כנישתא חדא - האתר הרשמי - מהנעשה בעולמו של הרב אליעזר ברלנד שליט"א Rav Eliezer Berland Shlit"a

כנישתא חדא - האתר הרשמי מהנעשה בעולמו של הרב אליעזר ברלנד שליט"א - דיווחים שוטפים 24 שעות, חדשות, תמונות, וידאו, שיעורים, שידורים חיים, סיפורים, ועוד

יום חמישי, 29 באוקטובר 2015

אין יאוש בעולם כלל!

הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א:

הנסיון של יהודי זה לא להיכנס ליאוש, זה עיקר הניסיון! כי על כל אחד ואחד חייב לעבור עליו נסיונות, ירידות,עליות, עד סוף החיים! ועיקר ההתחזקות בשמחה זה בזמן הירידה, עיקר הניסיון זה בזמנים הכי קשים שמאמין שהוא יצא מכל הבעיות.

יש סיפור מזעזע סיפור נורא בכוכבי אור על אחד שחפר ומצא יהלום ששווה מליון דולר הוא חשב שזה חתיכת זכוכית, בא אחד ואמר לו זה יהלום!! זה שווה הון תועפות!! אבל לא תמצא אף אחד בכפר וכל המדינה שיוכל לקנות ממך את היהלום. לכן הוא החליט לנסוע ללונדון, הוא מכר את הבית שלו את כל הסמרטוטים שלו את הרהיטים השבורים שלו והכסף הספיק להגיע רק לנמל, וכשהגיע לנמל מצא אותו רב חובל אחד של אוניה ושאל אותו מה אתה מסתובב פה? אמר לו יש לי אבן יקרה! יהלום! והראה לו את היהלום, רב החובל נדהם, עמד בהלם, אמר לו אם יש לך דבר כזה תעלה מיד לאוניה! לא צריך כסף! אל תשלם שום דבר! וסידר לו חדר מפואר מיטה מפוארת, שלוש ארוחות ביום.

באחד מן הימים באוניה הוא ישב לאכול והסתכל על היהלום, התענג עליו! ולפתע פתאום התנמנם ונרדם לשניה אחת, נכנס המלצר ופינה את השולחן עם היהלום עם כל הליכלוך והפסולת, לקח הכל וניער לתוך לים, כשהוא התעורר הוא קיבל הלם! שוק! הוא כמעט התעלף! הלב הפסיק לעבוד! היהלום נפל לים!! אם הקפטן ידע מה קרה הוא יזרוק אותו מהאוניה, יזרוק אותו אחרי היהלום לים! ואז החליט היהודי שהוא לא נופל ביאוש! הוא החליט להתחזק בשמחה בכל הכוחות!! בכוחות על אנושיים!! הוא התחזק בכל הכח לשמוח, לחייך. אחרי חמש דקות נכנס רב החובל, היהודי נתן לו כזה חיוך, התחיל לצחוק, לרקוד, הוא עשה כאלה תנועות של שמחה הוא נהיה הכי מאושר! רב החובל לא ראה אותו כזה מאושר מעולם, באמת היהודי ידע שהוא יכול להחזיק רק זמן קצר בשמחה הזאת, באושר הזה, עוד מעט הלב שלו יתחיל לדפוק מחדש, וכשראה אותו הרב חובל כל כך מאושר הוא הבין שהוא עשיר גדול אמר לו בוא נעשה עסקה! כולם חושבים שאני שודד ים וכשאני מגיע ללונדון כולם חוקרים אותי מהיכן הסחורה? לכן אתה יהודי רחמן בוא תרחם עליי! כל האוניה עם כל הסחורות עם כל הזהב והיהלומים הכל יהיו בשם שלך, אני סומך עליך! אתה סוחר גדול! מצליח! יש לך פה יהלום ששווה הרבה. ורשם את כל הרכוש עליו. הם רק הגיעו לנמל, עוד לפני שירדו מהאוניה, רב החובל קיבל שבץ אירוע מוחי, וכל הרכוש שבאוניה, כל המיליונים כל הזהב הכל עבר לרשותו של היהודי, והכל בזכות שלא נפל ביאוש.

רבינו חידש חידוש חדש לגמרי! תדעו לכם אין שום יאוש בעולם כלל!!

אין דבר כזה יאוש!! אפילו באסון הכי גדול אפילו במשבר הכי גדול, אם אדם מחזיק מעמד חמש דקות שמח, רוקד, שר אז הכל מתהפך לטובה! צריך תמיד לבוא הביתה עם חיוך, תמיד לבוא הביתה עם שמחה! בבית לא צריכים לדעת שאתה עכשיו בצרה, במשבר. אם אתה לא יכול לחייך, לשמוח, תשב בחוץ על המדרגות תעשה חיוכים, תעשה תנועות של שמחה, תתאמן, ואז תכנס הביתה עם פנים שמחות עם פנים מאירות.

שאדם נמצא באיזה צרה יש לו איזה בעיה, איזה קושי בחיים והוא לא נופל בייאוש ולא מאבד את האמונה אף רגע ומתחזק בשירים וריקודים ושמחה, אז הוא בדרגה הכי גבוהה! הוא שר רוקד ושמח בתוך הצרה בתוך הייסורים, הוא שר לה' מודה לה' על כל נשימה ונשימה, כי מה זה משנה מה עובר עליך? אתה צריך תמיד להודות לה' על כל נשימה ונשימה!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה