כנישתא חדא - האתר הרשמי - מהנעשה בעולמו של הרב אליעזר ברלנד שליט"א Rav Eliezer Berland Shlit"a

כנישתא חדא - האתר הרשמי מהנעשה בעולמו של הרב אליעזר ברלנד שליט"א - דיווחים שוטפים 24 שעות, חדשות, תמונות, וידאו, שיעורים, שידורים חיים, סיפורים, ועוד

יום ראשון, 13 באפריל 2014

מפורום בחדרי חרדים

קיבלתי באישי מאחד הניקים בפורום ספרים וסופרים: יש לי קרוב שהכיר את הרב ברלנד עוד מתקופת רח' רשב"ם בהיותו נער וכאבה לו מאד הסיטואציה עם הרב. הקש ששבר את גב הגמל היה התמונה המזעזעת. שלח האיש למורו ורבו [שהינו גדול הדור ממש בתורה וחריפותו ועמקותו מבהילה ובמיוחד מצטיין בחכמתו הרבה אלא שהוא נחבא אל הכלים ובקושי מפורסם] בפקס האת התמונה עם הסברים, רבו הזדעזע ושלח אליו לשואלו היכן התפרסמה התמונה, ואכן שלח לו הדפסה מבחדרי חרדים וכיכר השבת [אותו קרוב מקורב לאותו גדול מאד אלא שהוא מרוחק ממנו גאוגרפית ומ"מ בהיותו מכיר את רבו בטוח הוא שלא יכעס עליו אם ישלח צילום מהאתרים החרדיים, בפרט שיש לאותו גדול מחשב בביתו עם גישה לאתר היברובוקס בלבד]. הרב השיב לו במכתב אך ציווה עליו שלא לפרסמו [הוא בורח מכל פרסום]. אני מפרסם את תוכנו בהשמטת שם הגדול כיוון שעיקר הדברים צריכים פרסום.

זה לשון המכתב:

בס"ד יום ה' י' ניסן התשע"ד.
לידידי משכבר הימים עוסק בצ"צ באמונה ומלאכתו עראי ותורתו קבע ירא ה' וחרד על דברו ר'.... נ"י שלו' רב לכבודו ולסובבים את הודו. הנה אין ברצוני לעסוק בעניין שאיני מכירו לאשורו ובפרט שמדובר ברב המפורסם עוד מזמן לת"ח וידיו רב לו בנגלה ובנסתר. אמנם הביקורת ידועה ויש הרבה דברים תמוהים אבל כל זה נכון לעצם העניין אבל הפרסום האחרון חורג כל מסגרת. איני תמה על שוטר ערל ממדינה נידחת באפריקה שנוהג במהגר יהודי ככל האסירים. הזעזוע הגדול הוא על השפל המוסרי שהגיעו הכותבים ערלי הלב וגסי השכל באותו כלי תקשורת, הם כותבים באותיות קידוש לבנה "זעזוע ביזוי כבוד התורה" על ידי לא אחר משוטר גוי העושה את מלאכתו, למעשה הבזיון הגדול ביותר הוא עצם הפרסום, הרי המצב בו היה נתון הרב ברלנד מסתמא היה כמה שעות ונגמר, הבזיון הגדול הוא התמונה, הדור אתם ראו: כך נראה הרב ברלנד.הכותבים ואנשי התקשורת הרי לא כותבים בדיוק את אשר על לבם, הם תמיד שואפים להתחבב על הציבור ולכתוב לו מה שהוא אוהב לקרוא. ואני שואל את עצמי, לכזה שפל הגיע חלק לא מבוטל מהציבור החרדי הצורך את כלי התקשורת האלו, בשביל החשיפה והידיעה מכרנו את כל ערכינו, העוול זועק לשמים אין מה להרבות במילים והסברים. איני מכיר ואיני יודע איך עושים זאת, אך אתה ידידי, אם יש לך השפעה ויכולת למנוע את החרפה הזאת מעלינו אנא עשה בעבור כולנו ופעל להסיר את החרפה הזאת מהשיח הציבורי, כמובן שאין צורך להשיב על הטענה הרמוזה בגוף הכתבה כאילו התמונה כבר פורסמה בעיתון המקומי הרי בתוך עמי אנכי יושבת ומעולם לא ראיתי איש מכלל הציבור הטורח לעבור על העיתון המקומי באותה מדינה. אבקשך לא לפרסם את המכתב כי כבר ידעת את דעתי בנוגע לדברים מעין אלו, אם כי ברצוני שתראה המכתב להגאון מהר_ ________ שליט"א.

דרישת שלו' לאחיך מהר"ר ...... שליט"א ולכל המשפחה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה