כשהרופא שמע זאת מיד הוא שם כיפה והתחיל לצעוק "אלוקים! אלוקים! אלוקים! אלוקים!" ואמר "40 שנה אני עוסק בתחום הזה ואף פעם לא ראיתי דבר כזה!". והרופא שאל לגבי הרב ואמר "איך מגיעים אליו? אני רוצה לפגוש אותו!". אחר כך המשפחה עשתה סעודת הודיה גדולה, הילד נולד בריא וקראו לו "נחמן אליעזר" על שם הצדיק. אחרי כמה חודשים האבא זכה לפגוש את הרב, נישק לו את הידיים התחיל לבכות ואמר "אני חייב לך את כל החיים שלי, כל החיים של אשתי, של בני" אז מיד הרב אמר בשיא השפלות "זה לא אני, אני לו עשיתי כלום, זה רק השם יתברך".

כל העולם בידיו
הגיע אלינו עוד סיפור מדהים שכבר התפרסם קצת בזמנו ועוד לא כתבנו אותו בעלון. ר. א. סיפר שהוא עמד מחוץ לביתו של הרב בביתר והגיע אדם בעל צורה נכבדה ניגש לשומרים ואמר שהוא רוצה לדבר עם הרב, כששאלו מי הוא, הוא אמר את שמו ואמר שהוא עורך דין גדול ושיש לו חברה גדולה בעלת צוות של כ-40 עורכי דין מהטובים בארץ. ואמר שהרב עשה לו טובה לפני הרבה שנים שעזרה לו להגיע למעמד שבו הוא נמצא היום והוא רוצה להחזיר לרב טובה ולעזור לרב בכל העניינים. אז הם הכניסו אותו לבית והוא רץ וירד במדרגות בדילוג של שתיים שתיים ובחיות גדולה נכנס לביתו של הרב. לאחר כמה זמן רואים אותו יוצא מהבית לא כמו האדם שנכנס, הוא יוצא בשפלות, ראשו למטה ועולה את המדרגות לאט לאט. כשהוא מגיע לשומרים שואלים אותו "מה קרה" והוא מגמגם ובקושי מצליח להוציא מילה ואחר כך סיפר: "אתם לא יודעים מי זה הרב שלכם! אתם לא יודעים איזה צדיק הוא! אני נכנסתי לשם והייתי בטוח שאני הבנאדם הכי חזק בעולם ואני הוא זה שיציל את הרב, הרי בעבר עזרתי להרבה רבנים גדולים ואנשים חשובים. אז ישר אמרתי לרב 'הרב תגיד לי מה אתה צריך, עזר משפטי? אני אתן לך את שלושת עורכי הדין הכי טובים שיש בארץ ובתוך זמן קצר הכל יסתדר! מה עוד אתה צריך? עזרה מהחובות? תגיד לי ואני אעשה כמה טלפונים ותוך כמה ימים כל החובות יימחקו!' אז הרב רק נגע בי קצת ופתאום נפלתי אחורה על הכיסא, הרב שם את ידו על המצח שלי ונרדמתי ואני רואה בחלום את הרב והוא מחזיק משהו קטן בידו ואני מסתכל יותר קרוב ורואה שהוא מחזיק את כדור הארץ. הרב הסיר את ידיו מעל המצח שלי והתעוררתי, אז הרב אמר לי 'אני לא צריך עזרה מאף אחד!' הבנתי שכל העולם כולו זה כמו הדבר הכי קטן בשבילו, הכל מונח בידיו, לא יכולתי להוציא מילה מהפה, לחשתי 'מחילה הרב' קמתי ויצאתי.  

"בָּרוּךְ ה' כִּי הִפְלִיא חַסְדּוֹ לִי בְּעִיר מָצוֹר" (תהילים לא, כב)
ברוך ה' שאחרי הקושי והרדיפות שהיו בתחילת שהותו של הרב ביוהנסברג כמו שכתבנו בגליון 32, לאחרונה דברים מתחילים להסתדר, והרבה מהתושבים שמחים מאוד שצדיק הגיע לעירם, וכולם רוצים לקבל את ברכתו ולעזור לו. לאחרונה הרב יוצא הרבה לתפילות ושיעורים בהצטרפות כל התלמידים והרבה מהמקומיים, אפילו גויים שגרים שם מתלהבים מהרב ומבקשים ממנו שהוא יגייר אותם. 
הרב א.ב. גילה לנו רמז נפלא. הרב אמר לו "כל יום תגמור את התהילים, אל תלמד שום דבר אם עוד לא גמרת את התהילים, זה דבר ראשון בשבילך". אז יום אחד הוא הגיע למזמור ל"א וראה שזה בדיוק מדבר על מה שהרב עבר לאחרונה בכל הרדיפות בזימבבואה עד שהוא הגיע ליוהנסברג, בדיוק כמו שדוד המלך מספר שם, שרדפו אותו ורצו להסגיר אותו והוא שר תודות לה' שהם לא הצליחו. ובסוף המזמור דוד המלך אומר "בָּרוּךְ ה' כִּי הִפְלִיא חַסְדּוֹ לִי בְּעִיר מָצוֹר", אז מיד שהרב א.ב. קרא את זה נכנס לו במחשבה מה זה "עיר מצור"? זה יוהנסברג. והוא עשה חשבון והמילה "מצור" 336 יצא בדיוק כמספר "יוהנסברג" 336. הוא אמר את זה לרב והרב שמח בזה והזכיר את זה בשיעור.
הרב גם אמר שבקו האורך של העולם ירושלים נמצאת ב-32 מעלות כי היא הלב של העולם, אומן נמצא ב-48 מעלות כי זה הצדיק שהוא המוח של העולם, ויוהנסברג נמצא ב-26 מעלות שזה שם ה', שם של רחמים. ושם הרב אמר אפשר לבטל את כל הדינים שבעולם. הרב אמר שהוא לא יוצא משם עד שאיראן מרימה את הידיים מהאטום. הרב אמר לרב של חב"ד ביוהנסברג "אני מבטיח לך שמשיח יבוא קודם ליוהנסברג"!

הרב אביהו לוי שליט"א
יש ביוהנסבורג איש מיוחד רב גדול וצנוע בשם הרב אביהו לוי שליט"א שהוא בעצם ייסד את כל הקהילה הספרדית ביוהנסבורג לפני 40 שנה כשבקשו ממנו לבוא לשם, ועד היום הוא מוסר שיעורים ופועל הרבה לחזק את כל אנשי יוהנסבורג והסביבה. הוא זוכר את מורנו הרב מישיבת וולוז'ין, והיה קרוב להבאבא סאלי זצ"ל, הרב שך, ועוד צדיקים מהדור הקודם. לפני כ-40 שנה ראב"ד העדה חרדית הרב משה שטרנבוך שליט"א שאז התגורר ביוהנסבורג, הכתיר אותו להיות רב הראשי הספרדי ביוהנסבורג. כשהוא הגיע לשם לא היה אפילו מניין של ספרדים והיום יש שלושה בתי כנסת גדולים, הוא יסד את הכל בידיים שלו ביחד עם אשתו הרבנית. הרב אביהו לוי שליט"א שאוהב את הרב אהבת נפש סיפר לנו קצת על הרב ועל הכמה פעמים שהוא הגיע ליוהנסבורג וחיזק את המקומיים, וזה לשונו: "כשהרב הגיע פעם אחרונה היינו בבית פרטי כאן, וזה היה כמו אש מושכת, כולם הגיעו, וכל אחד השתדל לעמוד על ידו, לעמוד ולהתפלל, ורואים איך שכולם כמו מגנט נמשכים אל הצדיק מהרגע שרק הגיע. וכל אחד נתן לו פתק, קוויטל, וגם כן פדיון ופדיון ופדיון ופתאום התקרבו כולם על ידו ואז התחילו להתפלל ערבית, ואיזה תפילה ממש כמו יום כיפור עם הניגונים ביחד, בכל תפילה הרב שר את הניגון שאנחנו שרים רק ביום כיפור, כי אצל הרב כל יום זה כמו יום כיפור. וכל אחד ואחד הסתכל על הרב וציפה ממנו, ורק מספיק לראות וליהנות מזיו השכינה של הצדיק. ואח"כ שרו איתו, בקשו ברכות והתקרבו אליו, כולם הרגישו שכמו משיח הגיע אליהם, כל כך ציפו, מצפים ומצפים ומצפים ומצפים מל"ג בעומר עד אז הרבה זמן שלא ראו את הרב והתגעגעו... כשאני נכנסתי, בעל הבית שמכיר אותי, מיד שם אותי לעמוד ליד הרב וכל הזמן הרב החזיק לי את היד, כל הזמן, וגם נתתי לו קוויטל שבקשתי ממנו ישועה לקרוב משפחה, וכשהרב קיבל פתק הוא התייחס לכל אחד, וכל אחד עמד על ידו רק כדי לזכות לקבל את הברכה.
זכינו בפסח גם כן להתפלל עם הרב כשהרב הגיע לבית הכנסת "כתר אליהו", ואחר כך הגיעו ממשטרת ההגירה לחפש את הרב, באו עם התמונה של הרב ושאלו את כולם אם ראו אותו, אז שאלתי אותם 'מה אתם רוצים' אז אמרו לי 'האדם הזה היה לא-חוקי בזימבבואה', אז שאלתי 'אז מה, מה קרה? אתם נתתם לו להיכנס ליוהנסבורג בלי שום בעיה, אז מה אתם רוצים עכשיו מהרב הזה?' אמרתי להם 'תיזהרו מעצמכם, זה אדם צדיק! אם רק תזכו לקבל ממנו איזה ברכה אז החיים שלכם יהיה אחרת!'.
אחרי פסח היתה לנו חתונה עם הרב, שזו גם כן היתה בהפתעה, בבית של אחד מהשכונה והחתן הגיע לפה מצרפת וכלתו הגיע מארץ ישראל, אשתי ביחד עם גב' ק. עזרו לה בכל ההכנות לחתונה. כשהחתן הגיע מצרפת לא ידעתי, יום אחד ביום שישי פתאום פגשתי אותו במקווה ושאלתי אותו 'מתי אתה מתחתן?' הוא אמר 'יום ראשון' שאלתי 'איפה?', אמר 'לא יודע. רק באתי להתחתן ע"י הרב' אז מיד אמרתי 'אם הרב אמר שיתחתנו אז נראה ניסים כל רגע ורגע', וככה זה היה, כל החתונה היה נס גדול."     

אומן ראש השנה תשע"ה
הרב אמר שיש לכולם כבר להירשם לאומן. הרב מאיר סעדה פתח פרויקט באומן שיהיה מקום נוח לכל אנ"ש לישון ולאכול עם מקווה קרוב לציון רבינו במחיר נמוך. הרב כתב המלצה שיש לכל אחד ואחד לעזור לו בפרויקט הזה ולתרום 10 דולר לחודש מכספי מעשר, ובתרומה הזו הם יקבלו מיטה שיהיה שלהם תמיד. מספר טלפון לתרומות 052-710-3119

המצב ביוהנסבורג
תלמידי הרב (שנמנים כ-130 נפשות) שבאו לשהות ליד הרב ביוהנסבורג חיים במסירת נפש ממש, בחורים, אברכים, משפחות עם ילדים קטנים, נמצאים שם בתנאים מאד קשים. הם מוסרים את הנפש למען הצדיק, ומשתתפים איתו בגלותו. יש כאלה שישנים בסלון של בית, יש שגרים בגאראג' של אנשים, ויש אלה שישנים על ספסלים בית כנסת. יום אחד כמעט קבוצה שלהם ישנה בפארק בקור של כמעט אפס מעלות לאחר שסיימו את חודש השכירות ולא היה להם כסף להמשיך את זה (עכשיו זה באמצע חורף שמה), עד שהגיע אחד ותרם להם כמה ימים במלונית. הרב אמר שכל המסירות נפש של כולם שמה ממתיקה הרבה גזרות מעל עם ישראל. להוסיף: היום המעלות יורדות מתחת ל-0, וכל יום כולם קמים ב-4:30 בבוקר, גברים, נשים וילדים, להתפלל עם הרב תפילה ארוכה בחצר בית הכנסת חב"ד כדי לא להפריע למניין הקבוע שמתפללים בפנים בשעה 6:00. אחד המקומיים מצא להם מתחם גדול שבעלות של 10,000$ יהיה להם מקום קבוע לישון, להתפלל, ולהתאסף לשיעורים. הרב אמר שמי שיתרום את הכסף הזה להשכרת המתחם יבורכו בכל הברכות.   

כמה אנשים טובים מהארץ שראו את המצב של האנשים האלה הקימו מגבית עבורם, וקבלו המלצה מהרב. לדעתנו זה הצדקה הנשגבה ביותר בעולם וזו זכות גדולה. כל מי שרוצה לזכות במצווה נשגבה זו ולתמוך באנשי הצדיק, שיהיה להם חלק בקירוב הגאולה, ניתן לצור קשר בטלפון 0573-199979. ניתן לתרום בכרטיס אשראי, העברה בנקאית, צ'ק, הוראת קבע, ומזומן. שמות התורמים יועברו לרב לברכה. תזכו למצוות, ובזכות זה תראו ניסים ונפלאות וישועות גדולות בכל העניינים.

מכתב של הרב
בס"ד
לכבוד כל ישראל,
שלום וברכה.
נא לתמוך ביד רחבה [לעמותת] "תקשיב ותושיע", לאנשי יוהנסבורג שהגיעו מארץ ישראל והם ממש רעבים לפת לחם ואין להם כסות בקרה לא להם ולא לבניהם ולבנותיהם והמעלות יורדות בלילה מתחת ל-0 מעלות וממש כולם קופאים כאן מהקור הנורא ללא אוכל וללא כסות וללא דירות. נא לעזור ליהונתן לוי שחגר את מותניו לצאת לעזר לציבור האומלל הזה, וחובה על כל יהודי ויהודי לעזור לו ממאתיים שקל ומעלה. ובזה תבורכו בכל הברכות ותזכו להשיא את בניכם ובנותיכם וכל בני ביתכם עד סוף כל הדורות ברוב אושר ועושר, תורה וגדולה במקום אחד. ובזכות זה המקום יהיה בעזרתכם מעתה ועד עולם.
עבדכם הנאמן,
אליעזר ברלנד.   

"מִכְּנַף הָאָרֶץ זְמִרֹת שָׁמַעְנוּ צְבִי לַצַּדִּיק" (ישעיה כד, טז)
ב"ה שעצרות התפילה בכותל ממשיכות מדי יום רביעי בשעה 19:00 עם שלוש פעמים תיקון הכללי, ואכן הציבור עושה מאמץ ושמח להתכנס להצלחת הצדיק וכלל ישראל. וכיוון שישנם אנשים שמפאת אונס לא יכולים להגיע לכותל, מכל מקום ראוי וכדאי לחזק את העניין להתכנס כל אחד במקומו כמו שהרבה כבר עושים – בביהכ"נ או בבית אחד מהשכונה – ויכוונו "בשעה שהציבור מתפללים" (כמבואר בשו"ע אוה"ח סימן צ'), והוא רווח גדול שבזה תהא התפילה פרושה על פני ארץ הקודש מקרית שמונה בצפון ועד אילת בדרום, ובעזהשי"ת תעשה רושם ותפעל יותר. על כן כל מי שיוכל לכנס אנשים בעירו או בשכונתו בשעה שמתקיימת העצרת בכותל ועי"כ יגדיל בזה במאוד כוח התפילה. שנזכה בבשורות טובות וישועות.    

ספר תורה בזכות הצדיק
בעזהי"ת סגרנו עם סופר ירא שמים שרוצה לכתוב ספר תורה לזכות מורנו הרב הצדיק הרב אליעזר ברלנד שליט"א, התחלנו למכור עמודים. זו זכות גדולה להיות חלק בזה שנשמתכם ונשמת בני ביתכם יהיו קשורות לצדיק ולתורה הקדושה תמיד. ניתן להקדיש עמוד לעילוי נשמת אוהבכם, לרפואה שלמה, לזיווג, לפרנסה, ולכל ישועה אחר. עמוד שלם עולה 400 ₪, חצי עמוד 200 ₪. כעת עתה לא ניתן לרכוש פחות מחצי עמוד. לפרטים והצטרפות תתקשרו 054-840-7573, 052-715-5238, 058-586-8878. כמות העמודים מוגבלת.   

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה