כנישתא חדא - האתר הרשמי - מהנעשה בעולמו של הרב אליעזר ברלנד שליט"א Rav Eliezer Berland Shlit"a

כנישתא חדא - האתר הרשמי מהנעשה בעולמו של הרב אליעזר ברלנד שליט"א - דיווחים שוטפים 24 שעות, חדשות, תמונות, וידאו, שיעורים, שידורים חיים, סיפורים, ועוד

יום רביעי, 17 ביוני 2015

סבא ישראל דב אודסר מדבר על הרב אליעזר ברלנד

סבא ישראל דב אודסר מדבר על הרב אליעזר ברלנד


הסבא נולד בשנת תרמ"ו ולמרות שבגיל היה מבוגר ממורנו הרב שליט"א ב-50 שנים, היתה היכרות גדולה ביניהם כמו שסיפרנו בעלונים קודמים, שהרב היה מתארח אצל הסבא והסבא היה מתארח אצלו. בהמשך הראיון של הרב ברלין הוא גילה עוד על מה ששמע מר' ישראל בער אודסר זצוק"ל אודות מורנו הרב שליט"א:

אמר ר' אהרן ברלין: "הייתי נוסע לכותל המערבי עם הרב ברלנד הרבה פעמים ובדרך היינו נכנסים לבקר את ר' ישראל בער אודסר שהיה גר בגבעת שאול, והיינו שומעים ממנו סיפורים בפרט על רבו ר' ישראל קרדונר, דברים שרק הוא ידע. באחת הפעמים שביקרתי אצלו דיברנו על הבעלי תשובה שהחלו אז להתקרב, אז ר' ישראל אמר לי בהתלהבות "הדרך של הרב ברלנד לקרב היא טובה, הרב ברלנד יש לו כוח להחזיר את העולם בתשובה". וסיפרתי לו שיום לפני שפרצה מלחמת ששת הימים הרב ברלנד אמר שיש דינים קשים והוא רקד בישיבת ברסלב במשך כל היום את ההמנון הרוסי כמו שרבינו אומר שכדי להכניע אומה שמיצרה לישראל צריך לשיר את הניגון של האומה הזאת, וזה היה פלא בעינינו איך שהרב ידע שעומדת לפרוץ מלחמה ואיך שרקד במסירות נפש יום שלם, כל זה סיפרתי לר' ישראל אודסר. אז ר' ישראל אמר לי "כבר אמרתי לך מזמן שהעיניים שלו באמת רואות". להאזנה לראיון המלא ב"קו המידע" שלוחה 43311. 

האזינו לדברי ר' ישראל דב אודסר על הרב אליעזר ברלנד ודברי הרב על הסבא:

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה